Goedenavond allen,
een aantal jaar terug heeft een vriend van mij een pc voor mij samengesteld. Daar heb ik toen een jaar of 2 gebruik van gemaakt, totdat ik in september 2016 op kamers ging en m'n pc niet mee heb genomen. Sindsdien heb ik de pc slechts twee keer opgestart, denk ik. Nu heb ik hem toch hier op m'n kamer en wil ik er graag nieuw leven inblazen, maar ik heb idee waar te beginnen! (En excuses als dit niet het juiste forum is, ik wist echt niet waar ik moest posten!)
Om te beginnen, hier de specs voor zover ik ze kon vinden:
Windows: Windows 10 Pro, niet legaal denk ik
CPU: AMd FX(tm)-8320 Eight-Core Processor
RAM: 8 GB
Type systeem: 64-bit
GPU: AMD Radeon R9 200 / HD 7900 Series
Verder heb ik een 120GB SSD en een oude harde schijf van ongeveer 2TB denk ik.
Problemen:
- Bij het eerste opstarten duurde het bijna een uur
- Er staat super veel rotzooi op
- De CPU wordt super snel heet (was altijd al zo) en de koeling draait zo snel, dat het hele huis het kon horen als ik aan het gamen was.
Fix budget: Niet meer dan 250€ als het kan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een beetje beginnen met gamen weer, en gewoon voor persoonlijk gebruik, Netflix, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
250€ voor upgrades
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoveel mogelijk wat er al in zit!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, daarom ben ik hier!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD zit er al in, dus AMD?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst het geluidsniveau zoveel mogelijk beperken, ook warmte-uitstoot, het liefst een beetje kunnen gamen (Fortnite, Cities: Skylines, hopelijk de nieuwste Battlefield van dit jaar). Als men ook advies zou kunnen geven over hoe ik m'n pc kan resetten zodat het weer zo snel mogelijk werkt zou ook top zijn, het liefst zelfs anti-virus advies! (Als dit niet allemaal teveel gevraagd is!)
Wat verwacht je van ons?[i]
De pc upgraden naar hedendaagse standaard met max. 250€, als dit kan! Super bedankt voor elk advies, ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
een aantal jaar terug heeft een vriend van mij een pc voor mij samengesteld. Daar heb ik toen een jaar of 2 gebruik van gemaakt, totdat ik in september 2016 op kamers ging en m'n pc niet mee heb genomen. Sindsdien heb ik de pc slechts twee keer opgestart, denk ik. Nu heb ik hem toch hier op m'n kamer en wil ik er graag nieuw leven inblazen, maar ik heb idee waar te beginnen! (En excuses als dit niet het juiste forum is, ik wist echt niet waar ik moest posten!)
Om te beginnen, hier de specs voor zover ik ze kon vinden:
Windows: Windows 10 Pro, niet legaal denk ik
CPU: AMd FX(tm)-8320 Eight-Core Processor
RAM: 8 GB
Type systeem: 64-bit
GPU: AMD Radeon R9 200 / HD 7900 Series
Verder heb ik een 120GB SSD en een oude harde schijf van ongeveer 2TB denk ik.
Problemen:
- Bij het eerste opstarten duurde het bijna een uur
- Er staat super veel rotzooi op
- De CPU wordt super snel heet (was altijd al zo) en de koeling draait zo snel, dat het hele huis het kon horen als ik aan het gamen was.
Fix budget: Niet meer dan 250€ als het kan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een beetje beginnen met gamen weer, en gewoon voor persoonlijk gebruik, Netflix, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
250€ voor upgrades
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoveel mogelijk wat er al in zit!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, daarom ben ik hier!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD zit er al in, dus AMD?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst het geluidsniveau zoveel mogelijk beperken, ook warmte-uitstoot, het liefst een beetje kunnen gamen (Fortnite, Cities: Skylines, hopelijk de nieuwste Battlefield van dit jaar). Als men ook advies zou kunnen geven over hoe ik m'n pc kan resetten zodat het weer zo snel mogelijk werkt zou ook top zijn, het liefst zelfs anti-virus advies! (Als dit niet allemaal teveel gevraagd is!)
Wat verwacht je van ons?[i]
De pc upgraden naar hedendaagse standaard met max. 250€, als dit kan! Super bedankt voor elk advies, ik heb geen idee waar ik moet beginnen.