Kpn Glasvezel(met vaste ip) of Ziggo (zondervaste ip)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zelf gebruik ik Kpn met Glasvezel, aleen vindt het harstikke irritant dat hun aleen maar vaste ips aanbienden en dus geen andere ip aan gewezen kan krijgen.

bij ziggo kan je wel een andere ip aangwezen gekregen maar kan ik (wss) niet de zelfde snelheid krijgen als wat ik nu bij Kpn heb (100/100)

ik ben aleen echt klaar met dat vaste ip van kpn.
wat raden jullie aan en is der een oplossing( wss niet) om een andere ip te krijgen bij kpn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:31
Bel ze eens? Bel Ziggo eens?
Je topic start straalt niet echt uit dat je zelf al onderzoek gedaan hebt, Doe dit eerst eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:33:
Zelf gebruik ik Kpn met Glasvezel, aleen vindt het harstikke irritant dat hun aleen maar vaste ips aanbienden en dus geen andere ip aan gewezen kan krijgen.
De meeste mensen (waaronder ik) vinden een statisch IP de hemel. Vanwaar wil je een ander IP adres? Heb je bans op fora of wat anders raars gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bolko schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:41:
Bel ze eens? Bel Ziggo eens?
Je topic start straalt niet echt uit dat je zelf al onderzoek gedaan hebt, Doe dit eerst eens ;)
uiteraard begint een topic niet zonder onderzoek.
zelf heb ik gezocht op het internet voor het gouden antwoord, ben er niet echt wijzer uitgekomen daarom vraagt ik het via de bekende weg.

(nice pic gnome child ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lawwie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:42:
[...]

De meeste mensen (waaronder ik) vinden een statisch IP de hemel. Vanwaar wil je een ander IP adres? Heb je bans op fora of wat anders raars gedaan?
elke 12 jarige kan een ddoser kopen voor 5$ op een website en je ip krijgen via skype ip resolver, ben een beetje klaar met die ddoses etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag bij KPN een nieuw IP adres. Of vraag beter: dat ze jouw op een dynamisch IP zetten. Tenzij je FTP / HTTP servers thuis hebt waarbij een vast IP adres nodig is.

En hoe merk je dat je "last hebt" van dat IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:53:
Vraag bij KPN een nieuw IP adres. Of vraag beter: dat ze jouw op een dynamisch IP zetten. Tenzij je FTP / HTTP servers thuis hebt waarbij een vast IP adres nodig is.

En hoe merk je dat je "last hebt" van dat IP?
de kans dat kpn je ip veranderd is 10% ze zijn daar heel lastig over, terwijl ziggo daar heel makkelijk in is.
zelf merk ik daat me internet vaak offline gaat voor 1-3 minuten wat 9/10 een ddos aanval is weet ik 100% zeker, wat uiteraard irritant is omdat ik een ip camera met recorder en all op me huis staat en die valt dan voor 3 minuten weg

zelf speel ik een speel met bijvoorbeeld prijs van 10duizend usd als je eerste wordt, helaas werdt ik ook geddosed terwijl ik daar hard voor werkte

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je topic voldoet momenteel niet aan de eisen die we er aan stellen. Wat die eisen zijn vind je hier: Het algemeen beleid #quickstart.

Ga dus eerst even zelf op onderzoek uit en mocht je er daarna nog niet uitkomen, maak dan even een nieuw topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoeS
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Je IP adres bij Ziggo particulier is in feite dynamisch, maar wijzigt alleen als de lease (7 dagen) verloopt terwijl het modem zonder stroom staat. Hier kun je creatief mee op gaan.

Dit is geen garantie, en Ziggo biedt hier ook verder geen ondersteuning op mocht het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet jij dat 100% een ddos aanval is? Zie jij dat? Kan je dat meten? Waarmee meet je dat?

Als een lijn "klappert" (wat jij uitlegt als 3 minuten wegvallen), dan moet je stampij maken bij KPN en laat HUN het oplossen.

Zij kunnen namelijk een filter zetten (een soort /dev/null) voor inkomende grote hoeveelheden pakketten. ALS dat het probleem is.

Maar laat eerst hun maar dat wegvallen oplossen. NIET op hun stoel gaan zitten en vertellen wat ZIJ moeten doen. Jij betaald geld aan hun, dus het is hun netwerk, en laat hun het oplossen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2018 17:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.