goo.gl is meteen als spam gemarkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo tweakers,

Vroeger maak ik soms gebruik van goo.gl, een Google link shortener. Wat ik heb ingetikt en krijg een kortere link voor terug, werkt het vrijwel meteen.

Maar tegenwoordig worden ze gelijk als spam gemarkeerd, ook als ik net eentje heb aangemaakt, en moet ik eerst review toesturen.

Waarom worden ze gelijk als spam gemarkeerd? Is er zoveel misbruik van gemaakt dat het niet meer te vertrouwen is? Maar deze worden gemaakt en opgeslagen mijn google account, dat zou niet zo snel gebeuren.

Wie weet wat hier aan de hand is? Moet ik maar andere alternatief zoeken? :(

GJK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wie of wat markeert ze als spam.

Wie of wat review toesturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:16:
Wie of wat markeert ze als spam.

Wie of wat review toesturen.
Indeed :')
Hier hebben we weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Google zelf geeft meteen spam melding.

https://goo.gl/policy.html <-- blijkbaar blokkeert google standaard eigen google links. Bijvoorbeeld van google docs. Vroeger is dat niet zo. Nu wel.

Ik heb hiermee spreadsheet gelinkt (heeft zelf nogal lange share link) en hiermee korter gemaakt. Er zit geen persoonlijke informatie op, dus het zou geen probleem zijn. Ik heb al in verleden eerder kortere links gemaakt en dat gaat prima zonder problemen.

Nu is het gelijk afgeflagd als spam door google vanwege interne bescherming. Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MrDummy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:18:

Nu is het gelijk afgeflagd als spam door google vanwege interne bescherming. Wat zal ik doen?
Geen idee; net een Google Form afgekort (van mijn eigen Gmail-account) -> die Goo.gl URL in mijn werkmail geplakt en verzonden naar zowel mijn Gmail als mijn Outlook.com; beiden zien het niet als spam.

Dus, omgedraaid; zit jij zelf niet heel veel spul te versturen/genereren en ben je daarom niet zelf in je spam terechtgekomen ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een directe link naar een .xls bestand? XLS met VBA zal wel bijna direct spam zijn.

•URLs that are executable/package files (like .apk, .dmg, .exe, .zip, etc.), or those that auto download such files;

Er zal blijkbaar iets in je url naar je spreadsheet zitten dat wordt getriggerd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:19 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
AZ is minder geschikt hiervoor. Ik gok even op PB vanwege het spambeveiligingsaspect.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik doe het zo:
- Ik maak spreadsheet in google docs
- gooi wat data erin die anderen kunnen gebruiken (kan ook b.v. spel data zijn, of instructies zonder gevoelige data)
- klik op share link in google spreadsheet rechtsboven
- stel in dat het alleen gelezen kan worden door mensen via deze link

Zoals je kan zien lijkt het niet zo bijzonder, en de link zelf is helaas te lang om zelf in te tikken (als ik op papier wil opschrijven en aan anderen geef...) vandaar dat ik naar goo.gl ga.
- lange link copy pasten in goo.gl
- dit geeft kortere link terug
- opschrijven op papier en geven aan collega's.

Maar helaas anders dan vroeger is het meteen geblokkeerd en google geeft het op als spam. Ik zie een melding meteen als ik naar korte link ga. Dus ik kan niet verder.
Oude goo.gl links werken wel gewoon, en heb al eerder toegepast, dus het is wel beetje snel gegaan dan ik verwacht.

Lange links kan ik wel mailen naar iedereen, maar soms zijn kortere links wat makkelijker bij doorgeven via papier of even intikken in whatsapp...

