Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• luarens26
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12-03 20:16
Hallo,

Mijn setup is als volgt:

MacBook Pro (late 2015) met daarop aangesloten een Thunderbolt Display.
Pioneer XDJ-RX mixer met daar op aangesloten 2 x JBL LSR305 monitor.

Het probleem:

Onlangs heb ik geprobeerd om met een RCA naar minijack kabeltje mijn Macbook Pro aan te sluiten op mijn Pioneer XDJ-RX (zodat het geluid uit de JBL LSR305 komt).

Dit ging in eerste instantie prima, totdat ik mijn laptop aansloot op de Thunderbolt Display en daarmee dus ook op de netstroom. Op dat moment hoor je een hele duidelijke brom uit de monitors komen. Het lijkt ook alsof deze brom verandert naarmate je bezig bent op je computer (bijvoorbeeld de muis bewegen).

De wandcontactdoos waar alles op aangesloten is is 100% zeker weten geaard. De MacBook/Thunderbolt stekker zit op dezelfde wandcontactdoos als de andere apparaten (die zitten allemaal op 1 nieuw geaard stekkerblok, m.u.v. dus van de Macbook Pro stekker.)

Zou dit kunnen duiden op een aardlus of moet ik gewoon in plaats van een RCA naar minijack kabeltje een digitale aansluiting gebruiken (focusrite geluidskaartje ertussen hangen oid)?

Excuses voor eventuele informatie die ik vergeten ben te vermelden of misschien ergens onduidelijk ben geweest. Dat vul/pas ik uiteraard aan waar nodig!

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:47

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

quote:
luarens26 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:23:
...

Zou dit kunnen duiden op een aardlus of moet ik gewoon in plaats van een RCA naar minijack kabeltje een digitale aansluiting gebruiken (focusrite geluidskaartje ertussen hangen oid)?

...
Wat je stelt is niet 'of' maar 'en' :)
Volgens mij hebben macbooks een gecombineerde poort waar ook een spdif signaal uit komt met het juiste verloopje. Dan zou een extra geluidskaart niet nodig zijn.

• luarens26
Ok, dat ga ik eens uitzoeken, thanks! :)

Dus ik begrijp het goed dat bij de manier waarop ik hierboven heb omschreven die aardlus te verwachten is? Dat zou niet iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
klinkt als een aardlus idd.

wat je ook kan proberen is een mantelstroomfilter halen.

onderste op deze pagina:
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d1335.html

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• luarens26
Thanks, die mantelstroomfilters had ik inderdaad ook al zien langskomen. Ik zie overgiens ook dat mijn Macbook geen SPDIF heeft helaas. Het wordt dus toch een usb geluidskaartje er tussen hangen waarschijnlijk.

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
mocht het brommen dan toch terug komen haal dan wel een mantelstroom filter. Het klinkt niet ideaal maar ze werken perfect.

wou je dat toch nog even meegeven

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True