Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik wil graag een eenvoudige bewakingscamera bij mijn oma (90 jaar) installeren die opneemt en waarop ze zelf (zonder iets aan te zetten oid) live kan kijken zonder te moeilijke dingen. Een iPad bijvoorbeeld is niet iets waar ze nog meer overweg kan. Er is namelijk ingebroken toen ze thuis was en dat heeft nogal een impact en dit stelt haar (voor wat het waard is) wat gerust omdat ze dan kan zien wie een voor de deur staat etc.

Ik werk zelf altijd met ip camera’s en mijn Synology NAS en dus met DS cam. Live kijken op een monitor zonder tussenkomst van iPad oid gaat dus niet echt (iig niet goedkoop)

Het moet dus goedkoop en eenvoudig zijn (dat kan met Synology niet echt). Ik had zelf al een simpel systeempje gevonden bij mediamarkt/bol.com

http://www.mediamarkt.nl/...ares-cs96dvr-1416234.html

Volgens mij is dit vrij eenvoudig en nog redelijk betaalbaar (250 euro op bol.com)

Alleen de kwaliteit van de camera is volgens mij niet zo top.

Toevoeging: ze heeft geen internet of WiFi (WiFi is eventueel wel aan te leggen maar geen internet)

Heeft iemand toevallig andere suggesties?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door xenor op 13-03-2018 19:24 ]

-

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een "Dashcam" welke je normaliter in een auto monteert? Zo'n ding kun je ook gewoon aan een 12V voeding /adapter hangen en er zijn (goedkopen China) modellen genoeg met een ingebouwd schermpje.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-03-2018 19:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:36
Je kunt gewoon een foscam IP-camera pakken, en een NVR kopen waar je een monitor, of de TV op aansluit. Zou je ook voor rond de €250 klaar moeten zijn.

• xenor
RobinL94 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:23:
Je kunt gewoon een foscam IP-camera pakken, en een NRV kopen waar je een monitor, of de TV op aansluit. Zou je ook voor rond de €250 klaar moeten zijn.
Heb je misschien een voorbeeld van een NVR die mogelijk geschikt zou zijn?
- Router (voor lokaal netwerk op te zetten)
- IP Camera
- NVR systeem

Toch?

-

• xenor
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:17:
Een "Dashcam" welke je normaliter in een auto monteert? Zo'n ding kun je ook gewoon aan een 12V voeding /adapter hangen en er zijn (goedkopen China) modellen genoeg met een ingebouwd schermpje.
Zo'n dashcam is inderdaad ook een goed idee, alleen een beetje fatsoenlijke beeldkwaliteit is wel wenselijk. Weet niet of dat ondertussen al wat beter is? Ik zal er eens een paar uitzoeken op Aliexpress, mijn vader had er laatst één gekocht en daar stond op HD 1080p maar die beeldkwaliteit was echt belabberd.

Daarnaast moet de 'monitor' niet aan de cam zelf vast zitten...

[ Voor 14% gewijzigd door xenor op 13-03-2018 19:33 ]

-

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

xenor schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:30:
[...]

Zo'n dashcam is inderdaad ook een goed idee, alleen een beetje fatsoenlijke beeldkwaliteit is wel wenselijk. Weet niet of dat ondertussen al wat beter is? Ik zal er eens een paar uitzoeken op Aliexpress, mijn vader had er laatst één gekocht en daar stond op HD 1080p maar die beeldkwaliteit was echt belabberd.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom beeldkwaliteit zo belangrijk is? Ze wil toch gewoon zien of er iemand is, niet wat voor kleur wenkbrauwen iemand heeft?

Ik gebruik al jaren de Foscam C1. Ideaal ip-cameraatje en eenvoudig in het gebruik.
En vanaf middernacht fungeert hij ook als alarm doordat hij een geluidssignaal geeft bij beweging + notificatie op m’n telefoon.

• RobinL94
xenor schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Heb je misschien een voorbeeld van een NVR die mogelijk geschikt zou zijn?
- Router (voor lokaal netwerk op te zetten)
- IP Camera
- NVR systeem

Toch?
Ik heb zelf een Foscam FN3004H met een Foscam FI9800P in gebruik en dat werkt uitstekend. Ik zie alleen dat deze NVR niet meer verkrijgbaar is, maar de iets duurdere FN3104H zou ook moeten voldoen. Verder inderdaad nog een router benodigd indien er nog een netwerk is.

• xenor
Wootism schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom beeldkwaliteit zo belangrijk is? Ze wil toch gewoon zien of er iemand is, niet wat voor kleur wenkbrauwen iemand heeft?

Ik gebruik al jaren de Foscam C1. Ideaal ip-cameraatje en eenvoudig in het gebruik.
En vanaf middernacht fungeert hij ook als alarm doordat hij een geluidssignaal geeft bij beweging + notificatie op m’n telefoon.
Het hoeft geen mega kwaliteit te zijn, maar zoals ik al zei: is er ingebroken terwijl ze thuis was en hij heeft langs haar bed gestaan. Als je dan zo'n mega slechte kwaliteit camera hebt, zoals je vaak op tv ziet, heb je er tenslotte nog niks aan. Dus een beetje kwaliteit is wel begrijpelijk toch?

Daarnaast kan je daar niet direct een eenvoudige monitor op aansluiten maar heb je nog een NVR nodig toch?

