Interlace Pattern Artifacts op 144hz monitor (LG 24GM79G-B)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
Beste tweakers,

Mijn nieuwe LG24GM79 voldoet volkomen aan mijn verwachtingen (beter dan verwacht contrast, backlight strobing is zowaar bruikbaar etc) op 1 naar feitje na. Op 100hz of hoger begin ik interlace pattern artifacten te zien.

Dit ziet er uit als horizontale doorzichtige miniscule lijntjes die van beneden naar boven over het scherm ''kruipen'' als het ware. Dit is op 60hz totaal niet te zien en met blur reduction 1ms (backlight strobing van LG) is het ook bijna weg. Alleen is strobed niet echt fijn op een desktop omgeving en vermindert het de helderheid van het scherm nogal.

Ik hoor verschillende verhalen hier over, onder meer dat een zeer groot deel van álle 144hz of hoger schermen dit vertonen op de aller duurste exemplaren na (of de 240hz panelen, die beginnen het schijnbaar soms pas rond de 180+ te doen).

Nu vraag ik me af of jullie hier ook tegen aan lopen, of er iets aan te doen is en óf het een reden is om een ander exemplaar van hetzelfde merk en model te proberen. Ik denk niet dat het onder garantie valt, maar ik dacht ik wil het toch even navragen op Tweakers.

Ik zal proberen een video of foto te vinden van het fenomeen. Met mijn camera is het niet vast te leggen helaas.

https://goo.gl/images/L85biq Dit lijkt het nog het meeste op. Let op de horizontale dunne grijze lijntjes (in dit geval) en bedenk dat die zéér snel van onder naar boven bewegen en vaak maar op bepaalde delen van het scherm te zien zijn, afwisselend. Dan laag. Dan hoog. Dan in het midden.

Ik durf te wedden dat mijn vrienden/vriendin het niet zouden zien... maar die beweren ook amper verschil te zien tussen 60fps/60hz en 144fps/144hz dus ik weet niet hoe serieus ik dat kan nemen :+

Alle reacties

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-06 12:14
Heb jij nog meer informatie gevonden welke 144hz schermen dit probleem niet hebben? Ik had een Acer 144hz scherm, welke ik nu heb verkocht, met hetzelfde probleem. Ik ben nu opzoek naar een nieuw 144hz monitor zonder deze zogeheten interlace patterns artifacts.