Standaard apps komen niet terug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:09
Hallo,

Nadat ik mijn ipad 2017 had ingesteld als nieuwe ipad, waren er een aantal standaard apps niet meer aanwezig, ik denk een stuk of 6, ik ken ze niet allemaal meer maar zou ze graag allemaal terug willen hebben. Hoe kan dit in ééns kan iemand mij helpen? Het waren standaard apps die bij mijn eerste installatie wel aanwezig waren.

mvg Henry
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:31
Je kunt deze gewoon opzoeken in de App Store en installeren :)

https://support.apple.com/nl-nl/HT208094

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:16

Audi-Arjan

★★★★★

Ja probeer dat eens met de news app.
Die heb ik per ongeluk verwijderd en krijg die niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
het probleem is ik weet niet meer welke apps het waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

henry70 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:00:
Maar toch wil je ze terug?

Apart dat je (blijkbaar voor jou belangrijke) apps wel mist maar niet weet hoe ze heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Audi-Arjan schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:40:
Ja probeer dat eens met de news app.
Die heb ik per ongeluk verwijderd en krijg die niet meer terug.
De news app is volgens mij officieel ook nog niet in Nederland actief.
henry70 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:00:
Als je nou mijn link even had aangeklikt dan zie je dat daar een lijst met apps staat. Eigen inzet is hier wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henry70 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:36:
Hallo,

Nadat ik mijn ipad 2017 had ingesteld als nieuwe ipad, waren er een aantal standaard apps niet meer aanwezig, ik denk een stuk of 6, ik ken ze niet allemaal meer maar zou ze graag allemaal terug willen hebben. Hoe kan dit in ééns kan iemand mij helpen? Het waren standaard apps die bij mijn eerste installatie wel aanwezig waren.

mvg Henry
...
Als je inlogt met je bekende Apple ID en in de App Store, komen de Apps vanzelf terug, is geen reservekopie voor nodig.
Indien je niet inlogt, of met ander Apple ID en in App Store niet natuurlijk, er is dan geen App bekend

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

oohh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:06:
Als je nou mijn link even had aangeklikt dan zie je dat daar een lijst met apps staat. Eigen inzet is hier wel vereist.
Zoek in de App store maar eens op News, lukt je niet (je ziet van alles behalve News).
Ik weet dat de App officieel niet in Nederland uit is, maar is toch vreemd dat je hem wel als widget krijgt.
Heb ooit ongebruikte apps verwijderd, News was er daar 1 van. Omdat er bij stond dat ik die app nog nooit had gebruikt heb ik hem verwijderd.

Toen bleek dus dat dat de widget was, en die gebruikte ik wel, zeer vaak zelfs.

Nu dus helaas NOS en nu.nl app geïnstalleerd, maar vond News toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Audi-Arjan schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:23:
[...]

Zoek in de App store maar eens op News, lukt je niet (je ziet van alles behalve News).
Ik weet dat de App officieel niet in Nederland uit is, maar is toch vreemd dat je hem wel als widget krijgt.
Heb ooit ongebruikte apps verwijderd, News was er daar 1 van. Omdat er bij stond dat ik die app nog nooit had gebruikt heb ik hem verwijderd.

De widget heb je gewoon uitgeschakeld waarschijnlijk, als je helemaal naar onderen scrolled staat een knop edit, en daar voeg je hem weer toe.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

--MeAngry-- schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:29:
De widget heb je gewoon uitgeschakeld waarschijnlijk, als je helemaal naar onderen scrolled staat een knop edit, en daar voeg je hem weer toe.
Nee helaas, de onderliggende App van die widget is News en die is weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Audi-Arjan schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:23:
[...]

Die reactie was niet naar jou bedoeld, maar naar TS :P

Je kunt de News app overigens wel terugkrijgen door je toestel op de Verenigde Staten in te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Audi-Arjan schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:46:
[...]

Nee helaas, de onderliggende App van die widget is News en die is weg...
Dan zul je wel op Verwijder of ruim op hebben geklikt. App verdwijnt niet zomaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

@oohh ja weet ik maar wilde zelf ook een reactie uitlokken 😄
Truc op VS zetten had ik al geprobeerd.
Werkt niet.

