Powerline Adapter vervangen: Beste opties?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskox
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 09:59
Hey Tweakersforum,

De snelheid van het internet bij ons thuis is laatst versneld naar 200 mb/s. Heerlijk natuurlijk, op het feit na dat ik nog de LN-515 powerline adapter gebruik. Ik krijg op Speedtest.net met moeite 16 mb/s. Heb de kabels rond de powerline adapter getest en daar is niks mis mee. Alles zit direct in het stopcontact, dus daar ligt het ook niet aan. De adapter is gewoon oud en aan vervanging toe. Ik heb alleen geen idee welke powerline adapter handig is...
Het liefst moet hij de snelheid een beetje aankunnen. Doorgelust stopcontact is handig, maar niet van levensbelang. En het liefste geen ingebouwd wifi punt. Als het kan onder de €100,-. Ik wil m' vooral gebruiken om te gamen.

Enig idee welke ik het beste kan nemen?

-Supermuskox

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 22:18
Je kunt het beste gewoon een kabel trekken, dan weet je zeker dat je fatsoenlijke performance hebt en gewoon netjes je snelheid haalt. Een nieuwe set is wellicht sneller, maar het is onmogelijk om te voorspellen of je met andere spullen wel je volledige snelheid van je internetverbinding haalt, de kans dat je amper verbetering ziet is net zo groot.

Er is op dit forum al (meer dan) genoeg geschreven over Powerline-adapters, ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Snelheid heeft niet te maken met lag die voor gamen nodig is.

Je kan beter een 1 Mbps lijn hebben met 1 ms ping tijd, dan eentje met 500 Mbps en dan ping schommelend tussen 10-50 msec.

Kijk even of je een coax op de plek heeft waar de PC staat, of in ieder geval ergens in de buurt. Want bij MoCa (Ethernet over coax), is er weinig geen vertraging, omdat het medium alleen "van jou" is, terwijl over het lichtnet veel apparaten werken, buren met hun apparaten storing veroorzaken. Daardoor komen die schommelingen van snelheden, waar iemand die alleen aan web browsen of Facebooken doet, geen probleem mee heeft, maar iemand die games speet, of real time video's kijkt wél een probleem mee heeft.

Maar ik ga mee met @gastje01 Een kabel is het beste. OK, niet altijd "mogelijk", maar MoCa stat hoger aan de lijst van kwalitatieve producten, dan powerline.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 13-03-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskox
Ethernet kabel verbinden naar m'n pc gaat echt onmogelijk worden. Ook nog even gekeken of er bij m'n pc een Coax kabel ligt, maar helaas, dat gaat m' niet worden.
Anoniem: 203842 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:27:
Snelheid heeft niet te maken met lag die voor gamen nodig is.

Je kan beter een 1 Mbps lijn hebben met 1 ms ping tijd, dan eentje met 500 Mbps en dan ping schommelend tussen 10-50 msec.
Ik download natuurlijk ook veel spellen op mijn pc, dus een soort compromis tussen de twee zou wel lekker zijn. Als het bestaat natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Supermuskox schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:41:
Ethernet kabel verbinden naar m'n pc gaat echt onmogelijk worden. Ook nog even gekeken of er bij m'n pc een Coax kabel ligt, maar helaas, dat gaat m' niet worden.
Gaatje boren? Kabel er door heen, afmonteren met kabelgoot. Mooi, en duurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Supermuskox schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:41:
Überhaupt niet in dezelfde ruimte? Is er nergens een oude telefoonaansluiting waar je de kabel van zou kunnen vervangen?
[quote}
Ik download natuurlijk ook veel spellen op mijn pc, dus een soort compromis tussen de twee zou wel lekker zijn. Als het bestaat natuurlijk.
[/quote]
Dat bestaat! Een ethernetkabel O-)

Zonder flauwekul. Powerline is altijd een compromis. Dit geld tot op zekere hoogte ook voor de MoCa setjes. maar die performen al een stuk beter.

