Netwerkopstelling (appartement):
- Meterkast - Ziggo Connectbox (400Mbps/40Mbps)
- Woonkamer - Intel Intel NUC7i7BNH (Intel Wireless-AC 8265) (~150Mbps)
- Woonkamer - Desktop over Powerline (~40Mbps)
Tussen de apparaten van meterkast naar woonkamer zit ongeveer 10/11 meter.
Vanuit de meterkast ga ik dus via Powerline naar mijn desktop, maar ik haal dus de 1200Mbps bij lange na niet (direct aangesloten op stopcontacten).
Ik kan helaas geen kabels trekken, dus WiFi blijft mijn enige optie.
Het hoeft voor mij niet top te zijn, met ~400Mbps ben ik tevreden tussen mijn apparaten, tevens ga ik mijn Ziggo abo. verlagen naar 200Mbps.
Nu vroeg ik mij af wat ik zou kunnen doen met twee AP's die ik over heb:
- D-Link 860L (openwrt)
- D-Link 868L (dd-wrt)
Zou ik deze in repeater mode kunnen zetten?
Ik heb namelijk een tussenruimte/berging waar ik één van deze zou kunnen plaatsen.
Hoeveel latency levert mij dit op? Bestaan er ook 'slimme' bridge modus?
Morgen ga ik een ASUS USB-AC68 AC1900 Wireless testen - deze haalt nu bij mijn ouder thuis 1.3Gb op de D-Link 860L - maar deze is wel verbonden direct verbonden naar het modem.
Als ik dus niet al te veel latency zou kunnen krijgen, dan heb ik een mooie snelheid tussen mijn devices en het Ziggo modem.
Of is de optie om het Ziggo modem in bridge te zetten en i.p.v. daarvan de 860L/868L gebruiken een betere optie? Opzicht heeft de Ziggo Connectbox prima bereik, maar in de woonkamer zou het beter kunnen.
Thanks!
- Meterkast - Ziggo Connectbox (400Mbps/40Mbps)
- Woonkamer - Intel Intel NUC7i7BNH (Intel Wireless-AC 8265) (~150Mbps)
- Woonkamer - Desktop over Powerline (~40Mbps)
Tussen de apparaten van meterkast naar woonkamer zit ongeveer 10/11 meter.
Vanuit de meterkast ga ik dus via Powerline naar mijn desktop, maar ik haal dus de 1200Mbps bij lange na niet (direct aangesloten op stopcontacten).
Ik kan helaas geen kabels trekken, dus WiFi blijft mijn enige optie.
Het hoeft voor mij niet top te zijn, met ~400Mbps ben ik tevreden tussen mijn apparaten, tevens ga ik mijn Ziggo abo. verlagen naar 200Mbps.
Nu vroeg ik mij af wat ik zou kunnen doen met twee AP's die ik over heb:
- D-Link 860L (openwrt)
- D-Link 868L (dd-wrt)
Zou ik deze in repeater mode kunnen zetten?
Ik heb namelijk een tussenruimte/berging waar ik één van deze zou kunnen plaatsen.
Hoeveel latency levert mij dit op? Bestaan er ook 'slimme' bridge modus?
Morgen ga ik een ASUS USB-AC68 AC1900 Wireless testen - deze haalt nu bij mijn ouder thuis 1.3Gb op de D-Link 860L - maar deze is wel verbonden direct verbonden naar het modem.
Als ik dus niet al te veel latency zou kunnen krijgen, dan heb ik een mooie snelheid tussen mijn devices en het Ziggo modem.
Of is de optie om het Ziggo modem in bridge te zetten en i.p.v. daarvan de 860L/868L gebruiken een betere optie? Opzicht heeft de Ziggo Connectbox prima bereik, maar in de woonkamer zou het beter kunnen.
Thanks!