Moderatie van reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beetje sullig verhaal misschien, maar ik was deze middag een reviewtje aan het schrijven.

productreview: TP-Link TL-WR802N review door Keypunchie

Niks bijzonders, ik ben geen Foritain, maar uit oprecht enthousiasme denk ik: ik voeg een review toe.

Ik druk op review plaatsen en denk: daar ontbreekt nog wat. Dus ik edit de review nog een keer of wat en heb uiteindelijk een leuk tekstje.

Maar in de paar minuten tussen de eerste keer posten en "afronden", is er al een "0 - oppervlakkig" tussendoor gekomen. Het typische is: ik heb een handjevol reviews, sommigen zo oud als 2011, die nooit een moderatie hebben ontvangen, maar hier ontvang ik binnen 5 minuten van posten een 0.

Nou, is het eenieders goed recht om mijn review oppervlakkig te vinden, maar wanneer je als je review nog niet af is (ja ja, preview gebruiken) je al een 0 ontvangt dan is het niet echt stimulerend om nog eens wat te schrijven...

Is daar misschien wat aan te doen? Dat reviews pas na een uur of wat modereerbaar worden? Of sowieso beginnen met een +1 (voor de moeite) ,dus dat je 2 0'en nodig hebt, voordat je onderuit gaat. En misschien ook dat oude reviews eens wat promotie krijgne, zodat die ook een +' je ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit de gehele review van @Keypunchie is, vind ik een 0 zeer begrijpelijk.
Dit apparaat heet ook wel Nano-router, vanwege zijn minimale omvang.

Het is een apparaatje die vooral bedoeld is om een bestaand netwerk uit te breiden.

Op kantoor gebruik ik deze om een smart-TV die alleen ethernet ondersteunt om toch met het bedrijfsnetwerk te kunnen laten verbinden. Op die manier kan toch de monitor gebruikt worden om standaard een status-dashboard weer te geven.

Het apparaatje weegt niks en kan dus makkelijk mee op reis. De interface werkt zoals de meeste standaard-interfaces en heeft goeie defaults, maar je kunt ook nog relatief veel instellen. Denk aan DHCP, access control lists en routing regels.

Een belangrijke feature is dat naast Router/AP modus, waarmee je een bestaand netwerk uitbreidt, dat je ook client-modus kan instellen. Een apparaat dat alleen ethernet heeft kan je zo met het draadloze netwerk verbinden.

In mijn geval levert de USB-poort voldoende stroom, dus hij kan gewoon achterop de TV geplakt.

Al met al, een handig apparaatje, voor lage prijs, dat kleine wifi-ongemakken kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, zelfs na aanvulling is dat een review waar je echt niks aan hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Zonder op de review in kwestie zelf in te gaan maar enkel op dit topic.

Ik begrijp dat een 0 ververvelend is om te krijgen als na posten blijkt dat je review per ongeluk toch niet helemaal af is, echter vanuit de persoon die de score uitdeelt is er simpelweg een review gepubliceerd en ga je er waarschijnlijk vanuit dat die af is, in dat opzicht is het begrijpelijk dat de review gemoddereerd wordt. Uitstellen van het moddereerbaar maken van een review is ook niet zonder nadelen, de review is al weer wat weg gezakt en veel hebben deze mischien al bekeken en komen niet later nog een terug om de review van een score te voorzien.

Uiteindelijk kun je hier ook zelf makkelijk wat aan doen door de review een uurtje in preview te laten staan en deze dan nog een door te lezen indien je nog de mogelijkheid wilt hebben de review de kunnen corigeren zonder dat deze gemoddereerd is.

Reviews op +1 te laten beginnen lijkt mij ook geen goed plan. Uiteraard zijn goede reviews een welkome aanvulling op de website maar een +1 of hoger moet het ook wel verdienen. Een goede review krijgt die verdienste doorgaans ook wel. Standaard reviews op +1 zetten voor de moeite zou mijn inziens enkel een verkeerd voorbeeld geven van het moderatie systeem aangezien niet elke review die +1 is.

Sammengevat wellicht wat zuur maar ik denk niet dat je reviews standaard van een +1 moet gaan voorzien omdat niet simpelweg elke review aan die eisen voldoet of moderatie moet uitstellen. Wel kun je natuurlijk altijd het geluk hebben dat de gebruiker die jouw review moddereerde later terugkomt en de aanpassing ziet.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Verwijderd Sorry dat je het niks vind, zelf dacht ik dat vooral de client-mode toelichting een goeie toevoeging kan zijn. Ik kan het bij een korte review laten, maar dan is het weer zo nietserig.

Wat had jij liever gezien? Geen uitgebreide tekst? Helemaal geen review?

Zelf vind ik het hele +1/+3 verhaal wat overdreven in zijn algemeen. Een review is behulpzaam of niet, dus een like/dislike lijkt me voldoende, maar goed.

Vind het denk ik vooral bizar dat ik reviews al 6 jaar heb staan, die geen moderatie trekken en nu dit kleine reviewtje binnen nog geen minuut een 0 krijgt. Zoals gezegd, het stimuleert niet echt on meer (of uitgebreider) te reviewen. Terwijl ik juist gebruikerservaringen, vaak hoe summier ook enorm vindt helpen bij het maken van een aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Keypunchie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:53:
Zelf vind ik het hele +1/+3 verhaal wat overdreven in zijn algemeen. Een review is behulpzaam of niet, dus een like/dislike lijkt me voldoende, maar goed.
Een dislike like zou mijn inziens minder fijn zijn dan de huidige 4 scores. Aan de huidige scores zitten nog inhoudelijke richtlijnen gekoppeld om een review te beoordelen waarbij een 0 het laagste is en een -1 niet mogelijk is zoals bij reacties. Bij like/ dislike heb je een stuk minder mogelijkheden voor richtlijnen op welke punten je een review kan beoordelen. Daarmee verlies je de mogelijkheid om ook een onderscheid te kunnen maken tussen bijv. een zeer uitgebreide review die uitvoerig alle mogelijkheden van een product bespreekt en een goede review maar die minder uitgebreid is en enkel de belangrijkste plussen en minnen aanstipt.

Daarbij heeft een dislike ook (naar mijn persoonlijke mening) meer een negatieve lading in vergelijking met de 0.
Vind het denk ik vooral bizar dat ik reviews al 6 jaar heb staan, die geen moderatie trekken en nu dit kleine reviewtje binnen nog geen minuut een 0 krijgt. Zoals gezegd, het stimuleert niet echt of meer te reviewen. Terwijl ik juist gebruikerservaringen, vaak hoe summier ook enorm vindt helpen bij het maken van een aanschaf.
Dit komt omdat de reviews van jouw die niet beoordeelt zijn, op één uitgezonderd geen uitgebreide review zijn. Enkel uitgebreide reviews kunnen beoordeel worden. Deze zijn te herkennen aan tekst onder het beoordelingsblok met sterren en de korte omschrijving.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Ah, die oudere had ik niet meer gecheckt :-). Eigenlijk zou daar geen grijs blokje met 0, maar niks moeten staan in mijn overzicht.

Qua dislike, ja, je kunt het nog simpeler maken. Alleen maar "like".

[ Voor 21% gewijzigd door Keypunchie op 12-03-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Tegenwoordig vallen reviews meer op. Op het moment van schrijven 4x 0 en 6x +1, effectief +1.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1