Toon posts:

GPU voor HTPC naar 4K televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een zuinige GPU PCI-E 3.0 16 of 8 om via passthrough aan een VM op ESXi te koppelen. De TV is een doorsnee Sony 4K, zeker geen high end model.

Heeft er iemand suggesties aub?

Bedankt,

Lucas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Genoeg suggesties maar weet je 100% zeker dat de passthrough is toegestaan en dat zaken als HDCP allemaal werken?

Ik mis wel even je budget maar een Geforce 9-serie zou het al kunnen; hou er wel rekening mee dat sommige applicaties/players voor 4K "struikelen" als er 2GB of minder geheugen aan de GPU gekoppeld is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Het nieuwe moederbord staat op de VMWare HCL dus ik hoop dat het dan OK is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:12:
Bedankt. Het nieuwe moederbord staat op de VMWare HCL dus ik hoop dat het dan OK is?
Euh nee?

Dat je moederbord op de HCL staat, wil niet zeggen dat alles wat je daar maar op/aan prikt ook "ineens" op de HCL staat en dus werkend is. En HCL zegt niets over de virtualized/passthrough capabilities van een device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaar de vraag naar een geschikte kaart. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:18:
Vandaar de vraag naar een geschikte kaart. 🙂
Ga eerst maar eens zoeken of passthrough samen gaat met HDCP, HDR en andere zaken. Allicht kan je dit ook even "spiegelen" bij de HCL's van Hyper-V en Xen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit kaartje gevonden. Lijkt me de perfecte oplossing voor wat ik wil voor 140 dollar (incl. Verzending en BTW).

https://shop.technexion.c...bu16pet54npgv5975rrv3j8v4

Het ondersteunt 4K en HEVC voor 140 dollar, incl verzending en BTW.
Bij mijn weten het eerste microboard dat dit doet.

Graphic Engine Vivante GC7000Lite
Video Decode 4K UltraHD HDR 4Kp60, H.265 VP9

Als AV1 codec in HW wordt ingebakken is er voor die prijs ook geen man overboord.

Bedankt voor de hulp.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*empty *

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03

Nibbz

Postmaster General

voor 4K, 60 FPS (60 hz) is wel een HDMI 2.0 aansluiting noodzakelijk. HDMI 1,4 doet max 30 hz op 4K

(edit: Weet niet op de 9XX serie een HDMI 2.0 aansluiting heeft, de 10XX sowieso wel!)

De link van je lijkt op een Rasberry Pie achtig apparaat. Voor een paar euro meer heb je een nVidia shield.. die heel wat mee bied (o.a. een afstandsbediening, goede 4K support en Android)

[ Voor 64% gewijzigd door Nibbz op 14-03-2018 09:56 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:47:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een zuinige GPU PCI-E 3.0 16 of 8 om via passthrough aan een VM op ESXi te koppelen.
+
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:50:
Heb dit kaartje gevonden. Lijkt me de perfecte oplossing voor wat ik wil
Leg eens uit; hoe ga je dat andere "kaartje" via passthrough aan ESXi koppelen? Want voor zover ik het beoordeel, heb je nu iets heel anders gekocht omdat je blijkbaar ineens vannacht een andere vraagstelling in je hoofd hebt geformuleerd.

En mogelijk, maar dat is een observatie bij gebrek aan kennis: er staat inderdaad dat je 4K kan decoden en in de datasheet staat ook dat er een HDMI2.0 aansluiting op zit. Er staat nergens dat de CPU en IGP krachtig genoeg is om 2160p60 ook weer te geven over de HDMI-aansluiting.

Een 2.0 aansluiting kan theoretisch zelfs voldoende bandbreedte leveren voor 7680 × 4320 op 30fps bij 4:2:0 subsampling maar "omdat" een apparaat 2.0 heeft, wil niet zeggen dat het kan worden uitgestuurd (zoals een GPU) of worden weergegeven (zoals een FullHD monitor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal het anders formuleren. Als er een redelijk geprijsd microboard bestaat dat mijn functionele noden afdekt ben ik een tevreden mens.
Ik heb ook nog niets gekocht maar ga even rustig aanzien of het levert wat het beloofd.

De essentiële vraag die jij stelt had ik al naar de leverancier gestuurd. Ben benieuwd.
Pagina: 1