Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies kiezen tussen twee offertes zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Topicstarter
Ik heb een aantal offertes gevraagd voor zonnepanelen. Van de uitgevraagde offertes zijn de volgende twee partijen langsgekomen en hebben de situatie beoordeeld. Ik zou dus het liefste voor een van hun kiezen. Hebben jullie nog advies waar op te letten? Van belang is wel dat de omvormer zo stil mogelijk is aangezien deze naast een slaapkamer komt te hangen.

Offerte 1 heeft 9 panelen en offerte 2 heeft 8 panelen. Ze verschillen dus van mening over hoe het beste de panelen te plaatsen.

Offerte 1:
OmschrijvingAantalPrijs per stukBTWBedrag
JA Solar 285W9171,0021%1.539
Montage materiaal1216,0021%216,00
Montage kosten1470,0021%470,00
Klein materiaal190,0021%90,00
Trannergy PVI2300TL1471,0621%471,06
BTW585,07
Totaal3.371,13

Offerte 2:
OmschrijvingPrijsBedrag incl BTW
8 JA Solar 290W, Omniksol 2k, materialen2.460,002.976,60
Installatiekosten650,00786,50
Totaal3.110,003.763,10

Foto dak:
Hierbij een foto van het dak met het voorbeeld van de ligging van panelen van een van de buren.
Rood gearceerd is mijn dak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/klJYN6kDlQsqxH38ludPy9eb/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mighty op 13-03-2018 11:18 . Reden: Foto van dak toegevoegd. ]

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:47
In 1 minuut Googlen vind ik dat in de manual van een Omniksol (geen idee of het precies dezelfde is) <40 dB geclaimed wordt en bij Trannergy <35 dB.
Maar dat zijn natuurlijk geen onafhankelijke tests.
Ze verschillen nauwelijks in geluid.

Offerte 1 kost 1,31 euro/wb incl btw en offerte 2 kost 1.62 euro/wp. Dat betekend zo`n 24% langere terugverdientijd / rendement / kosten.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Offertes...

Daar hebben we niet zo veel aan.
We willen hier het dak zien.
Schaduwsituatie (geen van beide in je offerte kan ermee omgaan), helling, richting, plat of hellend, en liefst de afmetingen van dak of pan.
Er is meer te krijgen dan 1650x992 panelen.
En een schuin dak heeft (meestal) twee kanten.

[ Voor 8% gewijzigd door AUijtdehaag op 13-03-2018 06:12 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Topicstarter
Dank voor reacties. Ik heb een foto van het dak toegevoegd. Geen van de aanbieders had het over schaduwproblemen. Goed om te horen dat de omvormers nauwelijks in geluid verschillen. Aan de straatkant willen wij geen panelen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Puur op basis van de beschikbare informatie is offerte 1 interessanter. Meer WP op je dak en zoals gezegd hoef je je over geluid geen zorgen te maken.

Een deel van het prijsverschil vervalt omdat je de BTW grotendeels kunt terugvragen bij de belastingdienst.
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken.

Wat je nu je verbruik? Wat is de geschatte opbrengst (dit kun je met richting van dak en hoek bepalen op websites)
Gaat je verbruik nog wijzigen volgens de verwachting? Gezinsuitbreiding, Jakuzzi of andere grootverbruikers die je verwacht toe te gaan voegen.

het heeft weinig zin om boven je verbruik te gaan zitten, maar gezien het totaal aangeboden WP zal dat niet zo'n vaart lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Hann1BaL op 13-03-2018 11:26 ]

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Topicstarter
Verbruik is ongeveer 2.500 KWH dat gaat niet zomaar veranderen tenzij wij dat willen. Bijvoorbeeld warmwaterboiler in de keuken om met electra te verwarmen. Nu zou de keuze voor offerte 1 uitvallen maar over Trannergy lees ik weinig ervaringen.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik zie toch een paar schoorstenen die schaduw veroorzaken...

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Topicstarter
Geen enkele aanbieder zei dat de schaduw een probleem was. Moet ik daar nog extra over navragen? Ik vraag het mijzelf namelijk ook af.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Kijk op een zonnige dag eens bij de buren van 3 huizen verder of ze schaduw hebben op de panelen.
Vroeg in de ochtend en net na de middag.

Als er geen schaduw is, is er geen probleem.
Heb je wel schaduw, kan je beter een omvormer nemen met schaduwmanagement.
(sma bijvoorbeeld. Die is ook stil, hooguit een paar klikjes in de ochtend en avond bij inschakelen en uitschakelen)

Het gevolg van enige schaduw kan je uit mijn post halen
AUijtdehaag in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 6"

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 13-03-2018 17:20 ]

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Topicstarter
Ik ga de schaduw navragen.

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Topicstarter
Ik heb de schaduw nagevraagd. Een buurman heeft SolarEdge met optimizers en twee andere buren hebben gewone panelen. Die twee zeggen dat het hun niets opvalt van de schaduw. Ik neig dus ook naar de gewone panelen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Overigens maakt een inverter alleen geluid bij inspanning; dus overdag vooral.
Inverters zonder ventilatoren hoor je soms schakelen (klikjes) en je hoort bij belasting doorgaans een electronische zoemtoon.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Topicstarter
Ja dat heb ik inmiddels ook begrepen. En het navragen leverde wel wat op. Namelijk dat er nog drie buren mee willen doen dus ik mag weer offertes gaan opvragen maar nu voor bijna 40 panelen.

Pagina: 1