Barst in toetsenbord lenovo yoga book android

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramdroid
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 20:59
Mijn vraag
Beste tweakers,
Afgelopen vrijdag heb ik bij de mediamarkt in Amsterdam zuidoost een Lenovo yoga book met Android gekocht.
Ik zocht een tablet om lekker op de bank te Netflixen, af en toe een mail te tikken, en ik vond de mogelijkheid om digitaal analoog te kunnen schetsen erg leuk.
Natuurlijk heb ik eerst alle software Geüpdatet, en heb ik er mee gespeeld.
Zaterdag ochtend de krant mee gelezen, en daarna wilde ik iets typen.
Tot mijn verbazing reageerden een aantal toetsen niet meer en bij nadere inspectie zag ik een barst van linksboven naar rechtsmidden.
Alles daaronder doet het niet meer.
Ik ben erg voorzichtig met het apparaat geweest, ding is niet gevallen en er is niemand op gaan zitten.

Online heb ik een aantal vergelijkbare gevallen kunnen vinden, waarbij gebruikers ook zeiden dat het zomaar gebeurde, als het opengeklapt met toetsenbord zijde op tafel lag.

Zondag terug naar de mediamarkt om aanspraak te maken op de garantie, aangezien dit niet zou moeten kunnen gebeuren bij een nieuw apparaat.
De medewerker nam de tablet mee en na een kwartier overleg met zijn manager kwam hij terug dat hij er niks aan kon doen en dat het mijn schuld was.

Volgens de medewerker zou ik nog kunnen proberen om een Lenovo gecertificeerde reparateur kunnen laten verklaren dat het mogelijk niet door mijn toedoen zou zijn ontstaan.

Vandaag gechat met de lenovo support, die me vervolgens naar medion reparatie centrum verwees.
Deze gaven aan de buiten garantie reparatie te doen voor lenovo, maar dan zouden de kosten voor mij zijn. Zo rond de 200 euro.

Ik ben van mening dat ik recht heb op garantie, omdat een apparaat niet zomaar mag breken in zo'n korte tijd.
Ik ben dus ook van plan om nog eens bij de
Mediamarkt langs te gaan en me niet zomaar weg te laten sturen, en dus ook een manager te spreken.

Afgezien dat ik mijn verhaal van me af moest schrijven, hebben jullie nog tips en tricks om dit conflict te beslechten?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bramdroid aangezien dit geen technisch probleem, maar een garantie / rechten probleem is. Geef ik het topic even een schopje van ATB naar SF. Daar zitten een hoop personen met verstand van dit soort zaken.

Wat ik zelf in ieder geval weet is dat de bewijslast de eerste 6 maanden bij de winkel moet liggen. Ze moeten dus bewijzen dat jij het probleem hebt veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Inderdaad, als er geen valschade is of iets dergelijks moeten zij maar aantonen dat het jouw schuld is.
Die bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij hen.

Kunnen ze dit niet bewijzen, dan mag je er vanuit gaan dat je een ondeugdelijk product hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramdroid
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 20:59
Dank! Ik ga deze week nog eens langs.
Iets harder mijn best doen en als de medewerker niet meewerkt mag de manager me te woord staan.