Beste Tweakers,
Ik zou graag een nieuwe laptop willen aanschaffen voor prive en studie gebruik.
Ik twijfel tussen de Dell XPS 15 9560 en de Apple MacBook Pro 2017 15,4 inch.
Van beide de duurste modellen
pricewatch: Dell XPS 15 9560-NGG9X
pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 15,4", i7 2,9GHz, 512GB ssd Spacegrijs (Qw...
Ook heb ik nog een optie, maar twijfel over de grootte van het scherm, de Dell XPS 13, deze beschikt over de 8e gen i7 en is iets later op de markt gebracht. Deze heeft wel een 4K scherm, dit zou misschien kunnen compenseren met het 15 inch Full-HD scherm.
pricewatch: Dell XPS 13 (2018)
Wat ga je met je laptop doen?
Onder andere:
Vaak gebruik van virtuele machines (vmware)
Adobe - Photoshop, Illustrator, Lightroom
Soms applicaties met vereiste van veel CPU kracht
Wat is je budget?
Geen budget
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal elke dag worden gebruikt op school en thuis, eisen van de accuduur etc zijn niet erg relevant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een Dell of Apple
Zelf heb ik ook gemerkt dat de 2e hands verkoopprijs van een MacBook hoger zit dan een laptop van andere merken. De laptop zou ik misschien over 3 jaren willen verkopen. Dit speelt dan ook mee met mijn keuze.
Ik zou graag een nieuwe laptop willen aanschaffen voor prive en studie gebruik.
Ik twijfel tussen de Dell XPS 15 9560 en de Apple MacBook Pro 2017 15,4 inch.
Van beide de duurste modellen
pricewatch: Dell XPS 15 9560-NGG9X
pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 15,4", i7 2,9GHz, 512GB ssd Spacegrijs (Qw...
Ook heb ik nog een optie, maar twijfel over de grootte van het scherm, de Dell XPS 13, deze beschikt over de 8e gen i7 en is iets later op de markt gebracht. Deze heeft wel een 4K scherm, dit zou misschien kunnen compenseren met het 15 inch Full-HD scherm.
pricewatch: Dell XPS 13 (2018)
Wat ga je met je laptop doen?
Onder andere:
Vaak gebruik van virtuele machines (vmware)
Adobe - Photoshop, Illustrator, Lightroom
Soms applicaties met vereiste van veel CPU kracht
Wat is je budget?
Geen budget
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal elke dag worden gebruikt op school en thuis, eisen van de accuduur etc zijn niet erg relevant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een Dell of Apple
Zelf heb ik ook gemerkt dat de 2e hands verkoopprijs van een MacBook hoger zit dan een laptop van andere merken. De laptop zou ik misschien over 3 jaren willen verkopen. Dit speelt dan ook mee met mijn keuze.