Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomo78
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 13:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Nieuwe telefoon
Sony XZ2, SAMSUNG S8 of een goed idee

~600 euro

Bellen, film kijken, casten, foto's maken, wat je wel niet doet met een telefoon
Heb momenteel een Sony Z5, maar abonnemnet loopt dus bijna af en batterij heeft zijn beste tijd toch wel gehad

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony XZ2, SAMSUNG S8 lijken me goede opties, maar kan de keuze niet maken. Heb niet echt de tijd om ze even in de hand te gaan houden ivm stage ver van huis en werken in het weeekend. Qua performance weet ik het ook allemaal niet en de reviews zijn niet heel concluderend.

Beste antwoord (via Thomo78 op 14-03-2018 16:27)

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:37
De Sony XZ2 gaat 600 kosten in de Compact variant, dus hou daar wel rekening mee.

Beide hebben natuurlijk wel een eigen schil en dan is het net waar jou voorkeur naar uitgaat.
Daar zit wel een behoorlijk verschil in.

Ik zit zelf ook in twijfel moet ik zeggen al heb ik zelf ook de HTC U11 in dit lijstje staan.

Alle toestellen hebben zo hun voor en nadelen t.o.v. elkaar.

Voordelen:

Samsung: Mooi display, headphone-jack, minimale bezels, camera
Sony: Komt straks nieuw op de markt, goed geluid/speakers, ps4 remote play, mogelijk batterij goed t.o.v. van de anderen.
HTC: Goeie Camera, Sturen van geluid bij opnames, meegeleverde Noise Canceling headphone.

Nadelen:

Samsung: Plaatsing vingerprint scanner, Bixby knop, TouchWiz (?)
Sony: Camera niet echt al te best uiteindelijk, design kan een nadeel zijn, 1080p scherm
HTC: Groot en lomp toestel, schijnbaar heel breekbaar

Dit had ik zelf een beetje opgesteld qua plussen en minnen..
Blijft altijd lastig want een toestel blijft een persoonlijke keuze..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:37
De Sony XZ2 gaat 600 kosten in de Compact variant, dus hou daar wel rekening mee.

Beide hebben natuurlijk wel een eigen schil en dan is het net waar jou voorkeur naar uitgaat.
Daar zit wel een behoorlijk verschil in.

Ik zit zelf ook in twijfel moet ik zeggen al heb ik zelf ook de HTC U11 in dit lijstje staan.

Alle toestellen hebben zo hun voor en nadelen t.o.v. elkaar.

Voordelen:

Samsung: Mooi display, headphone-jack, minimale bezels, camera
Sony: Komt straks nieuw op de markt, goed geluid/speakers, ps4 remote play, mogelijk batterij goed t.o.v. van de anderen.
HTC: Goeie Camera, Sturen van geluid bij opnames, meegeleverde Noise Canceling headphone.

Nadelen:

Sony: Camera niet echt al te best uiteindelijk, design kan een nadeel zijn, 1080p scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb niet echt de tijd om ze even in de hand te gaan houden ivm stage ver van huis en werken in het weeekend. Qua performance weet ik het ook allemaal niet en de reviews zijn niet heel concluderend.
Laten we bij het begin beginnen: Waarom zoek je een nieuwe telefoon? Performance? Opslag? Alleen het feit dat je abbo afloopt is imho geen reden.

Bevalt je Z5 verder nog goed? Een nieuwe accu voor je Z5 kost een paar tientjes en er bestaat ook nog zoiets als sim-only...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomo78
Als je het zo zeg is er inderdaad vrij weinig reden om een nieuwe te nemen. Is een beetje een gewoonte om elke twee jaar een nieuwe telefoon te nemen en met een nieuwe abonnement kant ik er een krijgen met een redelijke korting op het toestel. Daarbij heb ik al redelijk wat problemen gehad met de telefoon, gelukking heeft het sony service centre dit elke keer weer gerepareerd zonder kosten en dit gaan ze als ik het goed begrepen heb niet meer doen na de twee jaar van het abonnement (kan ik heel goed fout hebben). Ook ben ik wel weer toe aan iets nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tsja als jij niet weet wat je zoekt kunnen wij je er ook niet bij helpen. Er staat nauwelijks info in je startpost.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomo78
Heb ik zelf inderdaad ook naar gekeken, opzich formaat is prima, glazen achterkant is een beetje jammer maar gaat toch sws een hoesje omheen, hopen dat dat helpt, misschien toch een goede optie om weer naar te kijken
Volgens de pricewatch zou het als ik het goed begrijp de beste moeten zijn van de drie, of heb ik dat fout, kleiner diafragma, sensormaat is iets groter dan de s8 maar zelfde als de u11. Had het even gemist dat het idd bij 1080P bleef... en inderdaad het design had ik flink mijn twijfels bij.

Bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:48

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik zou een tweedehands samsung galaxy S8 nemen. supergoedkoop en een betere camera dan oneplus of nokia 8 bijvoorbeeld V&A aangeboden: Samsung Galaxy S8 Zwart + vele extras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thomo78 al eens getracht te kalibreren op eoa manier ?
Ik zou nog niet het toestel vervangen, aangezien (voor de handige tweaker) de batterij simpel te vervangen is.
Is er geen garantie meer te verhalen ?
(ook bij nieuw Ab. betaal je voor een nieuw toestel)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 14-03-2018 16:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomo78
Ja dat klopt maar wel minder dan wanneer je het toestel loskoopt... en als dat om de hoek is dan ben ik het liever vroeg af... en heb het toestel nu bijna twee jaar, daarbij is de batterij ook niet zo slecht dat er garantie voor gevraagd kan worden denk ik zo, kalibreren zou een optie zijn moet ik even uitzoeken hoe dat in zijn werk zou treden

[ Voor 48% gewijzigd door Thomo78 op 14-03-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 11:38
b.o.n.s schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:32:
Nadelen:

Ik zou TouchWiz tegenwoordig zeker niet meer als minpunt zien, eerder als pluspunt. Talloze functionaliteiten die al jaren in TouchWiz zitten komen nu pas naar AOSP. (Screenshots meteen editten, scroll screenshot maken, splitview/popup apps)
Pagina: 1