Traagheid ASUS laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb mijn laptop een Asus 751L al meer dan 2 jaar, maar ik erger me elke keer nog over de traagheid van het ding. En dit is niet iets van nu maar hij was al traag vanaf de eerste start. En dan prijst Asus hem ook nog aan met de slogan "True 2 second instant on" Windows 10 draait hij maar windows 8 was van hetzelfde laken en pak. Het ligt lijkt me ook niet aan virusscanner die actief is want dat heb ik al getest. Ik houd hem redelijk schoon en spelllen of iets bijzonders draai ik er niet op. Asus had voorheen een goeie naam maar dit is gewoon prut. Iemand suggesties? Alvast bedankt.

...

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Een trage quadcore en een trage hdd is het recept voor een trage machine. Het beste wat je kan doen is de hdd vervangen voor een ssd. De opstart- en reactietijd zullen daarmee een stuk korter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
hd vervangen voor een ssd.... dat is de eerste stap.

edit :Uszka was me voor..

Maar inderdaad dit was een budget laptop met een trage cpu en trage hd.
De hd vervangen voor een ssd zal voor het opstarten en algemene "gevoel" een behoorlijke winst opleveren.
Echt snel zal hij zeker niet worden.
Maar om een echt advies te geven zullen we ook moeten weten wat voor programma's je draait.

Hoewel meer als een ssd erbij en misschien extra geheugen valt er eigenlijk niet aan te doen.

edit 2: zie nu pas dat hij al 8 gb erin heeft zitten, dat zou voldoende moeten zijn.
Als het gaat om slecht draaien van hd films etc dan zit er eigenlijk geen winst in. Een hd4400 is geen hoogvlieger voor hd films etc.
Voor beetje kantoorwerk en simpele films en youtube voldoende maar meer ook niet.

[ Voor 103% gewijzigd door Elmo_b op 12-03-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Een ssd had ik al direct moeten installeren. Alleen vraag ik me af of hij nu werkelijk zo traag is of dat snelheid 2 jaar geleden anders ervaren wordt dan snelheid nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:55:
Ok, bedankt. Een ssd had ik al direct moeten installeren. Alleen vraag ik me af of hij nu werkelijk zo traag is of dat snelheid 2 jaar geleden anders ervaren wordt dan snelheid nu.
Met name PC's waarvan het OS op een HDD staat worden door fragmentatie van de data steeds langzamer. Jaarlijks opnieuw installeren van dergelijke systemen is eigenlijk gewoon nodig om ze snel te houden. Een SSD heeft dit probleem niet (of in ieder geval veel minder), en is uberhaupt al veel sneller.

Overigens vind ik wel dat je veel verwacht van een budgetmodel laptop. Laten we wel zijn, het is een model van 3 jaar oud, en destijds was het grote scherm de enige reden waarom de 400 euro overschreden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik zie hier:
Een trage quadcore.....is het recept voor een trage machine.
Maar inderdaad dit was een budget laptop met een trage cpu en trage hd.
Zien jullie iets dat ik mis? Als ik zoek dan kom ik op Google op een i3 1.7 GHz of i7 4500 (1.8->2.7/3.0 GHz).
Pagina: 1