[ Voor 6% gewijzigd door xenor op 13-03-2018 19:41 ]

-

• xenor
RobinL94 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Ik heb zelf een Foscam FN3004H met een Foscam FI9800P in gebruik en dat werkt uitstekend. Ik zie alleen dat deze NVR niet meer verkrijgbaar is, maar de iets duurdere FN3104H zou ook moeten voldoen. Verder inderdaad nog een router benodigd indien er nog een netwerk is.
Thanks!!

Dan kom je op
- FN3104H €109,-
- Foscam 71 euro
- Router 35 euro
totaal 215 euro

Alleen de beelden moeten toch ook opgeslagen worden? Dus er moet toch ook een HDD in de NVR?

Dat is prima te doen en beter dan dat systeem wat ik mijn 1e post zei...

[ Voor 7% gewijzigd door xenor op 13-03-2018 19:45 ]

-

• RobinL94
Misschien nog een harde schijf erbij als je graag op wilt nemen. Die zit geloof ik niet standaard bij die NVR.

• xenor
RobinL94 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:44:
Misschien nog een harde schijf erbij als je graag op wilt nemen. Die zit geloof ik niet standaard bij die NVR.
Inderdaad!

-

• xenor
Dan kom je uit op het volgende. Iemand nog tips hoe het iets goedkoper zou kunnen? Er moet namelijk ook nog een monitor-tje bij zodat ze kan kijken maar dat zijn de kosten niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda, 500GB€ 35,09€ 35,09
1TP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router€ 19,25€ 19,25
1Foscam FN3104H€ 109,-€ 109,-
1Foscam C1-B€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 218,34

[ Voor 3% gewijzigd door xenor op 13-03-2018 19:53 ]

-

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 23:56

Rmg

xenor schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:12:
Hallo,
omdat ze dan kan zien wie een voor de deur staat etc.
Video-intercom, die heb je ook met recording functie

• xenor
Rmg schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Video-intercom, die heb je ook met recording functie
Klopt, had ik ook naar gekeken, maar die ik gezien had, die neemt alleen op als er aangebeld wordt, dus dat heeft niet zoveel zin want dat zal een insluiper niet snel doen ;)

Met monitor brengt dat het volgende (waar kan het nog wat goedkoper want al met al wordt het toch wel wat duurder als ik verwacht had, niet een groot probleem, maar mag best goedkoper/eenvoudiger als dat kan)
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda, 500GB€ 35,09€ 35,09
1BenQ GL2250 Zwart€ 69,99€ 69,99
1TP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router€ 19,25€ 19,25
1Foscam FN3104H€ 109,-€ 109,-
1Foscam C1-B€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,33

We hebben er nu een HDD bijgedaan voor in de NVR, maar het zou toch ook gewoon op de microSD opgeslagen kunnen worden die in de camera kan?

[ Voor 79% gewijzigd door xenor op 13-03-2018 20:20 ]

-

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

xenor schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:06:
[...]

Klopt, had ik ook naar gekeken, maar die ik gezien had, die neemt alleen op als er aangebeld wordt, dus dat heeft niet zoveel zin want dat zal een insluiper niet snel doen ;)
Toch wel, aangezien het de beste manier is om te checken of er iemand thuis is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• xenor
JackBol schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:10:
[...]

Toch wel, aangezien het de beste manier is om te checken of er iemand thuis is.
Hahah, zeker waar..

-

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 23:31
Hmmm. Al zie ik de waarde van een camera bij oma wel in,

Ik denk dat als je wat meer investeert, dat je meteen ook een "welzijns" monitor functie kunt "inbouwen"

Hiermee bedoel ik, plaats (met toestemming van oma uiteraard) meerdere camera's in huis zodat je ook op afstand (en daar heb je wel internet voor nodig) mee kunt kijken hoe het met haar gaat (dit kan via je telefoon, maar ook via een raspberry pi)

Zou zonde zijn als ze valt en niemand heeft het door dat ze op de grond ligt, wellicht kun je in de slaapkamer een camera onopvallend plaatsen om te checken of ze in bed ligt....

Het is puur een idee, maar een extra oogje in het zeil houden bij mensen op hoge leeftijd vind ik niet een slecht idee

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 17:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Is zoiets een idee?

Afbeeldingslocatie: https://www.elro.eu/media/catalog/product/cache/926507dc7f93631a094422215b778fe0/c/z/cz30rip11s_1.png

De monitor kan je met internet verbinden (hoeft niet) zodat iemand anders met login mee kan kijken.
Hij neemt op een SDkaart op (max 128GB).
Over simpel gesproken :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• xenor
Speedy-Andre schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:42:
Is zoiets een idee?

[afbeelding]

De monitor kan je met internet verbinden (hoeft niet) zodat iemand anders met login mee kan kijken.
Hij neemt op een SDkaart op (max 128GB).
Over simpel gesproken :P
Goede tip! Ik denk dat we hiervoor gaan. Ik kan alleen nergens vinden of het ook geluid/spraak doorstuurt/opneemt of een intercom functie bevat

-

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 17:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

xenor schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:44:
[...]

Goede tip! Ik denk dat we hiervoor gaan. Ik kan alleen nergens vinden of het ook geluid/spraak doorstuurt/opneemt of een intercom functie bevat
Op de pagina van mijn link staat een beknopte handleiding, daar zie je dat er 2-weg audio op zit.
De camera heeft een talk knop aan de zijkant :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 22:28

TimvH

Kletsmajoor

Waarom neem je dan toch niet een anti-inbraakspiegel?
Pagina: 1