Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PV dilemma, all-in garantie of betere materialen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-11 09:39
Ik ben in de beslisfase voor het aanschaffen van een pv installatie met 9 panelen en kom er niet uit. De keuze is tussen:

- Ja Solar 300wp percium met een sma sb2.5. De aanbieder bied alleen garantie op materiaal, bij defect komen er dus kosten bij.

- trinasolar 275wp honey met een Zeversolar 2000s. Deze aanbieder biedt 10 jaar all in garantie.

- AEG 300wp percium met een goodwe 2500ns. Deze aanbieder biedt 10 jaar all in garantie en is lid van sgze.

Ze kosten allemaal rond €3300 ex BTW inclusief montage.

Alle reacties

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11 10:23

GforceNL

Out of memory....

10 jaar garantie klinkt natuurlijk geweldig, maar als het van die bedrijfjes zijn die na 2 jaar weer opgedoekt zijn, koop je daar ook niks voor.
Garantie op de onderdelen van een gerenommeerde producent zou ik in jouw geval voorrang geven dan de blauwe ogen van een installateur.

<Zinloze tekst hier>

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44
Je hebt zoiezo wettelijk 2 jaar garantie dus nr1 kan hoog of laag springen maar garantie zal ie moeten geven ;) nr1 zal ik dus zoiezo links laten liggen.

10 jaar garantie zegt ook niks want wat als de installateur failliet gaan ?

En vind het bedrag erg fors btw voor 9 paneeltjes.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-11 09:39
Jan-man schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:48:
Je hebt zoiezo wettelijk 2 jaar garantie dus nr1 kan hoog of laag springen maar garantie zal ie moeten geven ;) nr1 zal ik dus zoiezo links laten liggen.

10 jaar garantie zegt ook niks want wat als de installateur failliet gaan ?

En vind het bedrag erg fors btw voor 9 paneeltjes.
Het zijn wel grote partijen maar je hebt gelijk. De eerste optie is de firma metdezon, lees er ook weinig goeds over. Het bedrag is wel inclusief montage, dat is meestal al rond €700,-.