Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Devolo dlan en 2 groepen niet op dezelfde fase.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
In het oude gedeelte van mijn woning heb ik een devolo adapter met buitencamera aangesloten omdat wifi steeds uitviel. Nu wilde ik een tweede camera aansluiten in de aanbouw waarbij het stroomgedeelte op een nieuwe groep zit en mijn devolo geen verbinding kan maken.
Mijn vraag is nu, kan ik met een aparte devolo dlan adapter in het stopkontakt van het oude gedeelte en een andere devolo adapter in het stopkontakt van nieuwe gedeelte met een lankabel het nieuwe gedeelte met het oude verbinden. Hé, dat was een lange zin ik hoop dat het nog begrepen wordt. Logisch gedacht zou ik zeggen dat het kan maar wie ben ik en om het te testen vind ik link.
Wie kan mij zeggen of dat gaat werken? :?

Alle reacties

Verwijderd

Je kan beter deze condensator in je meterkast plaatsen over de drie fasen:

https://www.conrad.nl/nl/...k-400-vac-max-191231.html

LET OP: Dit is wel even 400V waar je mee speelt. Als je nooit in een meterkast hebt gezeten of gerommeld, laat dit werkje doen door een elektricien. 10 minuten werk.

Verwijderd

Topicstarter
Dank Haik01, ik denk dat ik je met het schrijven van fase op het verkeerde been zette. Het zijn eigenlijk twee gescheiden 220 V groepen.

Verwijderd

Gescheiden door wat? Op een gegeven moment komen ze allemaal in de meterkast op één lijn (fase) uit. Je kan 10 groepen hebben maar uiteindelijk komt er maar één draadje uit de elektrameter. Deze draadje wordt "gesplitst" in 10 groepen.

Het kan zijn, dat die groepen op verschillende fases zitten, daar heb je die condensator voor nodig.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
https://www.conrad.be/p/d...-adapter-12-gbits-1386755

en zou dit niks zijn ?
wel raar trouwens dat ze over 1200mbps spreken, terwijl er maar een 100mbit lan poort is :)

Verwijderd

Tikfaudt.

In de manual staat wel dat de poort Gigabit is:

http://www.produktinfo.co...200_DINRAIL_POWERLINE.pdf

Verwijderd

Topicstarter
OK, in het oude gedeelte kan ik op elk stopkontakt verbinding maken met dlan. Als ik dat in de nieuwe aanbouw probeer krijg ik geen verbinding met de dlan in het oude gedeelte. Daarom was mijn vraag als ik in het stopkontakt van het oude gedeelte een devolo adapter plaats en een adapter in de nieuwe aanbouw met daartussen een lankabel zodat ik beide adapters met elkaar verbindt dan moet de aanbouw toch ook een dlan verbinding moeten hebben met het oude gedeelte. Toch.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:51:
Gescheiden door wat? Op een gegeven moment komen ze allemaal in de meterkast op één lijn (fase) uit. Je kan 10 groepen hebben maar uiteindelijk komt er maar één draadje uit de elektrameter. Deze draadje wordt "gesplitst" in 10 groepen.

Het kan zijn, dat die groepen op verschillende fases zitten, daar heb je die condensator voor nodig.
Dat ligt er aan, wij hebben hier echt 3 fasen hier in huis, en die komen logischerwijs niet uit 1 draadje. Anders had je geen 3 fasen immers.

Verwijderd

OK, dan heb je dus die condensator nodig die ik hier boven heb gepost, die bij Conrad.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik heb geen krachtstroom maar een ordinaire 220V aansluiting

Verwijderd

Dan hoef jij geen condensatoren te kopen. Het "moet" dan in één keer werken.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 17:10

The Wizard

Moderator Mobile
Wat TS bedoeld is dat het signaal vaak niet door de automaten/ALS heen komt, daaom word ook altijd geadviseerd om op dezelfde groep aan te sluiten. Ik zou het gewoon even uittesten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Illusion

(the art of)

Heb je een foto van je meterkast? Kan je daarin aangeven op welke groep(en) het " oude" deel zit, en op welke het "nieuwe"

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 08:07

strompel

PSN: jansoe13

Als het "kleine" groepjes zijn kun je ook overwegen om alles achter 1 automaat te zetten.

PSN: jansoe13

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het anders oplossen en dat is misschien wel het beste. Ik trek een 220V aansluiting van de buitenverlichting door de buitenoverkapping waar de buitenverlichting inzit. Deze verlichting is wel aangesloten op het oude gedeelte. Is wat werk om een paar schroten los te maken en daar splits ik dan de kabel de nieuwe aanbouw in. Dan kan ik meteen daar de buitenkamera hangen. Ik dank jullie voor jullie input helaas heb ik nog geen antwoord op mijn vraag maar dat is niet meer nodig.

Verwijderd

Niet te moeilijk. Je kan nog steeds die condenstators gebruiken die ik hierboven in de link naar Conrad heb gestuurd. Dan "omzeil" je de automaten of ALS. Hoef je niets te trekken, omleggen etc...
Pagina: 1