Scheiding Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 11:04
Geen idee of mijn topic hier goed staat. Maar hier is mijn situatie:

ik heb thuis een pc staan, waar ik werkzaamheden voor mijn tekenbureau. Hierop zitten ook mjin vrouw en kinderen af en toe.
Nu heb ik een apart account voor hun gemaakt en (dacht ik) alles een beetje dicht getimmerd zodat ze niet veel konden doen.
Nu blijkt toch af en toe dat er instelling / bureaublad wijzigingen zijn op mijn account, terwijl ze daar nooit op zitten.
Jullie snappen wel, dat is heel frustrerend. tot nu toe verder niks van blijvende schade overgebleven.
Maar dat wil ik nu iets voor zijn.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? echt 2 windows installaties?
of vroeger had je van die verwisselbare hd's?
Ook omdat dit denk nog voor een jaar is, dan ga ik naar boven en heb ik een eigen kantoor (nu aan het verbouwen). en dan zet ik denk een aparte pc voor hun beneden.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Welke instellingen heb je gedaan? welk OS is het? Weet je zeker dat ze toch niet onder jouw account zitten?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
instellingen weet niet meer zo. heb een account aangemaakt via een beschrijving om alles zo dicht mogelijk te timmeren.
En nee, ik weet niet zeker of ze op mijn account zitten (mijn dochter is 9 en wil de boel weleens verdraaien :'( ), ik sta weleens ingelogd, en dat er iemand anders achter kruipt (terwijl daar duidelijke afspraken over zijn)
het gaat om windows 10.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zelf netjes afmelden en dochterlief geen beheerrechten geven lijkt me een prima stap?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Rusky schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:47:
instellingen weet niet meer zo. heb een account aangemaakt via een beschrijving om alles zo dicht mogelijk te timmeren.
En nee, ik weet niet zeker of ze op mijn account zitten (mijn dochter is 9 en wil de boel weleens verdraaien :'( ), ik sta weleens ingelogd, en dat er iemand anders achter kruipt (terwijl daar duidelijke afspraken over zijn)
het gaat om windows 10.
Begin dan eens met een sterk wachtwoord op je eigen account te zetten zodat je dochter niet meer kan aanmelden op jouw account. (en zie of het nog voorkomt)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gewoonte van maken dat je je pc locked als je wegloopt

win+L dan eens kijken hoe het gaat. lijkt me verder niet een veiligheid of instellingen verhaal

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 4 accounttypes standaard in Win10 hebben maar marginale blokkering op instellingen zoals je bureaublad (admin, user, child, guest), andersom zijn er genoeg settings die mogelijk globale instellingen zijn (afaik bv resolutie).

Kijk eerst eens goed op welk account ze nu precies zitten, lock dat ding als je weggaat (of gebruik die BT verbinding), als ze echt op hun eigen account zitten, dan aan de gang met alles dichttimmeren.

Let dan wel op dat het dichttimmeren (zoals geen toegang tot control panel) geen standaard functies zijn, zal je via policies en registry aan de gang moeten gaan (zal best wel een tooltje voor zijn).

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2018 11:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 10:30

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

pyrofielo schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:52:
gewoonte van maken dat je je pc locked als je wegloopt

win+L dan eens kijken hoe het gaat. lijkt me verder niet een veiligheid of instellingen verhaal
Dit kan ik niet meer dan benadrukken, maak er een gewoonte van, ook al loop je maar een minuut weg van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ok dan ga ik dat maar eens beter in de gaten houden.
Maar waar vind ik dan een goede handleiding om hun account goed dicht te timmeren?
Want ik dacht dat ik dat namelijk al gedaan had.

mijn pc

Pagina: 1