Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kibowisp
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-11-2022
Hallo allemaal,

Even een algemeen vraagje over pc cases. Zijn alle cases met open zijpaneel naar de rechtse kant gericht voor een reden?

https://tweakers.net/pric...ase-600-zwart-window.html

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat ik bovenstaande case heb gekocht maar ik zou graag het "window" paneel aan de andere kant hebben voor veiligheid en betere kabelmanagement maar toch nog zicht op de binnenkant. Ik kan de panelen van kant wisselen maar het middelste stuk waarop het moederbord en waarachter de kabels komen, kan ik niet van kant wisselen (denk ik).

Kunnen jullie me helpen zodat ik mijn case niet uiteindelijk gewoon terug op grond moet zetten waar ik hem niet kan bewonderen? :P

Beste antwoord (via Kibowisp op 13-03-2018 18:13)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is de ATX standaard. Er zijn wel wat afwijkende kasten te vinden, vaak monteren die het geheel ondersteboven. Of je hebt BTX (al zie je dat eigenlijk nooit).

Heb je een bestaande kast, dan zul je moeten gaan modden en het zaakje omdraaien. Afhankelijk van je kast is dat te doen, maar het zal je sowieso het nodige werk kosten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik vermoed dat het gewoon de standaard is. Van oudsher zaten insteekkaarten onder, voeding bovenin, en de heetste componenten (de CPU) vlak naast de voeding zodat de fan in de voeding de (stijgende) warme lucht kan afzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ligt eraan wat je links/rechts/boven/onder vindt; pricewatch: Fractal Design Node 804 kan je de zijpanelen uitwisselen en dus het raampje links/rechts plaatsen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kibowisp
MAX3400 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:08:
Ligt eraan wat je links/rechts/boven/onder vindt; pricewatch: Fractal Design Node 804 kan je de zijpanelen uitwisselen en dus het raampje links/rechts plaatsen ;)
Maar dan zit je toch ook met het kabelmanagement stuk dat in het midden zit wat niet weg kan waardoor als je de panelen wisselt, je gewoon op kabels kijkt ipv naar je componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kibowisp
downtime schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:07:
Ik vermoed dat het gewoon de standaard is. Van oudsher zaten insteekkaarten onder, voeding bovenin, en de heetste componenten (de CPU) vlak naast de voeding zodat de fan in de voeding de (stijgende) warme lucht kan afzuigen.
Ik snap dat het standaard is maar ik vind het gek dat niemand zich dit al heeft afgevraagd en hiervoor een gemakkelijk wisselbaar systeem heeft ontwikkelt. Meestal kan je de panelen wisselen maar zit je met een stuk dat de kabels afdekt en waarop je moederbord w gemonteerd waardoor als je wisselt je gewoon naar kabels kijkt :P . Niet echt interessant :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is de ATX standaard. Er zijn wel wat afwijkende kasten te vinden, vaak monteren die het geheel ondersteboven. Of je hebt BTX (al zie je dat eigenlijk nooit).

Heb je een bestaande kast, dan zul je moeten gaan modden en het zaakje omdraaien. Afhankelijk van je kast is dat te doen, maar het zal je sowieso het nodige werk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kibowisp
Jup, heb het gevonden... Zal gewoon een oplossing moeten zoeken om hem veilig en mooi ergens te plaatsen in de ruimte ondanks de situatie... Had al gekeken voor eventueel moederbord ondersteboven te plaatsen maar dan is de tekst op alle componenten ook ondersteboven + hele gpu vanboven en cpu eronder beeld stoort me ook wat. Had er eigenlijk nooit zo over nagedacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
Jij zoekt een behuizing als de pricewatch: Corsair Carbide Clear 600C. En ja, dan zit het moederbord upside down dus de tekst op het mobo ook.
Pagina: 1