PC crash waar ik geen raad meer op weet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheDelay
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-05 11:58
Ik heb al een tijdje last van een nogal rare 'crash' als je dat zo kunt noemen. ik ben ergens mee bezig, maakt niet uit wat, en dan bevriest ineens m'n beeld en mijn geluid. Ik kan mijn muis niet meer bewegen, ik kom niet in taskmanager echt helemaal niks. Ook als ik met mensen op discord zit of youtube zit te kijken kapt het geluid gewoon af.
Ik krijg geen bluescreen of iets dergelijks, en ook geen melding dat er iets aan de hand is. Ook als ik mn pc opnieuw opstart. Ik kan mijn pc ook alleen maar opnieuw opstarten door de aanknop 5 sec in te houden om hem eerst uit te doen en hem dan gewoon weer aan te doen.
Dit gebeurt zo'n 1-2 keer per week ongeveer.

Dit is waar ik momenteel op draai:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/25acf4571512da145b52588d167e7eb1

Ik heb al Windows opnieuw geïnstalleerd, mijn dirvers geupdate en een restore ding geprobeert in CMD:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/14ebb0a61a344b4d6fac0f86d3348603

als iemand een oplossing heeft hoor ik het heel graag, want ik begin het nu wel een beetje zat te worden :/

Mvg,
~Bart

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Er zijn heel veel problemen die zulke klachten kunnen veroorzaken. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Bij mij was het de voeding.

Je zou ook vast memtest kunnen draaien voor een paar uurtjes. Kun je het geheugen vast uitsluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door smekkos op 13-03-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheDelay
smekkos schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:16:
Er zijn heel veel problemen die zulke klachten kunnen veroorzaken. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Bij mij was het de voeding.

Je zou ook vast memtest kunnen draaien voor een paar uurtjes. Kun je het geheugen vast uitsluiten.
heb memtest gerunt en geeft geen errors, dus dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Klinkt als een hardware probleem. Beste zou zijn als je hardware kan uitsluiten. Denk hierbij aan het tijdelijk vervangen van de voeding, CPU en Moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pu55ykat
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-08 19:12
Zou goed kunnen dat het om hardware probleem gaat...draai eens een cpu stress test zoals prime95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

In mijn ervaring:
Hoofdverdachte in dit geval is de voeding, kijk of je een goede voeding kan lenen om te testen.
Andere verdachte is een hardeschijf/ssd. Mogelijk kan je dat testen door alles behalve de OS schijf los te halen en te kijken of het probleem dan nog voorkomt. als dat niets uithaalt tijdelijk een van de andere schijven gebruiken en het Os daar tijdelijk op zetten.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:23
Zelfde probleem gehad. Bleek iets mis te gaan met de snel opstarten optie. Nadat ik die had uitgezet nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheDelay
RedNas74 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:38:
Zelfde probleem gehad. Bleek iets mis te gaan met de snel opstarten optie. Nadat ik die had uitgezet nergens last meer van.
Ik heb het uit gezet, bedankt. k vond het toch al redelijk irritant.
maar ik heb geen idee of dat gaat helpen bij mij.
Pagina: 1