Mijn P7F-M server bordje heeft al een 6 tal jaren super goed gedraaid. Ik wil er nog een paar jaar bijdoen voor mijn home/experimenteer omgeving. Na een beetje wikken en wegen, heb ik beslist om enkel mijn RAM geheugen te vervangen. Na wat zoeken heb ik deze latjes gevonden op ebay 4 x 8Gb DDR3 reg. Ze komen overeen met de QVL van Asus voor dit moederbord (15de regel).
Als ik de latjes in de server steek en ik start de server, komt hij niet voorbij POST. Normaal spinnen de fan's naar max toerental en gaan na een 5 tal seconden trager draaien. Maar met dit geheugen blijven de FAN max draaien. Momenteel draait de server nog met 16 Gb RAM (4 x 4Gb)
Wat zit er nog allemaal in deze server:
Ik heb al een paar instellingen aangepast, maar eigenlijk ken ik hier niet genoeg van... Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast bedankt
Steven
Als ik de latjes in de server steek en ik start de server, komt hij niet voorbij POST. Normaal spinnen de fan's naar max toerental en gaan na een 5 tal seconden trager draaien. Maar met dit geheugen blijven de FAN max draaien. Momenteel draait de server nog met 16 Gb RAM (4 x 4Gb)
Wat zit er nog allemaal in deze server:
- CPU: Xeon X3440
- Voeding: Antec VPF-450
- HDD: 6 x 4TB + 1 x 300 GB
- SATA/SAS controller: LSI1064E
- extra Gb NIC: intel pro 1000/MT
Ik heb al een paar instellingen aangepast, maar eigenlijk ken ik hier niet genoeg van... Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast bedankt
Steven