Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 10:15
Ik zoek een?
Op zoek naar een nieuwe smartphone. Momenteel heb ik een Nexus 5X iets meer dan 2 jaar. Echter zit er nu een scheur door mijn scherm.

Wat is je budget?
Maximaal 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb hiervoor voor de Nexus gekozen omdat deze stock android had, een degelijke camera en batterijduur. Hiernaast gewoon snel was voor de prijs. Voor mij dient de telefoon moet een goede camera hebben, aangezien ik veel reis, en ik geen volledige camera mee wil nemen. Kortom:
  • Goede camera (ivm reizen)
  • Goede accuduur (ivm reizen)
  • Liefst stock (android one gaat helpen?)
  • Speel geen spelletjes, maar wel veel reddit als dat waarde heeft om te melden
Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 7+
Oneplus 3T (tweedehands / refurbished, of misschien 5T bij uitkomen nieuwe 6?)
Samsung Galaxy S7
Nokia 8

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb vast nog niet naar bepaalde telefoons gekeken, of misschien zijn er nog dingen die ik mis?

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord (via Buitenspel op 14-03-2018 22:27)

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Als ik jouw lijst zo zie zou ik voor de Nokia 7+ gaan. Grote Accu, zelfde camera als de Nokia 8 Scirocco (artikel met wat sample foto's) en AndroidOne.

3T zou ik al niet meer doen, 5T gaat nog lang niet onder de 400 euro uitkomen.
S7 zou ik ook al niet meer doen en de S8 gaat voorlopig ook nog niet onder de 400 duiken.
Nokia 8 vs Nokia 7+ zou ik gewoon lekker wachten tot de 7+ uitkomt (verwacht zelf 2e helft van April).

Als je nu direct een nieuwe Smartphone nodig hebt is de Sony XA2 misschien iets ?

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Als ik jouw lijst zo zie zou ik voor de Nokia 7+ gaan. Grote Accu, zelfde camera als de Nokia 8 Scirocco (artikel met wat sample foto's) en AndroidOne.

S7 zou ik ook al niet meer doen en de S8 gaat voorlopig ook nog niet onder de 400 duiken.
Nokia 8 vs Nokia 7+ zou ik gewoon lekker wachten tot de 7+ uitkomt (verwacht zelf 2e helft van April).

Als je nu direct een nieuwe Smartphone nodig hebt is de Sony XA2 misschien iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28
Mijn dochter is alvast behoorlijk tevreden over de Nokia 6, dus dat zal met die 7 wel snor zitten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-06 21:48
Nokia 7+, alleen is deze niet water/stofdicht. Ik ben zelf ook op zoek en ik blijf toch telkens op de s8 uitkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Reeker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:44:
Nokia 7+, alleen is deze niet water/stofdicht. Ik ben zelf ook op zoek en ik blijf toch telkens op de s8 uitkomen..
Wat betekent dit dan in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-06 21:48
Buitenspel schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:06:
[...]

Wat betekent dit dan in de praktijk?
Dat ik voor de Oneplus 5T ga. Als je student bent kriig je ook nog korting trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Zertaxka schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:29:

Die Sony XA2 lees ik niet zoveel goeds over de camera, en hoe zit het met die behuizing?

Anders ga ik gewoon even wachten op de Nokia 7+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Reeker schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:26:
[...]

Dat ik voor de Oneplus 5T ga. Als je student bent kriig je ook nog korting trouwens.
Heb het gevoel dat dat voor mij een beetje overkill is. Hoe is de camera van de 5T versus die van de Nokia 7+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Buitenspel schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:26:
Die Sony XA2 lees ik niet zoveel goeds over de camera, en hoe zit het met die behuizing?

Anders ga ik gewoon even wachten op de Nokia 7+.
Vind de reviews over de camera van de XA2 juist wel meevallen.
Denk dat je bedoelt of de Sony water/stof dicht is ? Volgens mij helaas niet nee.

