HDMI naar component aansluiten receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MJ]
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05-2021
Om mijn receiver (Rotel RSX-1056) te configureren moet ik m aansluiten op de TV, dit kan via S-video en component. Omdat de TV tegen de muur hangt is het niet evident om die lange componentstekkers te gebruiken, daarom dacht ik aan een adapter kabel van hdmi naar component, zoals deze kabel. De hdmi's zitten nl. op de zijkant van het toestel. Iemand zo'n kabel al s geprobeerd toevallig? O-)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41w8vGZu8UL._SY355_.jpg

Beste antwoord (via [MJ] op 13-03-2018 15:26)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HDMI = digitaal; Compent/S-Video = analoog. Daar zal dus een aktieve converter tussen moeten zitten.

Dat gezegd; HDMI wil graag HDCP praten (en andere afspraken maken) en dat gaat niet naar een analoge partner; er is dus een kans dat ook een converter niet gaat werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HDMI = digitaal; Compent/S-Video = analoog. Daar zal dus een aktieve converter tussen moeten zitten.

Dat gezegd; HDMI wil graag HDCP praten (en andere afspraken maken) en dat gaat niet naar een analoge partner; er is dus een kans dat ook een converter niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MJ]
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05-2021
Duidelijk, bedankt! (y)
Jammer... vraag mij af wat het nut dan is van dergelijke kabeltjes. Een actieve adapter aanschaffen, enkel om (hopelijk) éénmalig de setup te configureren zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[MJ] schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:25:
Duidelijk, bedankt! (y)
Jammer... vraag mij af wat het nut dan is van dergelijke kabeltjes. Een actieve adapter aanschaffen, enkel om (hopelijk) éénmalig de setup te configureren zie ik ook niet zitten.
Het nut is om "hokitoki" apparatuur aan te sluiten op andere "hokitoki" apparatuur. Laten we het genuanceerd zeggen; er is zat apparatuur op de markt wat je via Aliexpress etc. kan bestellen waar geen HDCP-chip in zit en waar je default alle illegale streams mee kan ontvangen.

Maar voor spul wat je normaliter bij de Mediamarkt, BCC en anderen aanschaft, gaat een standaard kabeltje uit je startpost zeeeeer waarschijnlijk niet werken.

/edit: of het 100% legaal is, weet ik niet maar HDFury verzorgt al 10 jaar converters van "digitaal" naar iets anders. Neem aan dat het dus wel legaal is; 10 jaar besta je niet zomaar maar daar betaal je dan ook voor.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 13-03-2018 14:29 ]