Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC voor fotobewerking +/- 1.500€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem samenstellen waar ik met name fotobewerking (foto's, fotoboeken & panorama's) mee zal doen in Lightroom & Photoshop. De set-up moet weer een aantal jaar mee kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1.500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk alles nieuw nodig, behalve zaken zoals een monitor, toetsenbord etc. Verder heb ik nog wel een paar schijven voor opslag, maar voor programma's heb ik een SSD nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De set-up moet lekker snel zijn en fotobewerking goed aan kunnen. Geluidsniveau is niet heel belangrijk, maar een beetje geluidstil is wel lekker.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn om een dubbelcheck te hebben of ik de juiste combinatie heb gemaakt. Ik twijfel bijvoorbeeld over de videokaart. Is dit een logische keuze? En moet ik voor 16gb geheugen gaan of voor 32gb?

Dank voor jullie hulp alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1ASRock Z370 Pro4€ 101,69€ 101,69
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 399,-€ 399,-
1Fractal Design Define S€ 59,90€ 59,90
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D240FSB€ 322,50€ 322,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 960 Pro 512GB€ 275,50€ 275,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.611,53

• faris12
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-02-2021
Ryzen zal wel wat beter zijn dan intel processoren als je voor foto bewerking gaat.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:02
Heb je nu al een systeem waarmee je Photoshop gebruikt? Hoeveel RAM zit daarin?
Ik weet niet of een NVME SSD echt beter voor je is, de hogere bandbreedte maakt dat grote bestanden sneller in het RAM geladen worden (en vanuit het RAM geschreven worden), maar dat lijkt me voor Photoshop niet heel relevant.
Ga je ook gamen met dit systeem? Welke games dan, en op welke resolutie?
Ryzen heeft meer cores voor dezelfde prijs, dat kan ook erg helpen bij Photoshop.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
faris12 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:42:
Ryzen zal wel wat beter zijn dan intel processoren als je voor foto bewerking gaat.
Waar baseer je dit op?

https://www.pugetsystems....e-Ryzen-7-973/#Conclusion
https://www.pugetsystems....e-Ryzen-7-976/#Conclusion

[ Voor 40% gewijzigd door lactaxative op 13-03-2018 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:43:
Heb je nu al een systeem waarmee je Photoshop gebruikt? Hoeveel RAM zit daarin?
Ik weet niet of een NVME SSD echt beter voor je is, de hogere bandbreedte maakt dat grote bestanden sneller in het RAM geladen worden (en vanuit het RAM geschreven worden), maar dat lijkt me voor Photoshop niet heel relevant.
Ga je ook gamen met dit systeem? Welke games dan, en op welke resolutie?
Ryzen heeft meer cores voor dezelfde prijs, dat kan ook erg helpen bij Photoshop.
Thanks voor je antwoord en tips mbt de SSD & Ryzen! Mbt je vragen: het huidige systeem (al vrij oude PC) zit 6GB in. Gamen zal met deze PC niet gedaan worden. Vandaar ook m'n vraagteken bij de videokaart, misschien een beetje too much?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:02
Kan je met die 6 GB lekker Photoshoppen? Dan zou ik 2*8 GB RAM nemen, en eventueel later naar 4*8 uitbreiden.
Ik lees verschillende berichten wat betreft Intel vs AMD CPUs. Het ligt ook aan de functies die je gebruikt, Intel heeft een hogere singlecore performance, maar AMD heeft meer cores voor dezelfde prijs.
Sommige programma's kunnen een GPU gebruiken om bepaalde berekeningen te versnellen. Dit werkt dan veel sneller dan met de CPU, maar niet overal is GPU-ondersteuning voor.
Als geen enkel programma een GPU kan gebruiken, kan je misschien ook wel een Intel met een iGPU nemen.
Welke resolutie heeft je scherm, en welke resolutie hebben je foto's?

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:19:
Kan je met die 6 GB lekker Photoshoppen? Dan zou ik 2*8 GB RAM nemen, en eventueel later naar 4*8 uitbreiden.
Ik lees verschillende berichten wat betreft Intel vs AMD CPUs. Het ligt ook aan de functies die je gebruikt, Intel heeft een hogere singlecore performance, maar AMD heeft meer cores voor dezelfde prijs.
Sommige programma's kunnen een GPU gebruiken om bepaalde berekeningen te versnellen. Dit werkt dan veel sneller dan met de CPU, maar niet overal is GPU-ondersteuning voor.
Als geen enkel programma een GPU kan gebruiken, kan je misschien ook wel een Intel met een iGPU nemen.
Welke resolutie heeft je scherm, en welke resolutie hebben je foto's?
Photoshoppen gaat niet altijd even soepel, maar of dat alleen aan het geheugen ligt. Eerst beginnen met 2x8 is wel een goed plan. Ik heb even gekeken naar GPU-ondersteuning voor Lightroom/Photoshop, er zijn functies die er baat bij hebben volgens Adobe.

De normale foto's van de huidige camera zijn 20MP, de panorama's lopen op tot 60MP. Ben wel van plan gebruik te gaan maken van een full-frame camera. Dan zullen de reguliere foto's zeker 30MP zijn. Mijn scherm is nog een oudje, resolutie 1680x1050. Ook die ben ik zeker van plan te upgraden, mogelijk naar WQHD.
Pagina: 1