Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat denken jullie als ik deze factoren naast elkaar zet? Kan dit? Is it worth the hassle? Of hebben jullie nog ideeën voor alternatieven? I'm slightly budget-constraint, to be honest, daarom kwam ik op deze weg uit. Het is natuurlijk goed mogelijk dat de overheid virtuele adressen heeft afgeschermd juist om subsidieaanvragen zoals in deze categorie de nek om te draaien, daarom wil ik het eerst bespreekbaar stellen voordat ik een sprong in het diepe waag :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Begrijp ik goed dat je wil frauderen voor een fiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Koop gewoon een normale fiets. Is beter voor je conditie, een stuk goedkoper en je hoeft er niet voor te frauderen..... Foutief gelezen.

Ik snap de combinatie speed pedelec en 'goed voor de conditie', 'lage afstanden' en 'budget-constrained' helemaal niet.....iets met prioriteiten enzo.

Je bent een jaar jonger dan ik, dus er even vanuitgaande dat je geen heftige lichamelijke beperkingen hebt, moet een 15km fietsen niet zo'n probleem zijn.

https://www.decathlon.nl/...405477?mc=8405477&c=BLAUW

Hier fiets ik al een tijd met veel plezier op. Hou je lekker geld over en je flest de boel niet. Foutief gelezen.

[ Voor 60% gewijzigd door armageddon_2k1 op 12-03-2018 12:04 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24
Je wilt dus eigenlijk fraude plegen?

Je gaat dus een bedrijf (weer op) starten inclusief alle administratie eisen die hierbij horen? Een ruimte huren? Om een subsidie te krijgen?

Je gaat er dan ook nog even vanuit..... Dat men geen controle uitvoert? En wat als ze dat wel doen? Vergeet even niet dat je dit als bedrijf aan het doen bent, en fraude dan hard aangepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Malt007 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:51:
Gaan we meteen beginnen met stemmingmakerij? :F

Ik inventariseer opties en bekijk of het te verantwoorden is of ik er gebruik van kan maken. Zeker als het betekent dat ik elders moet gaan werken om teksten en andere materialen te produceren, dan doe ik dat graag. En als dat betekent dat je voor deze subsidie in aanmerking komt, dan zou dat zeker meehelpen. Ik wil de volgende stap zetten voor mezelf als schrijver, plus investeren in m'n mobiliteit. Als dat in één keer kan, dan zou dat fijn zijn. Ik ben ook iemand die graag onderweg is, maar het liefst leg ik routes wel zo snel mogelijk af. En 35 km/u gemiddeld ga ik niet halen ;)
Rolfie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:59:
Je wilt dus eigenlijk fraude plegen?

Je gaat dus een bedrijf (weer op) starten inclusief alle administratie eisen die hierbij horen? Een ruimte huren? Om een subsidie te krijgen?

Je gaat er dan ook nog even vanuit..... Dat men geen controle uitvoert? En wat als ze dat wel doen? Vergeet even niet dat je dit als bedrijf aan het doen bent, en fraude dan hard aangepakt wordt.
Nee hoor, ik maak mezelf geen illusies dat ze niet controleren! Ja, het papierwerk was leuk (not), maar zeker als je activiteiten niet grootschalig zijn is het nog wel te overzien. Toen heb ik gewoon gewerkt vanuit huis, om je even een beeld te geven van hoe het toen ging.

[ Voor 41% gewijzigd door Racing_Reporter op 12-03-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Malt007 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:51:
Hij zegt toch dat hij naar Utrecht wil fietsen en daar dan ook wil gaan werken? Geen fraude dus, maar wel redelijk onverstandig denk ik. Bedrijfsruimte is in Rhenen vast goedkoper dan in Utrecht. Het bedrag dat je bespaart op die fiets betaal je gemiddeld binnen no time extra aan huur voor je bedrijfsruimte.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik snap dat het een mooi product is, maar het komt een beetje over alsof een electrische fiets (een dure!) nodig is voor een nieuwe stap. Ik vind het echt heel veel geld voor een fiets, vooral ook met het 'service'-pakket van 15 euro in de maand voor 3 jaar. Dat is dus gewoon 450 euro erbij. Dan kom je op een kleine 1000 euro. Die 3 jaar moet je dan wel je bedrijf aanhouden anders gaat de vlieger ook niet op.

35km is vrij ver, ook met een electrische fiets om heen en weer te gaan. Je bent lang bezig. Dat wil je niet elke keer. Ook niet door weer en wind.

Je wil 2 vliegen in 1 klap slaan (conditie en werk), maar dit lijkt niet de oplossing te zijn ;)
De treinverbinding Rhenen en Utrecht was de laatste keer dat ik keek vrij goed en je bespaart veel tijd. Gebruik die tijd dan om af en toe eens een uurtje te fietsen, hard te lopen of te wandelen.

My 2 cents :) Ik verdien prima centen en ik vind die fiets echt heel heel heel duur. Vooral gezien de verplichting dat je eraan vast zit.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
armageddon_2k1 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:08:
Ik snap dat het een mooi product is, maar het komt een beetje over alsof een electrische fiets (een dure!) nodig is voor een nieuwe stap. Ik vind het echt heel veel geld voor een fiets, vooral ook met het 'service'-pakket van 15 euro in de maand voor 3 jaar. Dat is dus gewoon 450 euro erbij. Dan kom je op een kleine 1000 euro. Die 3 jaar moet je dan wel je bedrijf aanhouden anders gaat de vlieger ook niet op.

35km is vrij ver, ook met een electrische fiets om heen en weer te gaan. Je bent lang bezig. Dat wil je niet elke keer. Ook niet door weer en wind.

Je wil 2 vliegen in 1 klap slaan (conditie en werk), maar dit lijkt niet de oplossing te zijn ;)
De treinverbinding Rhenen en Utrecht was de laatste keer dat ik keek vrij goed en je bespaart veel tijd. Gebruik die tijd dan om af en toe eens een uurtje te fietsen, hard te lopen of te wandelen.

My 2 cents :) Ik verdien prima centen en ik vind die fiets echt heel heel heel duur. Vooral gezien de verplichting dat je eraan vast zit.
Dat is waar, hier had ik nog niet bij stilgestaan. 'Gewoon' tegen die tijd aanschaffen los en dan lekker verder tuffen, of binnen een bedrijf gebruik maken van een fietsplan, zoiets is dan realistischer lijkt me? :)

PS: andere vraag dan, ik heb al flink rondgekeken, maar het is niet echt duidelijk welke bedrijven eigenlijk aangesloten zijn bij U15? Die investeren ook flink in dit type fietsen. Het zou voor mij een factor(tje) zijn om te kijken bij welke bedrijven ik aan ga kloppen, hoewel het werk natuurlijk veruit het belangrijkste is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
Dit topic wappert zoveel kanten op dat het nooit een succes kan worden: schuurt tegen fraude aan, onduidelijke zakelijke plannen, springen tussen alternatieven om toch maar goedkoop een fiets te scoren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.