Noot op anderen: het is geen directe link naar bestand. Het is google spreadsheet zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 13-03-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MrDummy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:55:

Zoals je kan zien lijkt het niet zo bijzonder, en de link zelf is helaas te lang om zelf in te tikken (als ik op papier wil opschrijven en aan anderen geef...) vandaar dat ik naar goo.gl ga.
Euh, rechtsboven in je spreadsheet kan je ook direct voor een Shorten URL kiezen. Werkt dat dan wel ipv dat je eerst je lange URL kopieert en daarna paste elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Euh, rechtsboven in je spreadsheet kan je ook direct voor een Shorten URL kiezen. Werkt dat dan wel ipv dat je eerst je lange URL kopieert en daarna paste elders?
Nee, ik zie de optie niet. Er wordt direct lange link gemaakt, er zijn geen aanvullende opties te vinden in de venster. Firefox als browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MrDummy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Nee, ik zie de optie niet. Er wordt direct lange link gemaakt, er zijn geen aanvullende opties te vinden in de venster. Firefox als browser.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3w9ZUnyRpeR1TrF9mmMjfdw5/full.jpg
Dus, als je Form open staat, rechtsboven op Send klikken en dan in het windowtje op het het kettinkje klikken?

Het gaat in bovenstaande voorbeeld wel om Google Forms; mogelijk inderdaad dat Sheets het niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bKTiRVzME9AOrYyv7qG1XGFv/full.png
Helaas via spreadsheet geen shorten link optie te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door MrDummy op 13-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MrDummy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:08:

Maar tegenwoordig worden ze gelijk als spam gemarkeerd, ook als ik net eentje heb aangemaakt, en moet ik eerst review toesturen.

Waarom worden ze gelijk als spam gemarkeerd? Is er zoveel misbruik van gemaakt dat het niet meer te vertrouwen is? Maar deze worden gemaakt en opgeslagen mijn google account, dat zou niet zo snel gebeuren.

GJK
Het wordt niet als spam gemarkeerd, maar als overtreding van de voorwaarden (wat precies zeggen ze er helaas niet bij), en je moet geen review sturen, je kan google vragen ene review van de link te doen zodat ze hem eventueel vrij kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrDummy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:55:
Ik doe het zo:
- Ik maak spreadsheet in google docs
- gooi wat data erin die anderen kunnen gebruiken (kan ook b.v. spel data zijn, of instructies zonder gevoelige data)
- klik op share link in google spreadsheet rechtsboven
- stel in dat het alleen gelezen kan worden door mensen via deze link

Als ik die stappen volg krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZVSFsDTyDvifeLpRNqcuxzJ9/thumb.png
Is dat wat je bedoelt?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 13-03-2018 14:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Als ik die stappen volg krijg ik dit:
[afbeelding]
Is dat wat je bedoelt?
Dat klopt. Dat heb ik voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrDummy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:57:
[...]

Dat klopt. Dat heb ik voor me.
Dan wáár in hemelsnaam haal je vandaan dat 't als spam wordt gemarkeerd :? Het hele woord spam komt nergens voor in die melding :? Je snapt toch wel dat je iedereen op 't verkeerde been zet als je met een totáál ander symptoom/foutmelding/beschrijving aankomt zetten als wat er daadwérkelijk aan de hand is? Hoe verwacht je nou geholpen te worden? 8)7 :F

En heb je die linkjes al eens gevolgd en gelezen?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 14-03-2018 00:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb even naar regels gelezen maar kan niet verband zien waarom het gelijk geblokkeerd is als soort spam, alleen dat het niet meteen toegelaten is als iets van google docs is gelinkt, denk ik.
Wordt dus maar review vragen.

Vroeger heb ik geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrDummy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 00:08:
maar kan niet verband zien waarom het gelijk geblokkeerd is als soort spam
Echt? Serieus? Je hebt m'n reactie wel gelezen? 8)7

Wie-de-*bleep*-heeft het over spam? Die foutmelding niet hoor :? Waarom zoek je 't dan in die hoek? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 14-03-2018 00:10 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De link is inmiddels vrijgegeven en werkt weer.

De spam verhaal is volgens mij in policy tekst. En ook kans op malware bij linken van sommige bronnen. Google blokkeert ze mogelijk uit veiligheid eerst.
Maar ik kan niet meer snel achterhalen, dus ik geef maar op.

En misschien is drama rond spam beetje te hoog aangegrepen. In dat geval bied ik mijn excuses aan.
Pagina: 1