Ik zou wellicht even bekijken of een kabel echt geen optie is. Vaak hebben mensen er gewoon geen zin in. Voor de prijs van een beetje een fatsoenlijk Powerline setje kun je vaak ook iemand laten komen die de kabel voor je trekt, dan heb je wel 100% zeker resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Powerline en Moca zijn toch ook nog half duplex?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-06 13:09

amx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:28

Smarron

The bend

Echt niks mis met Powerline adapters. Lang geleden waren ze nog wel wat instabiel (eigen ervaring), maar ik gebruik ze al ruim 5 jaar naar volle tevredenheid. Zojuist even een testje gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7136625765.png

Ik heb een oud bedraad 600mbit setje van TP-Link op mijn PC en 3 stuks nieuwere WiFi-powerline adapters in het huis, ook van TP-Link:

pricewatch: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter met 3 aansluitingen startset

pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender startset TL-WPA42...

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Smarron schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:41:
Echt niks mis met Powerline adapters. Lang geleden waren ze nog wel wat instabiel (eigen ervaring), maar ik gebruik ze al ruim 5 jaar naar volle tevredenheid. Zojuist even een testje gedaan:

[afbeelding]

Ik heb een oud bedraad 600mbit setje van TP-Link op mijn PC en 3 stuks nieuwere WiFi-powerline adapters in het huis, ook van TP-Link:

pricewatch: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter met 3 aansluitingen startset

pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender startset TL-WPA42...
en hoeveel zou je kunnen halen volgens Ziggo them self?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Smarron schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:41:

[afbeelding]

Dat het bij jou goed werkt is geen garantie dat het overal dezelfde prestaties levert, dat is precies het probleem van powerlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:28

Smarron

The bend

SMSfreakie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:46:
[...]

en hoeveel zou je kunnen halen volgens Ziggo them self?
Ik heb een 200mbit lijn bij Ziggo. Tuurlijk snap ik dat ik hiermee lang de snelheid niet haal dan bedraad via UTP-kabels, echter zit ik met hetzelfde probleem als de TS-er. Voor mij geen mogelijkheid om kabels te trekken. Dan is dit een prima oplossing.

En de TS-er is vooral een gamer (en ik was het ook). 14ms is prima om te kunnen gamen.

Hier nog een screenshot met mijn 100mbit accountje in Newsleecher van zojuist (average is zo laag omdat ik het programma al een tijd aan heb staan, die tijd telt hij mee in het gemiddelde):

Speedtest usenet
gastje01 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:58:
[...]

Dat het bij jou goed werkt is geen garantie dat het overal dezelfde prestaties levert, dat is precies het probleem van powerlines.
Die garantie kan ik inderdaad ook niet geven, maar ik kreeg het idee uit jouw eerste antwoord dat je die dingen maar beter kon ontwijken en dat wilde ik even ontkrachten. Die dingen hebben zich over de afgelopen jaren echt wel prima ontwikkeld.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskox
Raden jullie aan een Powerline te nemen met een 1Gpbs Ethernet poort? Mijn moederboord kan het wel aan, maar wat zijn de voordelen/nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekijk EERST de mogelijkheid voor een Ethernet kabel. Daarna een MoCa setje, en pas op het laatst een Powerline.

Dat laatste heeft namelijk de laagste betrouwbaarheid, geen garantie voor de toekomst, geen gegarandeerde lag / ping (met name spellen hebben daar last van).

