Beste medetweakers,
Mijn vrouw heeft in maart een salontafel gekocht online.
Deze bleek thuis niet te passen bij de andere meubels.
Wij hebben bij de webshop aangegeven het artikel graag retour te willen zenden binnen de zichttermijn van 14 dagen.
De webshop rekent nu 20 euro kosten voor de retourzending. (het artikel was 60 euro en werd zonder verzendkosten verzonden)
Als wij aangeven dat we hem dan wel zelf brengen dan blijken ze enkel een administratief adres hebben, geen magazijn.
Het is dus ook niet mogelijk zelf het artikel retour te zenden, zij huren daar een transportbedrijf voor in.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. Mag een bedrijf een retourzending die we zelf verzorgen (met eigen auto of met postNL) weigeren?
2. Mag een bedrijf eisen dat wij gebruik maken van hun transportbedrijf onder hoge kosten?
3. Zit er een max aan de kosten die een bedrijf daarvoor mag rekenen?
Het bedrijf schrijft het volgende op de website:
Mijn vrouw heeft in maart een salontafel gekocht online.
Deze bleek thuis niet te passen bij de andere meubels.
Wij hebben bij de webshop aangegeven het artikel graag retour te willen zenden binnen de zichttermijn van 14 dagen.
De webshop rekent nu 20 euro kosten voor de retourzending. (het artikel was 60 euro en werd zonder verzendkosten verzonden)
Als wij aangeven dat we hem dan wel zelf brengen dan blijken ze enkel een administratief adres hebben, geen magazijn.
Het is dus ook niet mogelijk zelf het artikel retour te zenden, zij huren daar een transportbedrijf voor in.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. Mag een bedrijf een retourzending die we zelf verzorgen (met eigen auto of met postNL) weigeren?
2. Mag een bedrijf eisen dat wij gebruik maken van hun transportbedrijf onder hoge kosten?
3. Zit er een max aan de kosten die een bedrijf daarvoor mag rekenen?
Het bedrijf schrijft het volgende op de website:
Mijn vrouw heeft dit niet gelezen, maar het is dus wel ergens op de website gemeld.Onze vervoerder haalt de te retourneren bestelling op afspraak bij u op. U betaalt hiervoor de kostprijs voor levering. Zelf een artikel retourneren bij de vervoerder is helaas NIET mogelijk. De retourservice is niet kosteloos. Retourkosten voor grote zogenaamde tweemans zendingen (bijv. kledingkasten, buffetkasten, dressoirs) bedragen per opdracht €49,-. Retourkosten voor eenmanszendingen bedragen €19,95 per opdracht.