@Hackus
Lees jij uberhaupt posts voor je reageert?
Niet lullig bedoeld maar heb al verschillende malen in posts reacties van jou gezien die niet nodig zouden zijn als he de posts leest.

Bij mijn post net zo. Ik heb er letterlijk in vermeld dat ik apps heb verwijderd.

Jouw reactie: je zult wel ongebruikte apps hebben verwijderd.

Edit:typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Audi-Arjan schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:24:
@oohh ja weet ik maar wilde zelf ook een reactie uitlokken 😄
Truc op VS zetten had ik al geprobeerd.
Werkt niet.

@Hackus
Lees jij uberhaupt posts voor je reageert?
Niet lullig bedoeld maar heb al verschillende malen in posts reacties van jou gezien die niet nodig zouden zijn als he de posts leest.

Bij mijn post net zo. Ik heb er letterlijk in vermeld dat ik apps heb verwijderd.

Jouw reactie: je zult wel ongebruikte apps hebben verwijderd.

Edit:typo
Ik kan niet alles geheel doorlezen, ik post tussen mijn werkzaamheden door. Stel je toestel als nieuw in en log in iCloud en App Store, dat heb ik ook al eerder gepost. Ik lees zeer veel onderwerpen, dan kan het voor komen dat ik niet direct aan iemand antwoord, maar ik zie dan Topic Titel. Dat krijg je als je in een bestaand topic met soortgelijk probleem post. Ik probeer leden zvm te helpen. News is een standaard App van je iPhone en die verschijnt na herstellen dus weer. Denk niet zgn te besparen door Apps op te ruimen of te verwijderen die standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

@Hackus dus omdat jij niet alles kunt en/of wilt lezen mag een ander geen vragen stellen?
Sorry hoor, maar dat is niet iemand zvm willen helpen. Dat is karma scoren.

Ga jij jouw telefoon herstellen naar fabrieksinstellingen vanwege 1 verwijderde builtin app? Wss niet.

Ik neem mijn verlies en doe het zonder News app tot de officiele release in NL.

Vind ook dat ik genoeg heb gezegd over jouw reactie(s) en ga het hier dus ook bij laten.

Bedankt voor je aangeboden oplossing.

[ Voor 0% gewijzigd door Audi-Arjan op 13-03-2018 10:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Audi-Arjan ik ben hier niet voor een karma-badge, maar geef advies uit eigen ervaring. Je stelt een vraag maar denkt dat het niet werkt of teveel werk is of je gegevens kwijtraakt. Dat is je eigen mening en gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Audi-Arjan schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:40:
@Hackus dus omdat jij niet alles kunt en/of wilt lezen mag een ander geen vragen stellen?
Sorry hoor, maar dat is niet iemand zvm willen helpen. Dat is karma scoren.

Ga jij jouw telefoon herstellen naar fabrieksinstellingen vanwege 1 verwijderde builtin app? Wss niet.

Ik neem mijn verlies en doe het zonder News app tot de officiele release in NL.

Vind ook dat ik genoeg heb gezegd over jouw reactie(s) en ga het hier dus ook bij laten.

Bedankt voor je aangeboden oplossing.
Google

De eerste hit
Geen idee of dit werkt maar dit was niet moeilijk zoeken....

[ Voor 49% gewijzigd door Quadradial op 13-03-2018 11:10 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

@Quadradial Die had ik ook al gevonden, werkt bij mij niet iig.

Wat ik ook nog gevonden heb is als je naar apple.com/news gaat kun je de app openen via de appstore.
Helaas heb ik een nederlands appstore account met nog store tegoed en kan ik dus niet wisselen naar de amerikaanse appstore. Resultaat in nederlandse appstore is dat het artikel niet gevonden kan worden.

Oplossing gevonden.
Heb een tweede appleid op de amerikaanse appstore ingesteld.
Toen naar apple.com/news gegaan en de app kunnen restoren.
Welliswaar op een ander appleid, maar toch. Ik heb hem weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Audi-Arjan op 13-03-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Laatst online: 01-08 14:49
Audi-Arjan schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:13:
@Quadradial Die had ik ook al gevonden, werkt bij mij niet iig.

