Pyramiden schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:30:
Hoe zie je dat voor je in een eenbaans eenrichtingsverkeersstraat? Dat iemand rondjes blijft rijden tot er niemand meer achter hem zit?
Daarnaast ben je gewoon schuldig als je hem erin zit. Je botst namelijk op een stilstaand object en houd blijkbaar onvoldoende afstand.
Het verkeer zou een sociaal gebeuren moeten zijn. Geven, fouten van anderen corrigeren, en mensen dus ook de mogelijkheid geven om te parkeren in plaats van alles direct afstraffen onder een "ordung muss sein" - mentaliteit. Dat betekend overigens niet dat ik zelf dit soort parkeeracties doe. Ik wacht gewoon netjes, maar als iemand anders het wel doet:c'est la vie, dan ben ik 20 seconden later op bestemming.
Niet in het geval van de TS.
Rijd door een gemiddelde woonwijk met verkeer aan weerskanten.
Hoeveel mensen zetten hem netjes achter de parkeerplek en wachten tot het overige verkeer is gepasseerd!?
Bijna niemand.
Tja, ik zou dan op een stilstaand voertuig botsen, dan is het antwoord toch: Ik passeerde een voorgesorteerd voertuig om te parkeren, waarna hij opeens de weg op stuurt. Klaar...
Ik verwacht dat hij iedereen voor laat gaan bij het inzetten van een bijzondere verrichting. Dat gebeurde opeens niet, hij zet opeens zijn auto overdwars op de weg met de intentie achteruit in te parkeren.
Leuk dat geven en nemen, maar zo werkt dat niet helemaal, dit is eerder regel dan uitzondering. Op zich wil ik best het eigen risico van mijn leasebak een keer inzetten als proefbalonnetje
Niet dat ik het echt zal doen, maar ik zou wel benieuwd zijn wat daar uitkomt.
Hetzelfde met invoegen, leuk dat geven en nemen, maar als je dag in dag uit wordt geconfronteerd met het geven van voorrang aan mensen die dondersgoed weten dat je al moet voorsorteren, maar nog even de file aan auto's willen inhalen... Prima, maar dan rijd je toch lekker tegen mij aan, kijken we wat de verzekering ervan zegt... Het kost mij max mijn eigen risico, geen enkel probleem...
Zoals hier de Volvo:
Het gebeurt daar iedere dag weer, mensen weten dondersgoed dat ze rechtdoor willen, maar daar staan te veel auto's in de rij, dus dan maar links voorsorteren en op het laatste moment er nog tussen.
9 van de 10 is een bewuste actie... Ja dan rijd je maar lekker tegen mij aan, bij mij kom je er niet tussen. Na 4 jaar dag in dag uit hetzelfde grapje, ben je wel klaar met dat soort mensen. Dan lijden de goede maar onder de kwaden...
[
Voor 20% gewijzigd door
BlakHawk op 14-03-2018 11:41
]