Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik zoek een?
miditower bigtower behuizing met een hotswap bay aan de bovenkant

Wat is je budget?
liever niet meer dan 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuispc die vervangen moet worden na 8 jaar, behuizing van toen wordt niet meer gemaakt..

Hoi allemaal,

Ik heb op dit moment een miditower staan van alweer 8 jaar oud, maar zou graag willen upgraden naar een nieuw apparaat met vooral ook nieuwe SDD en nieuwe USB aansluitingen. Heb nogal wat 'oude' harde schrijven waar ik soms iets vanaf wil halen, vandaar de vereiste dat dit op een makkelijke manier mogelijk is. Ik heb de Thermaltake chaser mk al gevonden, maar die heeft best een uitgesproken design waar ik niet zo kapot van ben. Heeft iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via JustTrying op 12-03-2018 14:39)

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
V&A aangeboden: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)

Die heeft er een voor sata aan de bovenkant.

http://www.coolermaster.c.../cm-690-ii-advanced-usb3/

[ Voor 14% gewijzigd door spookz0r op 12-03-2018 13:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Moet het perse aan de bovenkant? Of kan het aan de voorkant?
Hier heb je een lijst met hotswap bays: categorie: Behuizingen

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Outerspace schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:59:
Moet het perse aan de bovenkant? Of kan het aan de voorkant?
Hier heb je een lijst met hotswap bays: categorie: Behuizingen
Die had ik er ook al uitgefilterd, maar ik ben wel echt op zoek naar een bay aan de bovenkant voor 3,5"SATA schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
Heb je die selectie wel doorgekeken dan? Ze staan er toch echt tussen zoals de pricewatch: Thermaltake Chaser MK-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Uszka schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:22:
Heb je die selectie wel doorgekeken dan? Ze staan er toch echt tussen zoals de pricewatch: Thermaltake Chaser MK-I
Ik heb de Thermaltake chaser mk al gevonden, maar die heeft best een uitgesproken design waar ik niet zo kapot van ben. Heeft iemand nog andere suggesties?
;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:37
...

[ Voor 94% gewijzigd door WEBGAMING op 12-03-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:01
Is het niet makkelijker om een externe bay te halen die je op je bureau (of pc kast zet)?
En wat is de grootte van de bestanden van de verschillende bestanden waar je bij wil? Kan je die niet op de pc zelf zetten of op 1 externe HD ipv meerdere?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
V&A aangeboden: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)

Die heeft er een voor sata aan de bovenkant.

http://www.coolermaster.c.../cm-690-ii-advanced-usb3/

[ Voor 14% gewijzigd door spookz0r op 12-03-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
https://azerty.nl/product...bay-mobiel-opslagrek-3-5-
Zoiets kun je ook kopen, voor in de pc inbouwen, en je heb gewoon sata snelheid.
En je kunt direct de hd erin schuiven.
En je kunt iedere kast kopen die er mooi uitziet, waar je aan de voorkant deze erin kunt schuiven.
Zou wel een ventilator ertegen laten blazen om iets aan airflow te krijgen, ligt eraan hoe je kast aan de binnenkant eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
FoxLenny schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:45:
Is het niet makkelijker om een externe bay te halen die je op je bureau (of pc kast zet)?
En wat is de grootte van de bestanden van de verschillende bestanden waar je bij wil? Kan je die niet op de pc zelf zetten of op 1 externe HD ipv meerdere?
Als die kast niet te vinden is, dan is dat wellicht de beste andere oplossing inderdaad. De kast staat nu naast mn bureau, en het werkt gewooon heel handig als je er nu gewoon een HDD bovenin kan schuiven zonder dat je van je bureaustoel af hoeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
is zoiets niet gemakkelijker? pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart
Je geeft aan dat je "soms" iets van die oude schijven moet halen. Dan is een hele zoektocht naar een kast met die mogelijkheid in mijn ogen overdreven. Bovendien kun je deze losse Unit altijd bovenop de kast zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
jan99999 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:14:
https://azerty.nl/product...bay-mobiel-opslagrek-3-5-
Zoiets kun je ook kopen, voor in de pc inbouwen, en je heb gewoon sata snelheid.
En je kunt direct de hd erin schuiven.
En je kunt iedere kast kopen die er mooi uitziet, waar je aan de voorkant deze erin kunt schuiven.
Zou wel een ventilator ertegen laten blazen om iets aan airflow te krijgen, ligt eraan hoe je kast aan de binnenkant eruit ziet.
Is inderdaad ook weer zo, ik ga het eens overwegen, anders is een los apparaat met USB3.0 ook nog wel een idee wellicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
hanvandijk schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:41:
is zoiets niet gemakkelijker? pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart
Je geeft aan dat je "soms" iets van die oude schijven moet halen. Dan is een hele zoektocht naar een kast met die mogelijkheid in mijn ogen overdreven. Bovendien kun je deze losse Unit altijd bovenop de kast zetten ;)
Dat zou uiteindelijk ook nog een oplossing kunnen zijn, alleen ligt de doorvoersnelheid ervan denk ik een stuk lager dan wanneer ie gewoon via een SATA kabeltje aan het moederbord hangt, of zou dat meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
hangt van de sata verbining af. Als de schijven sata-600 zijn is USB 3.0 langzamer. Als het gaat om sata-300 of zelfs sata-150 schijven is usb 3.0 niet de bottleneck.

Ik gebruik zelf nog wel eens een vergelijkbaar apparaat om oude laptopschijven uit te lezen en daarbij heb ik nooit gemerkt dat ik me erger aan de snelheid.. althans niet meer dan je zou verwachten van 10 jaar oude laptopschijven

EDIT: Als je echt perse een sata-600 verbinding wilt kun je natuurlijk altijd een verlengstuk aanschaffen en de kabel ergens via een gaatje naar buiten hangen.

[ Voor 17% gewijzigd door hanvandijk op 12-03-2018 14:51 ]

Pagina: 1