samba 2.2.1 als PDC met win2k SP2

Pagina: 1
Acties:

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:04
Eindelijk kan ik een samba-domein joinen met win2k (sp2). Het inloggen gaat nog goed...

De eerste keer wordt er keurig een profiel aangemaakt op de server. En lokaal (als cache). Maar dan.. log ik uit en log weer in.
Vervolgens komt win2k met de melding "\\dual\steyn\profile\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\brndlog.bak to location D:\Documents and Settings\Steyn\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\brndlog.bak"

en dat alles omdat de toegang geweigerd is. Dat klopt ook wel, want als ik naar "D:\documents and settings\steyn.THUIS" ga hebben de dirs in die map allemaal chmod 000 zeg maar. Zelfs als Administrator kan je er niet in. Bij security staat er ook bij geen enkele user iets aangevinkt :s

* Steyn snapt er weer eens niets van

Dus het profiel staat wel goed opgeslagen op de server, maar het kan dus niet lokaal opgeslagen worden.

Iemand met hetzelfde probleem? Of mogelijk, zelfs met een oplossing?

Verwijderd

Misschien moet je in je smb.conf je directory mask en je create mask op 770 zetten van je netlogon directory.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik had het probleem ook. Ben maar op een oplossing gekomen: SP2 er weer af.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Volgens mij is Samba 2.2.1 juist gemaakt om die nieuwe RFC calls van M$ onder SP2 op te pakken. Maar zou kunnen dat hij een nieuwe bug heeft ontdekt >:)

• Steyn
lol, nieuwe bug jah :P

kut M$ ook, anders maken ze dat SMB-protocol ff opensource ofzo :D

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb create mask = 0700 als parameter maar toch schijnt SP2 deze te kunnen overschrijven.

Ik krijg namelijk elke keer een foutmelding dat ie bestanden in het start menu niet kan bijwerken. Kijk ik naar de map start menu dan zit er 0600 zit ik dat weer terug naar 0700 en log daarna weer af dan staat het daarna weer vrolijk verkeerd !!!

Verwijderd

Hmm, je zou eventueel nog kunnen proberen met "force create mode = 770" (o.i.d.). Anders zul je indeed je bug naar samba-bugs@samba.org kunnen sturen. Maar het is wel de M$-way om d.m.v. het uitbrengen van een update of service-packje non-M$ produkten te zieken.

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Ik had die force create mode al gebruikt. Helaas... zonder succes :(

De enigste tijdelijke oplossing is om voor een lokaal profiel te kiezen. En inderdaad win2k zonder SP werkt perfect en SP2 niet :r

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:11
Ik zie hier:
http://us6.samba.org/samba/whatsnew/samba-2.2.1.html

het volgende:
5). Fixes to allow Windows 2000 SP2 clients to join a Samba PDC.

Dus er is met SP2 dus wel iets veranderd mbt het smb-protocol. Maar of ze hier ook de roaming profiles mee bedoelen :-s

Verwijderd

Ik heb dus vanavond ook heel de tijd zitten prutsen met samba en Win2k Professional + SP2 hier thuis...

Ik heb hem gejoined gekregen door handmatig een machine account aan te maken (in /etc/passwd en met smbpasswd) maar volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling en moet het ook automagisch kunnen?

Dat automatisch heb ik dus niet aan de praat gekregen, heel de tijd van die vage meldingen over local accounts / computer accounts "Account Used is a Computer Account" blabla :) maar als ik dus handmatig die zooi aanpas werkt het...

Iemand nog iedeeen om het werkend te krijgen?

Dit heb ik geprobeerd in smb.conf
code:
1
2
   add user script = /usr/sbin/useradd -n -g machines -c 
   Machine -d /dev/null -s /bin/false %m$

en
code:
1
   add user script = /usr/bin/smbpasswd -a -m %m

[update]
Die melding van die computer account zou komen door het feit dat password syncing aan zou staan, maar dat is dus niet het geval:
code:
1
unix password sync = no

Verder kun je alleen als root machines toevoegen aan het domein volgens de manpages, ondanks dat je een
code:
1
domain admin group = @samba

regel hebt in je smb.conf en een user die in /etc/group bij de group samba hoort.

[/update]

Verwijderd

Ten eerste een inkoppertje ;) :
Je hebt toch wel een groep "machines" genaamd aangemaakt he :?

Als je precies dezelfde regel invoert op de shell (wel met een naam ingevuld i.p.v. de var), doet hij het dan wel?

De domain group support in Samba2.2.x is bij lange na nog niet af (tenminste de laatste keer, dat ik er iets over hoorde) en zal dus ook niet bruikbaar zijn waarschijnlijk.
Heb je ook een "domain admin user = root" in je smb.conf staan?

[edit]
Die 2e add user script is sowieso fout; dit gebeurt automagisch vanaf samba2.2 en win2k.

Verwijderd

Joepie, het is opgelost!!! :) waarom ik nou altijd eerst post en dan er direct daarna zelf achterkom, erg he? :) nou ja, ennieweej de oplossing was het volgende:
code:
1
add user script = /usr/sbin/useradd -g machines -c Machine -d /dev/null -s /bin/false %m$

Dus zonder dat -n, ik had het idd op de command prompt getest, en dat werkte niet, nu wel!!

/me is blij, thnx nelske :)

Ik draai nu btw samba 2.2.1a

Verwijderd

thx nelske :?

Vollgens mij heb ik weinig gedaan, aan je post te zien ;) :)

Ik zelf gooi om de zoveel tijd een nieeuwe CVS-versie erop ;) Altijd de laatste code.

PS is het al iemand met windows XP gelukt om een samba2.2.x of samba-tng domein te joinen?

• Steyn
domein joinen ging wel goed.... maar het profiel lokaal opslaan gaf access denied ( bij het saven ). Ik kan wel die hele profile-dir via samba op C:\temp zetten ofzo, maar niet in de document & settings dir... :s
Pagina: 1