Netwerkswitch 48 poorts kleine onderneming hoe in te regelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herwinkampjes
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Beste mede tweakers,

Op mijn werk zijn we net verhuist naar een nieuw kantoor. Wij werken op dit moment met ongeveer 6-7 mensen op dit netwerk. Nu hebben wij de volgende switch gekocht:

D-Link Web Smart DGS-1210-52 - Switch

Nu hebben wij deze verder niet ingesteld maar gewoon aangesloten en gebruik van maken. Nu had de man van KPN het erover dat deze switches ingeregeld moeten worden. dus mijn vragen:

Wat moet er in geregeld worden aan deze switch?
Kan ik alle UTP wandcontactdozen aansluiten op deze switch of heeft dit meer kans op storing? de laatste keer dat ik alles had aangesloten ging het een tijdje goed en vervolgens hadden wij verschillende storingen. Nu gaf KPN wel aan dat er hier storingen waren en dat het ook daardoor kon komen.

Kan ik via de switch de beveiliging van het bedrijfsnetwerk verhogen?

Beste antwoord (via herwinkampjes op 13-03-2018 07:59)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik je topicstart lees heb jij geen kennis van of ervaring met het configureren van netwerkapparatuur laat staan netwerksecurity in een bedrijfsomgeving. Waarom ben jij aangewezen om dit te doen? Met een beetje aanhobbyen kun je vast dingen bereiken, maar wat als het mis gaat? Je zou zomaar jullie netwerkverbinding om zeep kunnen helpen en het niet kunnen herstellen. Of nog erger, je zou kunnen denken dat je alles mooi beveiligd hebt maar de achterdeur wagenwijd opgengelaten hebben.

Met 6-7 man is je bedrijf vrijwel zeker te klein voor een dedicated netwerkbeheer, dus de verstandige, professionele keuze is om dat dan in te kopen. Niet om eenoog in land der blinden te laten hobbyen :o

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je koopt blind een switch van grofweg 300 Euro met 48 werkbare poorten voor een kantoor met, pak 'm beet, 10x data, 10x VOIP en mogelijk wat andere apparatuur en de handleiding geeft je geen informatie wat/waarom je iets kan configureren?

Ja, een goede configuratie kan het netwerk iets veiliger maken. Maar wat bedoel je met "veilig"; daar zijn verschillende smaken in en een groot gedeelte van de veiligheid hangt ook af van de rest van je omgeving zoals je firewall.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:42
Wat je iig moet "inregelen" is een vast IP instellen en het standaard wachtwoord veranderen.
Je zult niet de eerste zijn waarbij iemand op het netwerk inbreekt op je switch en vervolgens een trunk of mirror opzet om alle verkeer af te luisteren.

Wat betreft de poorten: het is net wat je wilt. Alle poorten aansluiten geeft gemak, maar houdt ook in dat iedereen ongestoord apparatuur in kan pluggen op de extra poorten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik je topicstart lees heb jij geen kennis van of ervaring met het configureren van netwerkapparatuur laat staan netwerksecurity in een bedrijfsomgeving. Waarom ben jij aangewezen om dit te doen? Met een beetje aanhobbyen kun je vast dingen bereiken, maar wat als het mis gaat? Je zou zomaar jullie netwerkverbinding om zeep kunnen helpen en het niet kunnen herstellen. Of nog erger, je zou kunnen denken dat je alles mooi beveiligd hebt maar de achterdeur wagenwijd opgengelaten hebben.

Met 6-7 man is je bedrijf vrijwel zeker te klein voor een dedicated netwerkbeheer, dus de verstandige, professionele keuze is om dat dan in te kopen. Niet om eenoog in land der blinden te laten hobbyen :o

Oslik blyat! Oslik!