Maar als je niet direct een nieuwe Smartphone nodig hebt dan zou ik inderdaad wachten tot de Nokia 7 Plus er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik zoek naar ongeveer hetzelfde (voor mijn vrouw, ook van een Nexus 5X af). Ik wil eigenlijk niet meer dan 350 uitgeven maar de eerste opties met betere camera lijken de Samsung S7 en Huawei P10 te zijn. Goedkoper kan nog met de P9, maar die heeft wat meer issues en slechte accuduur dus valt voor jou af. Nokia 8 is op Amazon.de 350, maar ik zie toch teveel camera problemen langskomen. Zou vooral software kunnen zijn, maar dan zit je er nog wel mee...Bijzonder wel dat een telefoon die 1,5 jaar geleden zo'n 230 euro kostte, qua camera op dit moment alleen te verbeteren is door een telefoon van 400 euro. De 7 Plus is ook veelbelovend maar ook niet heel goedkoop natuurlijk en nog niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Nadeel van de P10, die is al een jaar oud, en nog steeds 430€. Lees negatieve reviews over de camera in slecht licht, maar weet niet of de 7+ van Nokia wel beter is qua camera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

LG G6 allicht?
pricewatch: LG G6 Zwart
Heb hem zelf ook en qua camera vind ik hem wel goed, 2e wide angle ook erg handig. Bouwkwaliteit is zeer goed, accuduur redelijk tot goed.
Soc is wel iets ouder dan een een S8 maar zeker vergelijkbaar met die van de Nokia 7+.
Android 8.1 is onderweg, verwacht hem deze maand en heeft momenteel de januari beveiliging.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Humma Kavula schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:38:
LG G6 allicht?
pricewatch: LG G6 Zwart
Heb hem zelf ook en qua camera vind ik hem wel goed, 2e wide angle ook erg handig. Bouwkwaliteit is zeer goed, accuduur redelijk tot goed.
Soc is wel iets ouder dan een een S8 maar zeker vergelijkbaar met die van de Nokia 7+.
Android 8.1 is onderweg, verwacht hem deze maand en heeft momenteel de januari beveiliging.
Ja die had ik er initieel ook bij zitten. Maar deze inmiddels jaar oud, had toen al verouderde soc. Maar jij zegt dat die wel vergelijkbaar is?

Maar qua prijs hetzelfde als de 7+ van Nokia. Waarom dan toch deze, in wat is hij beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Puur voor de wide angle camera, het is zo verrekte handig in veel situaties. Ik weet zo even niet of de 7+ die ook heeft maar dacht van niet.
Verder zou ik ook de Nokia prefereren maar ik zag de G6 er niet tussen staan en met je camera wens gooide ik hem als alternatief erin.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Humma Kavula schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:55:
Puur voor de wide angle camera, het is zo verrekte handig in veel situaties. Ik weet zo even niet of de 7+ die ook heeft maar dacht van niet.
Verder zou ik ook de Nokia prefereren maar ik zag de G6 er niet tussen staan en met je camera wens gooide ik hem als alternatief erin.
Ah dat verklaart het. Ik heb zelf een GoPro 4 zilver, dus als het echt nodig is zal ik die daarvoor gebruiken.

Merci voor de inbreng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Buitenspel schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:48:
[...]

Ja die had ik er initieel ook bij zitten. Maar deze inmiddels jaar oud, had toen al verouderde soc. Maar jij zegt dat die wel vergelijkbaar is?

Maar qua prijs hetzelfde als de 7+ van Nokia. Waarom dan toch deze, in wat is hij beter?
De nokia 7plus heeft precies dezelfde camera als de Nokia 8 sirrocco. hier een stukje van een review:
Achterop de Nokia 7 Plus zitten twee cameralenzen, waarmee je een paar toffe dingen kunt doen. Zo kun je niet alleen 2x optisch zoomen, maar ook een scherptediepte-effect toepassen. Dit kun je zelfs na het nemen van de foto nog aanpassen, voor als je niet tevreden bent met de foto die je gemaakt hebt.
Vooral de 2x optische zoom ben ik heel benieuwd naar.
Maar ik denk dat de LG al bijna geen updates meer krijgt. En met Android One ben je verzekerd van 3 jaar updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
G6 is €344,60 op amazon.de inclusief verzending. Mooie optie inderdaad. Draait eventueel lineageos op, als updates belangrijk zijn, maar ik weet niet of dat functionaliteit beperkt (bijvoorbeeld of allebei de camera's dan goed werken).
Pagina: 1