Transparante foto's in de galerij op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-11 15:42
nieuws: Corsair maakt per ongeluk komst Obsidian 1000D-behuizing bekend

In dit nieuwsbericht worden transparante foto's gebruikt, bijvoorbeeld de 3e foto.
Is het de bedoeling dat de tekst zichtbaar is? In dit geval door de behuizing heen?

Ik gebruik zelf Chrome (nieuwste versie), maar lijkt me niet echt browserafhankelijk.

Een zoektochtje in het bugs / feature lijstje leverde niets op, maar tegelijk kan ik me niet voorstellen dat ik de eerste ben die me dit opvalt :+

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier ook op FF :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is me ook wel eens opgevallen en eigenlijk is het best een opmerkelijke designkeuze.

Ik zou ervoor opteren om de viewer image een achtergrond te geven middels CSS, zodat je geen last hebt van die transparante foto's.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
#imageViewerImage {
  background-color: white;
}

Easy fix :)

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 12-03-2018 15:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Ook op W10 met Edge :Y

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
L0we schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:45:
nieuws: Corsair maakt per ongeluk komst Obsidian 1000D-behuizing bekend

In dit nieuwsbericht worden transparante foto's gebruikt, bijvoorbeeld de 3e foto.
Is het de bedoeling dat de tekst zichtbaar is? In dit geval door de behuizing heen?

Ik gebruik zelf Chrome (nieuwste versie), maar lijkt me niet echt browserafhankelijk.

Een zoektochtje in het bugs / feature lijstje leverde niets op, maar tegelijk kan ik me niet voorstellen dat ik de eerste ben die me dit opvalt :+
Dit is geen bug, is gewoon een .png zonder achtergrond. Het ziet er bij mij prima uit en vind het niet raar. Ik denk dat ik dit zelfs mooier vind dan wanneer er een witte achtergrond gebruikt zou zijn. De achtergrond (en dus de tekst bij het nieuwsbericht) wordt door de image viewer ook automatisch grijs gemaakt.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Room42 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:49:
Ik zou ervoor opteren om de viewer een achtergrond te geven
Die is er al:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#imageOverlay {
    background: #262626;
    height: 100%;
    left: 0;
    opacity: .85;
    position: fixed;
    top: 0;
    width: 100%;
    z-index: 900;
}

Een 'fix' zou kunnen zijn om de opacity op 1 te zetten (wat gelijk staat aan verwijderen), dan blijft de caption ook leesbaar(der). De redactie zou ook afbeeldingen zonder alpha-channel kunnen plaatsen. Dat scheelt bandbreedte en het implementeren van een technische oplossing voor een probleem dat mijns inziens niet bestaat.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• L0we
oohh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:00:
[...]

Dit is geen bug, is gewoon een .png zonder achtergrond. Het ziet er bij mij prima uit en vind het niet raar. Ik denk dat ik dit zelfs mooier vind dan wanneer er een witte achtergrond gebruikt zou zijn. De achtergrond (en dus de tekst bij het nieuwsbericht) wordt door de image viewer ook automatisch grijs gemaakt.
Ik heb er zelf ook niet echt last van hoor. Vroeg me alleen af of dat op deze manier bewust was gedaan.
Zeker de kleinere transparante gedeeltes kunnen alsnog opgevuld worden door de tekst van de achtergrond, wat wel een vertekend beeld kan geven.

De achtergrond verandert bij mij overigens wel van kleur, de tekst niet, die blijft gewoon zwart.

• Room42
  • Niet online
Dat is de transparante overlay die achter de hele image viewer zit. Dat is wat anders.
edit:
Maar ik snap nu de verwarring, dus ik heb mijn post wat aangepast :)

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 12-03-2018 15:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11 14:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit is inderdaad niet ideaal. De afbeelding zelf zou op een witte achtergrond weergegeven moeten worden. Ik heb er een bugticket voor aangemaakt, maar verwacht niet dat dit soort kleine issues prioriteit krijgen.

• Room42
  • Niet online
@Femme Terwijl het met CSS met 1 rule algemeen op te lossen is.

• L0we
Room42 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:28:
Wat klink je als een typische gebruiker ;).

Zou me niets verbazen als dit incl overleg- en testwerk al snel een halve dag werk is. Als ik dan kijk naar de impact (nagenoeg 0), snap ik dat hij ergens onderaan de lijst bungelt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11 14:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Room42 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:28:
We hebben nu eenmaal grotere ambities dan we kunnen realiseren dus is het zaak om efficiënt te plannen en de dingen op te pakken die de meeste impact hebben. Deze bug veroorzaakt weinig ongemak en heeft daarom niet zoveel prio.

Voor dit soort bugjes heeft het scrumproces ook vrij veel overhead. We organiseren af en toe een zogeheten 'bugfest' waarin we een dag lang bugs fixen. Dat werkt een stuk efficiënter dan ze per stuk schatten en inplannen in een sprint.

• Room42
  • Niet online
@Femme Ik snap het. We wachten rustig af :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is in de huidige sprint opgelost, komt volgende week dinsdag live.

[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 26-06-2018 20:42 ]

Pagina: 1