Ik heb recent een oud huis gekocht (1900) en ben begonnen aan de nodige aanpassingen om er binnenkort in te kunnen. Nu sta ik op het punt om de indeling van de woonkamer te moeten gaan kiezen.
De woonkamer is L-vormige (vroeger 3 kamers) en niet heel groot. In het onderste gedeelte (zie afbeelding) wil ik mijn bank en audio opstelling kwijt. Nu weet ik zelf niet goed wat beter is voor de akoestiek in de kamer. De speakers rechts of links. Zelf heb ik echter weinig verstand van akoestiek en zou graag advies willen krijgen voor mijn specifieke situatie. Hebben jullie een idee?
Speakers: Dynaudio's Contour 3.4
Voor- en versterker: Rotel
Kamer:
- L-vormige woonkamer
- Langste muur is van Gips
- Hoog plafond 3,3m
- Overige maten staan in de afbeelding
- LETOP: Klein muurtje
Daarnaast moet ik de keuze maken in een PVC vloer of laminaat vloer. Weet iemand wat beter is voor de akoestiek?
Alvast bedankt.

De woonkamer is L-vormige (vroeger 3 kamers) en niet heel groot. In het onderste gedeelte (zie afbeelding) wil ik mijn bank en audio opstelling kwijt. Nu weet ik zelf niet goed wat beter is voor de akoestiek in de kamer. De speakers rechts of links. Zelf heb ik echter weinig verstand van akoestiek en zou graag advies willen krijgen voor mijn specifieke situatie. Hebben jullie een idee?
Speakers: Dynaudio's Contour 3.4
Voor- en versterker: Rotel
Kamer:
- L-vormige woonkamer
- Langste muur is van Gips
- Hoog plafond 3,3m
- Overige maten staan in de afbeelding
- LETOP: Klein muurtje
Daarnaast moet ik de keuze maken in een PVC vloer of laminaat vloer. Weet iemand wat beter is voor de akoestiek?
Alvast bedankt.