Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:13
Hi,
Er is een Samsung Tab 3 Lite, deze werkte op zich prima, batterij ging niet heel lang meer mee, maar toch nog wel een uur ofzo.
Voor verkoop is deze gereset naar fabrieksinstellingen, toen kwam het probleem...

Tablet aan lader, opladen toot 100%, start de tablet op, batterij geeft 100% aan, kijk bij instellingen, batterij, staat "0 seconden op batterij".
Ik haal de oplader eruit, tablet werkt 10 seconden op batterij en valt dan uit.
Bij opnieuw opstarten begint de tablet op te starten, valt dan weer uit.
Met lader erin, geen enkel probleem.

Geprobeerd de batterij kabel los te koppelen van het moederbord, contactpuntjes schoongemaakt, geen resultaat.
Verschillende batterij apps geprobeerd zoals de batterij docter, deze geven aan dat de batterij goed is.
Nogmaals naar fabrieksinstellingen, geen resultaat.

Het vreemde is ook, als ik de tablet oplaad tot 100%, dan de lader loskoppel, valt de tablet uit. Sluit ik de lader weer aan, staat hij op 70%.

Is de batterij defect, of kan het iets te maken hebben met het resetten naar fabrieksinstellingen, of is het toeval dat het sindsdien niet goed meer werkt?

Nog tips wat ik kan doen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ora et Labora schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:03:
Is de batterij defect, of kan het iets te maken hebben met het resetten naar fabrieksinstellingen, of is het toeval dat het sindsdien niet goed meer werkt?
Ik zie dat het een tablet is uit 2014, na 4 jaar is de kans erg aannemelijk dat de accu versleten is en gezien het feit je voor de reset er ook maar 1 uur mee kon doen, was de accu al bijna dood.

Waarschijnlijk heeft de factory reset hem net over het randje geduwd. Bij een factory reset moeten er veel apps opnieuw geïnstalleerd worden en dat kost natuurlijk enorm veel kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

bij mijn pa z'n tab 3 was ook de accu overleden zelfde probleem.

Nieuwe accu origineel van 30 euro erin en gaan.

euhmmmm