Windows op SSD zetten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FenjoEB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-07-2022
Hallo,

Ik heb een nieuwe ssd gekocht en heb de bestanden van mijn hdd die ik wil bewaren op een externe harddrive gezet. Ik wil graag mijn hdd helemaal opschonen en op de ssd windows installeren en hdd daarna gebruiken als mijn 2de drive.

Ik heb al een usb boot drive aangemaakt alleen weet ik niet wat ik verder moet doen nu. Kunnen jullie mij helpen?

groetjes Fenno Walta

Beste antwoord (via FenjoEB op 13-03-2018 19:50)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee, BIOS - AHCI
HDD er uit, SSD er in ( om fout te voorkomen )
In de install-procedure de SSD evt indelen ( system / data )
Install doorlopen, en klaar.

HDD installeren op andere satapoort, in bios zorgen dat de bootvolgorde in orde is ( usb-ssd-cdrom ) whatever je zou willen, zolang de ssd maar eerder komt dan de HDD.
Dan HDD leegmaken, en opnieuw indelen naar wens ( de eerste partities verwijderen, iig die boot/system en OS )

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, USB in PC stoppen, Windows installeren op SSD en klaar?

Allicht even je andere drive eerst loskoppelen en/ook in de BIOS even AHCI aanzetten voor je SATA-controller.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

"Windows 10 installeren vanaf USB stick"

Er zullen zat videootjes zijn op YouTube die dat uitleggen.

• FenjoEB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-07-2022
Google search for Windows 10 download. Download their install tool. Get a USB drive that is at least 8GB and download the install to there. It will walk you through it. Then once that is done, unplug your HDD and plug in your SSD ONLY. Boot off the USB drive and install windows 10. It should pick up what version of windows you had before. if not make sure you select the right one. Then once windows is installed, power down, connect the HDD, turn on Go into BIOS, make sure SSD is primary boot device. Once in windows, right click on start menu, go to disk management, and delete all the partitions on the HDD. Then right click, make a new partition and give it a drive letter.

is dit goed? en als ik het goed begrijp nog eerst even in de bios AHCI aanzetten?

Acties:
  • Beste antwoord

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee, BIOS - AHCI
HDD er uit, SSD er in ( om fout te voorkomen )
In de install-procedure de SSD evt indelen ( system / data )
Install doorlopen, en klaar.

HDD installeren op andere satapoort, in bios zorgen dat de bootvolgorde in orde is ( usb-ssd-cdrom ) whatever je zou willen, zolang de ssd maar eerder komt dan de HDD.
Dan HDD leegmaken, en opnieuw indelen naar wens ( de eerste partities verwijderen, iig die boot/system en OS )