Vraag

• ruben99
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11 13:20
Ik zoek een nieuwe telefoon omdat mijn accu van mijn huidige telefoon erg slecht is er zit een barst in het scherm en hij valt soms uit het niets uit.
(ik heb de samsung galaxy alpha)

mijn budget is max 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om voornamelijk youtube op te kijken en mee te bellen en foto's te kunnen maken.
in verband met werk is het wel fijn als hij spat/waterdicht-stofdicht-schokbestending is maar ik vind het geen vereisten.
wat ik wel echt belangrijk vind is de accuduur want wat ik nu heb word ik helemaal gek van.

ik heb al zitten kijken voor de samsung galaxy A5 maar ben er totaal niet zeker van.
ik weet alleen niet of de telefoon nog goed ondersteunt word.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben niet zo in de ICT-wereld thuis :*)

mvg. ruben

Beste antwoord (via ruben99 op 13-03-2018 17:21)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Ik zou de S7 inderdaad niet meer doen, dan zou ik de Nokia 7+ nemen die in April verwacht wordt, reviews zijn uitermate positief van deze telefoon met grote accu.
product: Nokia 7+
https://www.techradar.com/reviews/nokia-7-plus

Alle reacties

• swhnld
De a5 is een leuk toestel. Al gekeken naar de Nokia 6 2018?

• ruben99
zeker een mooi toestel.
als leek zou ik de verschillen niet echt uit de specs kunnen halen.
wat zijn de grote verschillen waarom de nokia 6 beter zou kunnen zijn?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Nokia 6 heeft een zo goed als stock Android, geen bloatware en draait op Android 8 out-of-the-box... en Nokia belooft een goed update beleid. Er bestaan overigens 2 versies van de Nokia 6, de 4GB ram en 64GB opslag is uiteraard de betere keuze, maar is ook weer wat duurder.

In het voordeel van de A5 spreekt toch wel het amoled scherm en voor de prijsklasse bovengemiddelde afwerking, plus de ip68 rating wat het toestel tot op zekere hoogte stof- en waterdicht maakt.

Verder is het denk ik vooral stuivertje wisselen en zijn het twee toestellen die aardig aan elkaar gewaagd zijn als je naar de specificaties kijkt... ik zou persoonlijk liever voor een toestel kiezen waarbij je nog een tijdje updates mag verwachten en zoveel mogelijk stock Android... verder een kwestie van smaak.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 12-03-2018 23:30 ]

Verwijderd

Ik heb de A5 en ik moet zeggen dat het wel een heerlijk toestel is. Hij is niet zo groot, duidelijk afleesbaar scherm met erg goede kijkhoeken, accuduur is goed en de camera is zeker niet slecht. De afwerking is erg netjes en hij kan zo mee onder de douche. Updates komen tot nu toe gewoon binnen en ook Android 8 gaat ondersteund worden zo heb ik gelezen. Er is ook een topic van de A5 hier t.net.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Als je veel video kijkt is een groot scherm prettig. Tegenwoordig beschikken steeds meer toestellen over een langer 18:9 display wat niet alleen leuk is tijdens het kijken van video, maar ook in potentie goed is voor de restwaarde van je toestel.

Toestellen met een dergelijk scherm zijn echter vaak iets boven je budget. Is het mogelijk om ietsje door te sparen voor een iets sneller toestel met een mooier scherm?
In dat geval: pricewatch: Nokia 7+ Zwart
Dit toestel is nog niet uit, maar heeft door Android One een mooi updatebeleid, beschikt over zeer prima hardware en heeft een mooi en groter scherm. Met een 3800mAh accu zal ook de accuduur prima in orde zijn. Hij is een tandje sneller dan de Nokia 6 - en de Nokia 6 is al prima snel.

In combinatie met een abonnement kan je wellicht de Galaxy A8 voor een vergelijkbare prijs krijgen. Die is ook weer wat nieuwer, sneller en strakker dan de A5.

De A5 is een prima toestel, maar wel inmiddels een jaar oud. Gezien Samsung zijn telefoons vaak 2-3 jaar support, zal dat bij de A5 (als je 'm dus nu koopt) zo'n 1 tot 2 jaar zijn. Bij Nokia zit je waarschijnlijk beter qua software support door Android One.

Voordelen van de A5 zijn het OLED display (wat fijn is voor video), de zeer strakke afwerking, waterdichtheid en ik verwacht dat de camera's iets beter zullen zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• ruben99
Is het de moeite waard om voor 100 Euro meer de s7 te kopen of niet?

• Richh
De S7 is nu twee generaties oud. Dan zou ik liever de A5/A7 halen als het een Samsung moet zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Ik zou de S7 inderdaad niet meer doen, dan zou ik de Nokia 7+ nemen die in April verwacht wordt, reviews zijn uitermate positief van deze telefoon met grote accu.
product: Nokia 7+
https://www.techradar.com/reviews/nokia-7-plus

• ruben99
ik werk vaak in een stoffige omgeving en ik zag dat de nokia 7+ niet stofbestendig is.
uiteraard is het stof wat er daadwerkelijk op komt minimaal.
ik denk dat het niet heel erg is of zou dit problemen kunnen geven?

• Richh
ruben99 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:10:
ik werk vaak in een stoffige omgeving en ik zag dat de nokia 7+ niet stofbestendig is.
uiteraard is het stof wat er daadwerkelijk op komt minimaal.
ik denk dat het niet heel erg is of zou dit problemen kunnen geven?
Ik denk dat dat wel goed moet komen, maar jouw specifieke situatie ken ik natuurlijk niet.

Wellicht ben je veiliger met een A5/A7 in jouw situatie, maar in dat geval wil je je misschien nog afvragen of je nog kan wachten op een 2018 model (die waarschijnlijk wel weer duurder zal zijn).

• ruben99
ik denk dat ik voor de nokia 7+ ga kiezen.
iedereen hartelijk dank voor de hulp.
mvg. ruben
Pagina: 1