Beste lezers,
Mogelijk is mijn moederbord kapot, althans als ik een pc (expert) die mijn computer heeft proberen te maken mag geloven. Deze zogenoemde expert heeft eerder mijn harde schijf vervangen, maar dit heeft de problemen niet verholpen. Hij heeft aangegeven na een belletje dat mogelijk mijn moederbord kapot is en dat deze niet meer in productie is.
Uiteraard na zelf research gedaan te hebben, heb ik exact hetzelfde moederbord gevonden: Gigabyte GA-970A-DS3P.
Nu is weet ik dus niet 100% zeker of het echt het moederbord is. Ik heb de kast inmiddels open liggen en fysiek gecheckt op eventuele beschadigingen, maar ik kan niks geks vinden. Heb geen zin om weer een aankoop te doen die niet opschiet, dus zijn er eventuele andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb?
De klachten die ik heb:
- Random blue screens (helemaal tijdens gamen)
- Kast maakt veel herrie (heb het gevoel dat de cooler master fan teveel moet werken wanneer het niet
nodig is.
- Internet verbinding wegvallen terwijl mijn telefoon met hetzelfde wifi kanaal wel werkt.
Tot dusver heb ik het volgende gedaan:
- Harde schijf gecontroleerd op bad sectors 0 gevonden.
- perfmon /report gedaan, niks gevonden
- Stress test gedaan
- Alles drivers geupdate.
Specs:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD FX-8320 16 °C
Vishera 32nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR3 (11-11-11-28)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. 970A-DS3P (CPU 1) 31 °C
Graphics
LG FULL HD (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 960 (NVIDIA) 42 °C
Storage
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SSD) 32 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD1
Audio
NVIDIA High Definition Audio
Alvast bedankt allemaal!
Mogelijk is mijn moederbord kapot, althans als ik een pc (expert) die mijn computer heeft proberen te maken mag geloven. Deze zogenoemde expert heeft eerder mijn harde schijf vervangen, maar dit heeft de problemen niet verholpen. Hij heeft aangegeven na een belletje dat mogelijk mijn moederbord kapot is en dat deze niet meer in productie is.
Uiteraard na zelf research gedaan te hebben, heb ik exact hetzelfde moederbord gevonden: Gigabyte GA-970A-DS3P.
Nu is weet ik dus niet 100% zeker of het echt het moederbord is. Ik heb de kast inmiddels open liggen en fysiek gecheckt op eventuele beschadigingen, maar ik kan niks geks vinden. Heb geen zin om weer een aankoop te doen die niet opschiet, dus zijn er eventuele andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb?
De klachten die ik heb:
- Random blue screens (helemaal tijdens gamen)
- Kast maakt veel herrie (heb het gevoel dat de cooler master fan teveel moet werken wanneer het niet
nodig is.
- Internet verbinding wegvallen terwijl mijn telefoon met hetzelfde wifi kanaal wel werkt.
Tot dusver heb ik het volgende gedaan:
- Harde schijf gecontroleerd op bad sectors 0 gevonden.
- perfmon /report gedaan, niks gevonden
- Stress test gedaan
- Alles drivers geupdate.
Specs:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD FX-8320 16 °C
Vishera 32nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR3 (11-11-11-28)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. 970A-DS3P (CPU 1) 31 °C
Graphics
LG FULL HD (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 960 (NVIDIA) 42 °C
Storage
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SSD) 32 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD1
Audio
NVIDIA High Definition Audio
Alvast bedankt allemaal!