Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lseveke
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11-2020
Hallo Tweakers community,

Ik heb een uur geleden mijn nieuwe Dell XPS13 9370 ontvangen, maar helaas klinkt hij net als een spinnende kat. Nu had ik al eerder gelezen dat de XPSen soms last hebben van coil whine - en denk ik dat dit dat ook is. Het geluid is echt niet te harden.

Ik zou de laptop graag houden ipv terug te sturen naar Dell, maar goed dit vind ik niet kunnen voor een laptop van 1400 euro.

Ik las net dat mensen er op batterij minder last van hebben, en idd heb net de kabel eruit getrokken en het is nu al vijf minuten stil..

Hebben meer mensen hier last van, en heeft iemand hier toevallig al een (duurzame) oplossing hiervoor gevonden?

Ik ben zelf geen tweaker, maar wel een trouwe lezer, dus bij voorbaat dank voor iedereen die iets weet!

Beste antwoord (via lseveke op 14-03-2018 20:23)

• Muheed10
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb toevallig ook een XPS 13 in de bestelling staan. Las op internet al verschillende berichten hierover. Schijnt ook dat hij de eerste uren meer lawaai kan maken .. door de effort die het apparaat moet leveren voor de windows-installatie (?).

Ik zou het even aankijken en anders natuurlijk terugsturen voor een replacement. Dit valt immers ook onder de wet koop op afstand, dus terugsturen kan altijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Je kan hier niets aan doen. Het geluid komt, als het goed is, uit de 'stroomvoorziening' van de processor. Je kan je laptop terugsturen naar Dell en je geld ook retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contact opnemen met Dell via Twitter https://twitter.com/DellCares met wat geluk sturen ze een on-site engineer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
Ik heb toevallig ook een XPS 13 in de bestelling staan. Las op internet al verschillende berichten hierover. Schijnt ook dat hij de eerste uren meer lawaai kan maken .. door de effort die het apparaat moet leveren voor de windows-installatie (?).

Ik zou het even aankijken en anders natuurlijk terugsturen voor een replacement. Dit valt immers ook onder de wet koop op afstand, dus terugsturen kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lseveke
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11-2020
Bedankt voor jullie reacties, hier n kleine update

@Muheed10 het zal je misschien wat gerust stellen,de herrie is weg en de coil whine minimaal. Het geluid was eerst blikkerig en ging daarna over in n spinnende kat, dus ik denk dat het eerste geluid inderdaad meer was wat jij beschrijft, ik had zelf alleen nog niet van de opstart herrie gehoord.

Gisterenmiddag was er een bios update beschikbaar via een van de dell update programma's,(had ergens gelezen dat dat soms helpt) dus die heb ik maar meteen geinstalleerd. Geen idee of het er iets mee en daarna is het niet meer teruggekomen :)

Verder vandaag er 4 uurtjes heerlijk op gewerkt, en in battery saver heb ik nog 8 uur over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muheed10 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:45:
Natuurlijk joh, waarom zou je Dell in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
het zal je misschien wat gerust stellen,de herrie is weg en de coil whine minimaal. Het geluid was eerst blikkerig en ging daarna over in n spinnende kat, dus ik denk dat het eerste geluid inderdaad meer was wat jij beschrijft, ik had zelf alleen nog niet van de opstart herrie gehoord
@lseveke Mooi! Ben benieuwd of mijn exempaar hetzelfde zal hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjank
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-06 20:47
je kan ook eens in Dell power management wat met de instellingen van de koelers spelen
Pagina: 1