Ben benieuwd hoe het inmiddels met de TS is.
Hoewel het topic al maanden stil ligt, kan het zijn dat iemand er iets aan heeft. Ik blijf bewust vaag over welk gebied van ICT waar ik mij op begeef.
Ik ben ook een afgestudeerd jurist, wel al wat ouder en (dus) met werkervaring. Ik ben ook bezig geweest met een switch te maken naar meer een ICT-setting. Dat is wat mij betreft nu goed gelukt. Om een voorbeeld te geven:
- van overheid naar profit (advies)
- van weinig ICT raakvlakken naar ICT advies met een juridische component
Hoe kan dat? Doordat ik heb laten zien dat ik als jurist écht van meerwaarde kan zijn. Daarnaast heb ik de weinige professionele ICT raakvlakken jarenlang aangevuld met diverse cursussen en voorbeelden waaruit blijkt dat ik daadwerkelijk iets weet van - en wil met - ICT. Ten slotte kan je nog beargumenteren/beredeneren welke, meer abstracte, vaardigheden van een jurist van pas komen in een ICT setting.
Ik denk dat het voor jou nuttig kan zijn om in ieder geval werk te gaan doen waarmee je jouw profiel - jurist met ICT interesse - versterkt: ga dus iets juridisch of iets met ICT doen. Maar niet iets wat ongerelateerd is (zoals je huidige baan?). Ga jezelf sowieso niet teveel in de niche van strafrechtjurist etaleren als je daar niet mee verder wil - je hebt als jurist veel meer geleerd dan enkel het bladeren door een paar specifieke wetboeken. Kijk vervolgens gedurende je werk een stap verder: probeer je in een jaar (of twee) verder te ontwikkelen waarna je opnieuw kijkt hoe je kansen liggen en wat je wil (dit verandert). Door vanuit je profiel verder te groeien bouw je aan je salaris - hoewel je bij een latere, meer "horizontale", stap misschien een jaar of wat niet groeit - en creëer je een stabiele basis.
De "shock" move van een complete switch (ergens anders onderaan beginnen) kan ook goed uitpakken als je zeker van je wens bent; let wel op de eventuele kosten van omscholing die sommige bedrijven je laten terugbetalen. Ikzelf zou huiverig zijn voor zo'n private lening. Als je deze switch maakt, is een moment waarop je nog weinig vaste "lasten" (woning, gezin) hebt goed. Uiteindelijk is belangrijk te bedenken dat er héél veel kan, blijf vooral flexibel en positief!
w
edit: opmerking verwijderd omdat ik een post voor die van TS had aangezien.
[
Voor 6% gewijzigd door
w.w.p. op 27-09-2018 11:09
]