Eerste: Kabel geïnstalleerd? Over 10 jaar werkt hij nog tot volle tevredenheid. En werkt ALTIJD. Zonder gedoe, knopjes of zo etc...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 13-03-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskox
Het gaat praktisch onmogelijk worden om een Ethernet kabel te verbinden naar mijn kamer, die is te ver weg van de router. Ook een MoCa setje gaat niet lukken, omdat de kabel bij mijn stopcontact geen Coax kabel is. Dus ik zit eigenlijk gewoon vast aan de powerline. Huidig systeem werkt goed met ping, maar afgrijselijk met snelheden. Daarom leek mij het slim een vervanger te regelen voor de LN-515.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Supermuskox schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:34:
Het gaat praktisch onmogelijk worden om een Ethernet kabel te verbinden naar mijn kamer, die is te ver weg van de router.
ethernetkabel mag 100meter lang worden , dus tever is geen argument
je denkt niet ruim genoeg... kan hij bv niet door een kruipruimte getrokken worden ?

dr zijn vast professionelen die voor dezelfde prijs van een fatsoenlijke powerlineset kabel kunnen aanleggen (dan bedoel ik bv een devolo dLAN1200+ , wat al snel 100eurie+ kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Smarron schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:52:
[...]
Ik heb een 200mbit lijn bij Ziggo. Tuurlijk snap ik dat ik hiermee lang de snelheid niet haal dan bedraad via UTP-kabels, echter zit ik met hetzelfde probleem als de TS-er. Voor mij geen mogelijkheid om kabels te trekken. Dan is dit een prima oplossing.

En de TS-er is vooral een gamer (en ik was het ook). 14ms is prima om te kunnen gamen.

Hier nog een screenshot met mijn 100mbit accountje in Newsleecher van zojuist (average is zo laag omdat ik het programma al een tijd aan heb staan, die tijd telt hij mee in het gemiddelde):

[afbeelding]

[...]
Die garantie kan ik inderdaad ook niet geven, maar ik kreeg het idee uit jouw eerste antwoord dat je die dingen maar beter kon ontwijken en dat wilde ik even ontkrachten. Die dingen hebben zich over de afgelopen jaren echt wel prima ontwikkeld.
toon volledige bericht
200/20? je upload is dan wel wat aan de hoge kant voor een 200mbit abbo... maar goed
en 14ms red ik ook wel via wifi..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Supermuskox je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Het is namelijk de bedoeling om zelf ook wat eigen inzet te tonen. Welke setjes heb je dus zelf al gevonden en waar twijfel je nog over?

@de rest ik denk dat we inmiddels wel vastgesteld hebben dat de TS geen kabels kan en/of wil trekken, die suggesties kunnen dus vanaf nu achterwege gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskox
rens-br schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:07:
@Supermuskox je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Het is namelijk de bedoeling om zelf ook wat eigen inzet te tonen. Welke setjes heb je dus zelf al gevonden en waar twijfel je nog over?
Ik denk dat het uitkiezen van een adapter wel gaat lukken, alle populaire opties zien er strak uit. Het enige wat ik nog niet volledig begrijp is het verschil tussen Ethernet 1GB/s en Ethernet 100 MB/s. Ook de verschillende powerline snelheden verwarren me nog een beetje. Als ik die dingen weet dan gaat het uitzoeken van een adapter iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Supermuskox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat het uitkiezen van een adapter wel gaat lukken, alle populaire opties zien er strak uit. Het enige wat ik nog niet volledig begrijp is het verschil tussen Ethernet 1GB/s en Ethernet 100 MB/s. Ook de verschillende powerline snelheden verwarren me nog een beetje. Als ik die dingen weet dan gaat het uitzoeken van een adapter iets makkelijker.
als er een Ethernetpoort ( dat ding waar je je netwerk kabeltje in steekt) van 100MB/s op zit haal je dus nooit meer dan dat.. gezien dat de beperkende factor is..
zo bestaan er setjes die 500MB/s roepen.. maar slechts een 100MB/s netwerk aansluiting hebben... tja..

Sowieso zou ik dus voor een 1GB/s (1000MB/s) setje nemen... dan is dat iig nooit je beperkende factor..

verder heb ik weinig kaas gegeten van hoe het verder precies werkt...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al die magabits en whatever, is pure marketing blaat, die nergens (technisch) van af weet. Die marketing kan nog zeggen dat ze in een LADA een RollsRoys motor in hebben gezet, en dat de LADA nu nét zo comfortabel is als de Rolls.....

Yeah... right....
Pagina: 1