Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DNS en Domein controle windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd een server draaiend voor websites en streams.
Nu heb ik een (www.) domein ergens anders ondergebracht.
Hoe kan ik dit thuis beheren, heb zelf windows 2003 server sp2 86x server dell poweredge 2850
geïnstalleerd DNS - Domein controllers - xampp voor de rest.

Me server draait inmiddels op eigen dns en werkt zo als internet en me eigen domein.
Hoe kan ik deze toegankelijk maken voor mensen buiten af?

Moet ik me daar ergens voor aanmelden zo als sidn? of hoe werkt dit.
Me webserver wat nu draait werkt alles ssl en de normale 80 poort.

Wil graag me eigen dns/domein in eigen handen hebben.

mvg patrick

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Win2k3 zou ik niet meer gebruiken. Dat is veel te oud en zo lek als een mandje.

Heb je trouwens al een eigen domeinnaam gekocht?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Holy moly wat stel je een boel vragen. En de meeste vragen roepen alleen maar meer vragen op dan ik kan beantwoorden. Zoals:
Wat wil je precies beheren?
heb zelf windows 2003 server sp2 86x server dell poweredge 2850
geïnstalleerd DNS - Domein controllers - xampp voor de rest.
Waarom nog Windows Server 2003?
Me
Me?
server draait inmiddels op eigen dns en werkt zo als internet en me eigen domein.
Hoe kan ik deze toegankelijk maken voor mensen buiten af?
Wat weet je al over Port forwarding?
Wil graag me eigen dns/domein in eigen handen hebben.
Waarom zou je dat in godsnaam zelf willen hosten? Of bedoel je dat niet met in eigen handen hebben? Want dan zou ik gewoon een goede provider nemen met een DNS control panel waar je netjes alle records zelf kunt beheren. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
nee heb er een via (yourhosting) via dns redirect naar mijn ip.
host van windows is ingesteld en de httpd-vhost en de httpd-ssl zijn netjes ingesteld.

wil die dns graag thuis zelf.

• Room42
  • Niet online
Een DNS redirect bestaat niet. Vertel a.u.b. even wat uitgebreider wat je precies hebt, desnoods met wat screenshots, dan halen wij de technische termen er wel uit ;)

Het zelf hosten van de DNS-server lijkt me zeer onverstandig, zeker op Server 2k3. Als je server niet beschikbaar is, is je hele domein offline. Als je server gehackt wordt, kan je domein misbruikt worden of DNS attacks uitgevoerd worden.

Maar om het te kunnen moet je het NS-record van je domein omzetten naar je eigen IP.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:11:
Holy moly wat stel je een boel vragen. En de meeste vragen roepen alleen maar meer vragen op dan ik kan beantwoorden. Zoals:

[...]
Wat wil je precies beheren?

[...]
Waarom nog Windows Server 2003?

[...]
Me?

[...]
Wat weet je al over Port forwarding?

[...]
Waarom zou je dat in godsnaam zelf willen hosten? Of bedoel je dat niet met in eigen handen hebben? Want dan zou ik gewoon een goede provider nemen met een DNS control panel waar je netjes alle records zelf kunt beheren. ;)
dat is me principe om het zelf te beheren.
me server in gebouwd voor w2k3 helaas maar draait super.

enigste wat ik wil is als je mij www adres in vult in je browser dat je op mijn site komt.
niet via een omweg of wel redirect

• Room42
  • Niet online
Ik wil best wel helpen, maar dan is het wel handig als je op alle vragen antwoord geeft. Je bent nu gestopt na de 2e vraag ;)

offtopic:
Lees ook a.u.b. even je post na voordat je hem verstuurt en gebruik gewoon hoofdletters en interpunctie. Dit leest echt vervelend zo.

En ik ben het volledig eens met @back2basic, hier onder :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 12-03-2018 22:33 ]

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik denk dat je het beste die win 2003 server kunt formateren en er een linux server van maken.
DNS wil je eigelijk als thuisklusser niet hosten ( je moet er minimaal 2 IP's voor hebben als je het netjes wilt doen.)

Ik denk waar jij heen zoekt is gewoon een domein naam met DNS gekoppeld door een betrouwbare hoster.

Als je bv bij transip( maar dat geld denk ik voor de meeste hosters) alleen een domeinnaam afneemt kun je daar de DNS beheren.
Je kunt daar dus je eigen IP invullen. thuis moet je dan poort 80 en 443 openzetten/forwarden naar je interne ip.

