Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-07 17:55
Goede avond, Ik zit met een probleem waar ik niet uit kan komen en aangezien het moederbord nog aardig nieuwe is kan ik ook nergens op internet een oplossing vinden voor mijn probleem :(

Mijn probleem: Gigabyte z370p d3 vertoont geen beeld zodra ik een 2e ram stick toe voeg, het gaat hier om een ram stick (Hyperx fury 16GB DDR4 2133mhz of Corsair vengeance DDR4 2133mhz) dit probleem doet zich alleen voor zodra ik mijn water koeling aansluit op 1 van de fanheaders. Het gaat hier om een (coolermaster nepton 240m). Dit probleem doet zich niet voor op het moment dat ik een stock koeler van een i3 8100 aansluit, beide stick werken perfect en computer draait soepel.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Verschillende ram sticks (corsair 8gb DDR4 2133mhz)
Waterkoeler getest op mijn oude x99a sli plus setup met dezelfde ram sticks (geen enkel probleem)
Verschillende power supply's
Volledige bios drivers geinstalleerd + moederbord drivers.
1 ram stick (Hier draaide hij wel op)
Herinstallatie van windows
Ramstick in de juiste sloten geplaatst.
Volledige gebruikers handleiding gelezen (helaas zonder succes)

Morgen krijg ik een nieuw moederbord binnen (Precies dezelfde) waar ik het nog op zou kunnen testen voordat ik hem waarschijnlijk als RMA op stuur

Mijn vraag: zijn er nog mensen die een idee hebben wat het zou kunnen zijn de setup werkt wel zodra hij een single ram stick heeft zowel van 8 als 4 GB. Wat ik wel merkte is op het moment dat ik mijn waterkoeler aangesloten had op het moederbord, Hij veel problemen had met stroom verdeling hett voelde alsof het moederbord moeite had met stroom door te sturen naar de koeler. Dit merkte ik vervolgens aan het knipperende licht van mijn CPU Koeler die steeds weg viel en het audio licht van het moederbord zelf die soms uit viel.

Als ik iets gemist heb hoor ik het graag, ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen!

Mvg Xeno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07 17:23
Heb je het precieze typenummer van het geheugen? Eventueel link naar tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:56

rdejongjr

Gnome

Backplate van je nepton prikt in de pcb, daarom werkt het met je stock koeler wel

Check voor scherpe randjes.
Vijl of sla het plat en/of een stukje plastic er tussen en klaar is klara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
RobinF schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:20:
Heb je het precieze typenummer van het geheugen? Eventueel link naar tweakers
Dit is mijn 16GB versie pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16

Corsair 8GB versie pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13

Wat ik zie tussen de support list is dat hij maar 1rx8 aangeeft, maar hij werkt met stock koeler wel volledig op beide sticks.

[ Voor 10% gewijzigd door Xenosync op 13-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
rdejongjr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:42:
Backplate van je nepton prikt in de pcb, daarom werkt het met je stock koeler wel

Check voor scherpe randjes.
Vijl of sla het plat en/of een stukje plastic er tussen en klaar is klara
Kunt u misschien iets duidelijker zijn met wat u precies bedoelt!

Ik heb hier de backplate voor mijn nepton koeler maar die heeft al plastic cups erom heen!

https://imgur.com/a/2ys5P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Nice, hebben ze dat in ieder geval aangepast.
Kan ook nog zijn dat je met de bouten die bovenop gaan schade hebt gemaakt, ietsje te strak en ze gaan zo door de laklaag.

Maakte voorheen zelf plastic ringetjes van oude verpakkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
rdejongjr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:04:
Nice, hebben ze dat in ieder geval aangepast.
Kan ook nog zijn dat je met de bouten die bovenop gaan schade hebt gemaakt, ietsje te strak en ze gaan zo door de laklaag.

Maakte voorheen zelf plastic ringetjes van oude verpakkingen.
Maar het is wel apart dat hij volledige door start met maar 1 ram stick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Kan meerdere effecten hebben bij beschadigingen aan de printbanen;
- sporen door; modules worden niet gezien
- sluiting; pc wil niet aan.
- 1 spoor heeft opeens meer oppervlak, antenne werking; de meest vage kuren.
Printbanen voor oa het geheugen zijn enorm afhankelijk van de timing, daarom zijn ze vaak in een krul geplaatst om alle paren de juiste lengte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
rdejongjr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:08:
Kan meerdere effecten hebben bij beschadigingen aan de printbanen;
- sporen door; modules worden niet gezien
- sluiting; pc wil niet aan.
- 1 spoor heeft opeens meer oppervlak, antenne werking; de meest vage kuren.
Printbanen voor oa het geheugen zijn enorm afhankelijk van de timing, daarom zijn ze vaak in een krul geplaatst om alle paren de juiste lengte te geven.
Ik heb zojuist mijn nieuwe moederbord ontvangen (precies dezelfde) ga eens kijken of het daarbij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
update: Waterkoeler werkt, heb alleen het gevoel dat hij soms weg valt. Dit probleem had hij niet en heeft hij niet op het x99a moederbord..

Alles draait nu wel perfect, het enigste is. Ik weet niet of het door het moederbord komt of omdat ik tussen de backplate en de schroefdoppen plastic heb gestopt want ik merkte dat de schroefdoppen het moederbord beschadigd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Goede kans dat je oude bord het ook nog prima doet zolang je het blootliggende koper beschermd.

Staat de fanheader waarop de pomp is aangesloten wel op 100%? De pompjes in de simpele nepton setjes vinden het nuet al te leuk om minder dan 12v te krijgen.
Pagina: 1