Wat ik ook nog gevonden heb is als je naar apple.com/news gaat kun je de app openen via de appstore.
Helaas heb ik een nederlands appstore account met nog store tegoed en kan ik dus niet wisselen naar de amerikaanse appstore. Resultaat in nederlandse appstore is dat het artikel niet gevonden kan worden.

Oplossing gevonden.
Heb een tweede appleid op de amerikaanse appstore ingesteld.
Toen naar apple.com/news gegaan en de app kunnen restoren.
Welliswaar op een ander appleid, maar toch. Ik heb hem weer.
Super! Blij dat je/we een omweg gevonden hebt.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

Kleine toevoeging.

Ik had voor de zekerheid mijn regioinstelling op verenigde staten gezet alvorens de appstore lokatie te wijzigen. Toen kon ik de News app binnenhalen. Met uiteraard amerikaans nieuws.

Heb mijn iphone terug op nederland gezet. Vervolgens verdwijnt de News app weer, maar de widget is er nog en met nederlands nieuws.

*O*

De oplossing in totaal is dus:

- Regioinstelling op je iphone op Verenigde staten zetten.
- Je appstore wijzigen naar amerikaanse regio (let op je hebt een adres nodig in de US of A, maar mag fake zijn)
- surf naar apple.com/news en open de news app in appstore optie.
- Restore de app door op het wolkje te klikken.
- Zet je iphone terug op nederland als regio en pas je appstore lokatie weer aan naar nederland.

Resultaat is dan dat de App uit je homescreen verdwijnt, maar de widget is er dus wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Audi-Arjan op 13-03-2018 11:38 . Reden: stappenplan toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Hackus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:13:
[...]

Als je inlogt met je bekende Apple ID en in de App Store, komen de Apps vanzelf terug, is geen reservekopie voor nodig.
Indien je niet inlogt, of met ander Apple ID en in App Store niet natuurlijk, er is dan geen App bekend
Nee hoor ben ingelogd ze komen niet terug, in de app store staan ze natuurlijk maar ik weet niet waar. Maar heb ze uiteindelijk allemaal netjes gevonden in de aankoopgeschiedenis van mijn app store, het gekke is dat deze niet aangekocht zijn maar gewoon standaard geleverd waren op mijn ipad. Zie hier foto om welke apps het ging, precies die allemaal. Vind dit echt apart hoor.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2m7b2og.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/143j30j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Laatst online: 01-09 13:42
Maar dat zijn ook geen standaard apps. Tenminste deze apps op misschien clips na zijn bij een schone installatie niet aanwezig.
https://support.apple.com/en-us/HT208094

[ Voor 6% gewijzigd door SacredRose op 13-03-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Deze apps waren aanwezig bij mijn eerste installatie (nieuwe ipad) nadat ik mijn ipad opnieuw wilde installeren kwamen ze niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:26
Not all iPads are created equal. Apple began giving away its iWork and iLife suite of apps to new iPad owners several years ago, but instead of using up precious storage space with these apps, Apple only preloads them onto devices with higher storage capacity. But if you have bought a new iPad within the last few years, you can still download these apps for free from the App Store.
En dat zijn :
Pages. The Pages app is a word processor similar to Microsoft Word. It is quite capable for most personal and light business uses.
Numbers. This is Apple's Excel equivalent, but don't dismiss it out of hand. It has many of the same features as Excel.
Keynote. The last app in the iWork suite is the presentation software package called Keynote. Like Pages and Numbers, Keynote is tied into iCloud Drive, so you can create a spreadsheet on your Mac, edit it on your iPhone and show it on your iPad.
Garage Band. Apple's music studio is fun enough to let you play virtual instruments and powerful enough that a band can record a song with multiple tracks into it.
iMovie. Perhaps the best app for personal use, iMove lets you edit and splice together your home videos or create a fun movie trailer out of the video taken on your iPad.
Dus deze stonden ,als ik het goed lees, op je Ipad met klein opslaggeheugen en is zijn na de wijziging door Apple niet meer terug gekomen op de Ipad toen je hem opnieuw instelde.

https://www.lifewire.com/apps-come-with-ipad-4103811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
precies, ik ga er niet moeilijk om doen, ik kan ze nu gewoon downloaden.
Pagina: 1