Nogmaal eerst ff dat antieke besturingssysteem verwijderen ;) ook hoef je server geen domein controller te zijn hiervoor.
probeer er eens Debian/Ubuntu server op te gooien. dat is een veiligere/betere basis voor waar jij naar zoekt.

Misschien denk je dat je server veilig is maar win 2003 wordt al een paar jaar niet meer gepatched door Microsoft.

[ Voor 7% gewijzigd door back2basic op 12-03-2018 22:37 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:23:
Ik wil best wel helpen, maar dan is het wel handig als je op alle vragen antwoord geeft. Je bent nu gestopt na de 2e vraag ;)

offtopic:
Lees ook a.u.b. even je post na voordat je hem verstuurt en gebruik gewoon hoofdletters en interpunctie. Dit leest echt vervelend zo.
oke sorry :P het verhaal is dat ik een stream server heb die al ergens anders draait op linux rhed7

waarom windows 2003 server, dat is helaas wat me server ondersteunt uiteraard wel volledig up-to-date.

en alle poorten staan dicht op 3 naar 80,443,21 voor me webserver.

waarom zou ik het zelf willen beheren, nou ik wil niet afhankelijk zijn van derden ook voor de kosten.

wat wil ik beheren, me domein zo dat me ns naam server me domein om zet naar het ip waar de site is ondergebracht.

hoop dit voldoende is :X

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:33:
[...]

waarom zou ik het zelf willen beheren, nou ik wil niet afhankelijk zijn van derden ook voor de kosten.

wat wil ik beheren, me domein zo dat me ns naam server me domein om zet naar het ip waar de site is ondergebracht.
Als het domein aanschaft via een degelijke provider (zelf goede ervaring met PCextreme en TransIP) dan krijg je daar een prima DNS beheertool bij. Dit (de DNS) zelf hosten slaat voor jouw genoemde redenen nergens op.

Dus de DNS gewoon lekker bij je provider laten en de webhosting naar je 2003-servertje (en dan wachten tot de malware binnenstroomt ;)).

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je posts zijn half onleesbaar zo... neem het advies van Evanescent ter harte en doe wat aan je spelling/hoofdletters en interpunctie.

In de meeste gevallen zit bij een domeinnaam die je ergens afneemt ook gratis DNS hosting inbegrepen. Wat je wil is daar een A-record aanmaken en die naar je thuis-ip laten wijzen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:37:
Je posts zijn half onleesbaar zo... neem het advies van Evanescent ter harte en doe wat aan je spelling/hoofdletters en interpunctie.

In de meeste gevallen zit bij een domeinnaam die je ergens afneemt ook gratis DNS hosting inbegrepen. Wat je wil is daar een A-record aanmaken en die naar je thuis-ip laten wijzen.
Wat jij vertelt heb ik al cname met mijn ip.
Linux al geprobeerd maar loopt niet lekker.
W2K3 loopt het beste.
En me spelling sorry daar voor.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:41:
[...]

Wat jij vertelt heb ik al cname met mijn ip.
Je kunt geen CNAME naar een IP-adres doen. Dus nee, dat heb je niet. Je weet niet waar je het over hebt. Dat is niet erg, maar daarom is het fijn als je volledige antwoorden geeft.

Wat is nu precies wat je hebt (zonder je domein en IP te noemen) en wat wil je bereiken?

En "Linux loopt niet lekker" trek ik ook niet zo goed, eigenlijk. Don't blame Linux here! #PICNIC >:) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 12-03-2018 22:48 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:33:
[...]

oke sorry :P het verhaal is dat ik een stream server heb die al ergens anders draait op linux rhed7
Dat is een deel van het verhaal maar ok.
waarom windows 2003 server, dat is helaas wat me server ondersteunt uiteraard wel volledig up-to-date.
Windows 2003 is per definitie nooit meer up to date aangezien het een os is dat volledig out of support is. Iedere grote en kleine kwetsbaarheid die ooit nog gevonden gaat worden zal geen fix meer krijgen. Dus gooi het er af en gebruik Linux of een ander OS waar nog support op zit.
en alle poorten staan dicht op 3 naar 80,443,21 voor me webserver.
Dat is een stap in een soort van juiste richting. Maar hou er rekening mee dat dit geen veiligheid garandeert.
Je wilt niet afhankelijk zijn van derden zeg je maar nu ben je in plaats van afhankelijk van een partij afhankelijk van veel meer veel minder betrouwbare partijen.
Je energie leverancier.
Je internet provider waar je waarschijnlijk gewoon een particulier abbonoment hebt en dus mogelijk niet eens een echt vast IP adres hent.

