Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karanramp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 16:05
Mijn vraag
Hoi.!

Ik heb een Draytek 2132 Router gevonden tijdens m´n verhuizing. Laatst kreeg ik het geweldige idee om deze router te gaan gebruiken als AP, om m´n WiFi coverage te vergroten.

Na het volgen van een paar YouTube tutorials ben ik er echter nog niet uitgekomen, en werkt het niet. Ik ben stiekem toch op zoek naar een Jip en Janneke tutorial. Kan iemand mij een beetje helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows, Laptop en de Router of course..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende YT tutorials.

Beste antwoord (via karanramp op 14-03-2018 17:31)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@karanramp ik ben het eens met @Verwijderd. Je openingspost is momenteel een beetje aan de karige kant. Welke tutorials heb je al gevolgd en bij welke stap liep het mis? Wil je dat even toevoegen?

Overigens wordt de Draytek standaard meegeleverd met T-Mobile (Vodafone) Thuis. Die versie heeft echter branded firmware, zoals @Verwijderd ook aangeeft en daarmee heeft de gebruiker maar weinig opties en is het niet mogelijk om hem in te stellen in AP mode.

Als laatste is die Draytek op wifi gebied maar een traag en 'waardeloos' ding, in AP mode zal je er dan ook maar weinig plezier van hebben. Hij ondersteund geen 5Ghz en op 2,4Ghz komt de snelheid niet veel hoger dan zo'n 30Mbit/s. Althans dat is mijn ervaring als T-Mobile Thuis gebruiker.

Ik denk dat je veel meer plezier gaat hebben van een dedicated AP, bijvoorbeeld het ding wat KPN of Ziggo aanbiedt of voor semi-prof spul gaat, zoals: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack).

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 14-03-2018 17:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je beschrijving is een beetje karig. Welke stappen heb je uitgevoerd, en wat ging er niet goed aan?

Als het ding "branded" is dan zou het best eens kunnen dat het geheel niet gaat werken, omdat je niet genoeg toegang hebt om de juiste instellingen te maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@karanramp ik ben het eens met @Verwijderd. Je openingspost is momenteel een beetje aan de karige kant. Welke tutorials heb je al gevolgd en bij welke stap liep het mis? Wil je dat even toevoegen?

Overigens wordt de Draytek standaard meegeleverd met T-Mobile (Vodafone) Thuis. Die versie heeft echter branded firmware, zoals @Verwijderd ook aangeeft en daarmee heeft de gebruiker maar weinig opties en is het niet mogelijk om hem in te stellen in AP mode.

Als laatste is die Draytek op wifi gebied maar een traag en 'waardeloos' ding, in AP mode zal je er dan ook maar weinig plezier van hebben. Hij ondersteund geen 5Ghz en op 2,4Ghz komt de snelheid niet veel hoger dan zo'n 30Mbit/s. Althans dat is mijn ervaring als T-Mobile Thuis gebruiker.

Ik denk dat je veel meer plezier gaat hebben van een dedicated AP, bijvoorbeeld het ding wat KPN of Ziggo aanbiedt of voor semi-prof spul gaat, zoals: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack).

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 14-03-2018 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karanramp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 16:05
Ik denk inderdaad dat de router dan branded is.
Ik ga op zoek naar een dedicated AP. Bedankt voor jullie reacties!