Toon posts:

Data uit PLC halen met pi

Pagina: 1
Acties:
  • 579 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Met deze code heb ik connectie gemaakt met de PLC.

Import socket
s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM)
print(s)
server = "192.168.0.1"
port = 102
server_ip = socket.gethostbyname(server)
print(server_ip)
s.connect((server,port))
print("connection")

De verbinding met de PLC is gelukt, nu zou ik graag data willen lezen van de databouwsteen van de PLC.
Iemand hier een idee van?
Groetjes

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-03-2018 11:05)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het gaat hier om 1 richting verkeer, ik zou vanuit de PLC gewoon UDP pakketjes laten sturen en die kan je gemakkelijk afvangen met een raspberry PI. Stuk veiliger dan dat je twee weg verkeer toestaat naar een PLC

Een S7-300 is ook niet echt een snelheidsmonster en heb geen idee want de gewenste frequentie die je wenst te halen maar UDP is een stuk minder zwaar dan TCP. Congestion is geen probleem in dit geval en het ontbreken van een ACK pakketje geeft je extra snelheid en een lagere workload voor je PLC.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Om wat info te geven (wat je normaliter zelf hoort te doen in de startpost): het gaat hier dus om een S7-300 PLC.

Maar, even pragmatisch; er is een reden dat je een connectie wilde leggen met je PLC, en dan zou ik toch veilig kunnen aannemen dat je na je connectie, ook al een idee had of, hoe & waarom je bepaalde data wilde opvragen? Je gaf al aan Snap7 te vermijden, dus welke software/SDK gebruik je wel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die data kan je nu vanuit de PLC uitsturen over poort 102 via udp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:47:
Om wat info te geven (wat je normaliter zelf hoort te doen in de startpost): het gaat hier dus om een S7-300 PLC.

Maar, even pragmatisch; er is een reden dat je een connectie wilde leggen met je PLC, en dan zou ik toch veilig kunnen aannemen dat je na je connectie, ook al een idee had of, hoe & waarom je bepaalde data wilde opvragen? Je gaf al aan Snap7 te vermijden, dus welke software/SDK gebruik je wel?
Het enigste dat ik aangepast heb is een Send bouwsteen gebruikt in de PLC. Nu zou ik graag via een bepaalde code data uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Zal 'et nog maar een keer vragen dan:
farlane schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:38:
Welk protocol moet je praten bovenop TCP om iets zinnigs te kunnen doen met die PLC?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het gaat hier om 1 richting verkeer, ik zou vanuit de PLC gewoon UDP pakketjes laten sturen en die kan je gemakkelijk afvangen met een raspberry PI. Stuk veiliger dan dat je twee weg verkeer toestaat naar een PLC

Een S7-300 is ook niet echt een snelheidsmonster en heb geen idee want de gewenste frequentie die je wenst te halen maar UDP is een stuk minder zwaar dan TCP. Congestion is geen probleem in dit geval en het ontbreken van een ACK pakketje geeft je extra snelheid en een lagere workload voor je PLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:35:

En hoe zou je deze pakketjes dan sturen van de PLC uit naar de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:05:
[...]

En hoe zou je deze pakketjes dan sturen van de PLC uit naar de Pi?
Ah, wacht! Ik zie de verwarring! Je denkt dat je hier in 't "wij houden hier uw handje vast"-forum zit. Kijk, daar zit 't probleem. Je zit namelijk in Programming en daar verwachten we minimaal wat van je eigen inzet terug te zien (doe eens gek: wat heb je zélf al gezocht, gevonden, geprobeerd, wat werkte er niet, waarom denk je dat 't niet werkt etc. zoals ook allemaal te lezen is in onze Quickstart).

We helpen je hier van harte, maar we verwachten ook dat je ons helpt jou te helpen. En de topicstart van dit topic (en je vorige) was misschien niet de handigste manier daarvoor. Probeer het nog eens, open gerust een nieuw topic, maar hanteer dan voorgenoemde quickstart eens...

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 12-03-2018 11:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.