hoop dit voldoende is :X
Neem aub de tips van iedereen hier aan en laat het hosten over aan hostigs partijen en laat dingen als DNS aub over aan partijen die hier over na gedacht hebben.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
ftp://nederland.serverthuis.nl/voorbeeld.bmp

username: test
password: test123

weet niet wat er wel of niet geplaatst mag worden dit is geen reclame maar hoe het nu is.

oja als het niet veilig is ben ik zeer benieuwd of je de site plat kan leggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2018 23:12 ]

• Room42
  • Niet online
Ik zou je site inderdaad niet noemen, want dit is niet echt goede reclame voor een hostingpartij :D

Ik snap echt niet wat nu je probleem is. De DNS staat toch goed, dus het werkt toch allemaal? Ik ken Yourhosting en hun admin panel is niet echt prettig, nee. Wat dat betreft zou ik overwegen om je domein te verhuizen naar PCExtreme of TransIP, waarvan de admin panel 10x beter is.

Wat je webserver betreft:
https://www.htbridge.com/websec/?id=CKcgikIN --> F
https://www.ssllabs.com/s...yze.html?d=jenjhosting.nl --> C

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:26:
Ik zou je site inderdaad niet noemen, want dit is niet echt goede reclame voor een hostingpartij :D

Ik snap echt niet wat nu je probleem is. De DNS staat toch goed, dus het werkt toch allemaal? Ik ken Yourhosting en hun admin panel is niet echt prettig, nee. Wat dat betreft zou ik overwegen om je domein te verhuizen naar PCExtreme of TransIP, waarvan de admin panel 10x beter is.

Wat je webserver betreft:
https://www.htbridge.com/websec/?id=CKcgikIN --> F
https://www.ssllabs.com/s...yze.html?d=jenjhosting.nl --> C
??

ssl v2 en v3 moesten uit.. staan uit.

maar vertel eens wat het probleem is.. alles werkt moet nog een en ander aangepast worden.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:39:
ssl v2 en v3 moesten uit.. staan uit.
Computer says no... 8)7 En je hebt een flinke set aan Weak Cipher Suites enabled staan waarvan sommige zelfs insecure. Qua SSL stelt je config dus niet zoveel voor.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste @Verwijderd ik ga je topic sluiten, en wel om de volgende redenen:
  • Dit is Professional Networking & Servers, en blijkbaar mis je nog een behoorlijke portie kennis.
  • In je posts ontbreken nogal wat punten, comma's en hoofdletters. Dat maakt het voor de lezer erg moeilijk om te begrijpen wat je nu probeert te vertellen. Jij weet wat je wilt zeggen, maar met halve zinnen moeten wij maar raden wat je bedoelt.
  • Bovendien is "me" geen vervanging voor het bezittelijk voornaamwoord "mijn".
Windows Server 2003 is - ook al is hij up-to-date, al jaren niet meer voorzien van enige security patches, dus absoluut een afrader om te gebruiken als besturingssysteem voor een server welke je aan het Internet wilt knopen. DNS (intern) kan je prima zelf doen met de DNS op een Windows Server OS, maar als het over DNS op het internet gaat, dan is het gebruikelijk om dit bij de DNS van je registrar te doen. Je kan het eventueel nog overdragen aan CloudFlare, maar overzetten naar een Windows DNS server bij jou thuis is niet aan te raden.

Webhosting is een apart vak, en als je er niet heel veel kaas van gegeten hebt, dan moet je het beleggen bij een toko die dat wel goed kan. Neem ergens een pakket af voor je website, en gebruik die server thuis om wat te testen, dat kan prima. Probeer ook eens met een linux ditributie (CentOS, Ubuntu Server of elke andere) te testen op je server. Dat je het nog niet begrijpt geeft niet, je kan er alleen meer van leren. Lees je ook eens in inhet beveiligen (hardening) van je server. Dan begrijp je ook de linkjes die @Room42 postte. :)

Mocht je problemen hebben met de installatie van linux, kijk dan eens in Non-Windows Operating Systems.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.