Voor één van mijn scholen ben ik op zoek naar een manier om één van de gebouwen aan te sluiten op de telefooncentrale van een andere gebouw. Oorspronkelijk zou hier een aparte kabel voor voorzien worden, maar dat is dus niet gebeurd. De enige verbinding die ik met dat gebouw heb, is de glasvezelkabel waarmee ze op het hoofdnetwerk aangesloten zijn. Op deze glasvezel heb ik nog twee aansluitingen over en nu speel ik met het idee om met twee RJ-45 <-> fiber convertors te gaan werken. Dat zou er dan zo gaan uitzien:
telefooncentrale --> convertor --> glasvezelkabel --> convertor --> telefoontoestel
Heeft er al iemand dergelijke opstelling geprobeerd? En welke resultaten kwamen hier dan uit?
Twee convertors (zoals de TP-link MC200CM) kopen om te proberen, is niet haalbaar met de budgetten die ik te beschikking heb.
telefooncentrale --> convertor --> glasvezelkabel --> convertor --> telefoontoestel
Heeft er al iemand dergelijke opstelling geprobeerd? En welke resultaten kwamen hier dan uit?
Twee convertors (zoals de TP-link MC200CM) kopen om te proberen, is niet haalbaar met de budgetten die ik te beschikking heb.