Audio advies voor een kleine beurs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:49
Ik heb advies nodig voor een audio setup.
Omdat ik zelf 40% gehoorverlies heb is dit niet iets wat ik zelf goed kan uitzoeken daarom heb ik jullie hulp even nodig.

Bekende wil een nieuwe audio setup hebben maar heeft een kleine beurs. Voor nu heb ik een budget van rond de 150 euro.

Het liefst kijk ik dan naar losse sets maar dat is puur een gevoels kwestie.

Hij wil graag z'n platenspeler aan kunnen sluiten. Ziggo box. En een kodi speler.
Het liefst komt er nog een cd speler bij of misschien moet ik daar juist kiezen voor een bd speler om dat te combineren.

Wat er nu staat kwa audio is oud en werkt slecht.

Wie kan mij adviseren in een goeie set?
Hoeft allemaal niet nieuw te zijn. 2de hands is ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Oud? Noem typenummers eens op, misschien is het weer goed werkend te maken als het weer fatsoenlijk aangesloten zit. 150 euro is niet echt een budget, ook niet voor 2e hands.

[ Voor 3% gewijzigd door sugarlee89 op 12-03-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 20:19

Yucon

*broem*

Gaat het om het uiterlijk of om het geluid? Ik heb laatst voor iets van 50-75 euro een setje jaren 70 speakers + versterker gekocht. Geeft prachtig geluid maar het zijn wel flinke jongens.

Het ging om oude wharfedale glendale 3 speakers met een akai AM-U02 versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
2e hands is er vast wel wat voor dit geld te krijgen, er zullen alleen wel concessies gedaan moeten worden (oud, b-merk, gebreken, etc). Belangrijkste is om te weten of die platenspeler een voorversterker heeft, al dan niet ingebouwd. Zoja, dan zal elke versterker/receiver met hdmi wel voldoen, zo nee, dan ben je beperkt tot degenen met een phono ingang, of je koopt er een phono voorversterker bij.

Verder passen alle passieve speakers (zonder elektriciteitsstekker) op alle versterkers en komt er gewoon geluid uit.

Het zoeken op marktplaats laat ik verder aan jou over, want dat kun je net zo goed als ik ;)

Ik zou het bij 2.0 houden, bookshelves of vloerstaanders naar keuze. Budgetverdeling denk ik 50/50

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 12-03-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:49
sugarlee89 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:44:
Oud? Noem typenummers eens op, misschien is het weer goed werkend te maken als het weer fatsoenlijk aangesloten zit. 150 euro is niet echt een budget, ook niet voor 2e hands.
Helaas geen typenummers meer, De vrouw des huizes had alles wat defect was al weg gehaald en afgevoerd.

Anders had ik het eerst nog naar een electronicashop gebracht om eens te kijken of er nog wat mee te doen was.
Yucon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:55:
Gaat het om het uiterlijk of om het geluid? Ik heb laatst voor iets van 50-75 euro een setje jaren 70 speakers + versterker gekocht. Geeft prachtig geluid maar het zijn wel flinke jongens.

Het ging om oude wharfedale glendale 3 speakers met een akai AM-U02 versterker.
Geluid is het belangrijkste.
Geen belang bij softtouche knoppen of leds strips en zo.
Gewoon simpel maar goed.

akai AM-U02 versterker is wel een goed voorbeeld denk ik.
LA-384 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:22:
2e hands is er vast wel wat voor dit geld te krijgen, er zullen alleen wel concessies gedaan moeten worden (oud, b-merk, gebreken, etc). Belangrijkste is om te weten of die platenspeler een voorversterker heeft, al dan niet ingebouwd. Zoja, dan zal elke versterker/receiver met hdmi wel voldoen, zo nee, dan ben je beperkt tot degenen met een phono ingang, of je koopt er een phono voorversterker bij.

Verder passen alle passieve speakers (zonder elektriciteitsstekker) op alle versterkers en komt er gewoon geluid uit.

Het zoeken op marktplaats laat ik verder aan jou over, want dat kun je net zo goed als ik ;)

Ik zou het bij 2.0 houden, bookshelves of vloerstaanders naar keuze. Budgetverdeling denk ik 50/50
Even uit mn hoofd is het een platenspeler zonder voorversterker.
Alleen ik heb hem nog niet gezien. Moest nog van zolder afgehaald worden,

2.0 of 2.1 is wat ik aan dacht.
Ook ivm film kijken via de andriod box.
En zal denk ik bookshelves worden.

Ik ga eens op jacht naar wat leuks.
Misschien dat ik hier wat post met de vraag of dat wat is kwa geluid.
Aangezien ik daar weinig zelf over kan vertellen. (5.1 set bij mij thuis is puur voor mijn vrouw, Ik hoor nooit waar het vandaan komt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 20:19

Yucon

*broem*

Ik zag toevallig dit op mp: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Zo te zien heeft hij zich in het typenr vergist, maar misschien is het toch een leuk setje met de in de advertentie genoemde speakers erbij.

[ Voor 34% gewijzigd door Yucon op 12-03-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:57
Sowieso tweedhands zoeken met dat budget.
Een versterker vinden voor 50€ kan geen probleem zijn, en de rest wat oprekken en aan speakers uitgeven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@gasemans aankoopadvies mag in CEA dus ik verplaats het topic daarnaartoe

200 fish found!

Pagina: 1