Toon posts:

Matrox G400 en MSI 6167 niet samen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Matrox G400 32 mb en een 6167 Msi moederbord met een athlon 500 nu behaalde ik met quake 3 maar 30 fps met timedemo( 800 x 600 was de resolutio trouwens ) met alles op het maximale behalve op texture detail ( medium ).
Nu is mij aan geraden ( het kan veel hoger dan dit !! ) om nieuwe drivers voor de G400 te downloaden en TurboGL te installeren dat heb ik gedaan maar Quake 32 gaf geen normaal beeld ( compleet knipperd wit beeld ) nu TurboGl er afgehaald klaar maar nog steeds 30 frames met timedemo ( schit !! ) toen is mij er gezegd om driver voor je Agp te downloaden ( ik heb een AMD 751 chipset ) dat heb ik gedaan en geinstalleerd maar nu : let op ! Quake 3 doet het ( met Turbogl ) maar loopt binnen 10 sec vast zelfs gewoon in Windows 98 als ik een aantal dingen open zoals mapjes en als ik word 2000 opstart hoe kan dit eigenlijk, heeft iemadan ervaring met dit soort dingetjes ???

PS : windows 98 er 2 keer opnieuw opgezet geen verbetering helaas ( ik ben wanhopig !!! HEELUP !! )

Bijvoorbaat dank !!!!!

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:20
Ik heb ongeveer zo zelfde probleem gehad alleen met en viper770. Windows crashde ook elke keer. Ik heb ook het msi 6167. Je moet in je bios naar advanced chipset features.
Daar zet je alle Sdram settings op zijn hoogst. Let er vooral op dat je da CAS latency op 3 set. Wil dit niet helpen moet je een beetje uitproberenmet die settings. Geef ze een andere waarde en kijk waarbij hij het stabielst blijft. Bij mij heeft het in iedergeval geholpen.

Succes.

Jeroen

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer het anders op het Matrox Tech Support Forum. Daar antwoorden technici van Matrox zelf.

forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi

Verwijderd

Dit is even Stanley weer maar dan onder een andere naam ( ik zit nu op mijn pa's pc te tikken ) ik kom windows nu binnen en ik hoef maar internet explorer te starten en gigantisch veel strepen in het beeld en vervolgens een vastlopen helaas!
iemdan nog ????
Moet ik mij G400 terug brengen of niet ???

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
AMD 750 + Matrox = BIOS updaten en drivers downloaden. Draait dan als een speer!

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

ik had toevalig gisteren het zelfde probleem met mijn G400 en quake3
ook wit beeld knipperend
maar bij mij lag het aan de opengl32.dll
file die in de quake dir stond dit heb ik er in staan omdat ik ook nog een VooDoo2 kaart in mijn comp heb zitten maar quake3 speel ik niet op mijn VooDoo 2 dus ik heb die file
gverwijderd en toen opnieuw turboGL geinstalleerd en probleem is weg
Pagina: 1