Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-12-2024
Beste mensen,

Wie kan mij helpen?

Ik heb een Harman Kardon 161S en een KEF E305 5.1 set. Alles werkt goed, op de subwoofer na.

Wat ik gedaan heb is de subwoofer via de paarse pre-out (subwoofer) van de AV-receiver, met een RCA kabel verbonden met de line-input vd subwoofer. Er komt geen geluid uit de woofer, hij lijkt geen signaal te krijgen. Als ik de output +10 zet binnen de geselecteerde equalizer, komt er nog niks mee. Het lijkt er dus op dat er geen signaal mee komt, want er is dus ook niks te boosten.

Als ik via het menu de auto speaker setup instel dan gaat alles netjes piepen en doen, maar de subwoofer blijft doodstil. Met als gevolg dat de calibratie van de surroundset weer opnieuw begint.

Afbeeldingslocatie: https://i.otto.nl/i/otto/14736549/harman-kardon-av-receiver-avr-161s-zwart.jpg?$ovnl_seo_index$
De AV receiver....

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-berlin.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img118609_13248_1.jpg
en de subwoofer.

De sub heeft de opties:
-power: auto/manual
-phase: 0/180
-boost: cut/normal/boost

Bovenstaande heeft geen invloed op de resultaten.

Mijn indruk is dat de sub misschien geactiveerd moet worden, maar ik kan 't écht niet vinden? Andere oplossing is misschien dat 't eea niet compitabel is, maar elke actieve sub moet werken op een dergelijke set van Harman Kardon, zegt mijn gevoel.

Wie heeft 't verlossende antwoord?

Beste antwoord (via robintom67 op 13-04-2018 19:58)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Heb je toevallig een 3,5 mm jack naar RCA liggen? Sluit eens een telefoon, laptop of PC direct op de subwoofer aan. Als de subwoofer dan nog niets doet heb je een DOA.

In de Harman Kardon kan je verder weinig fout doen. Alleen instellen dat je wel een subwoofer hebt, maar dat staat ook in de handleiding, Pagina 31.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 11-03-2018 22:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
robintom67 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:32:
Mijn indruk is dat de sub misschien geactiveerd moet worden, maar ik kan 't écht niet vinden?
De sub moet op manual aan staan, en in je receiver moet je aangeven dat je een sub hebt. Gebruik een korte kabel waarvan je zeker weet dat die goed is om je sub op de paarse uitgang aan te sluiten. Hoor je klikken en brommen als je de kabel aansluit? Voer daarna nogmaals de set-up uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
ikweethetbeter schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:38:
[...]

De sub moet op manual aan staan, en in je receiver moet je aangeven dat je een sub hebt. Gebruik een korte kabel waarvan je zeker weet dat die goed is om je sub op de paarse uitgang aan te sluiten. Hoor je klikken en brommen als je de kabel aansluit? Voer daarna nogmaals de set-up uit.
Geen gebrom, kan betekenen dat de kabel kapot is, maar ook dat de sub misschien niet werkt. Aangezien beiden nieuw uit de verpakking komen is 't niet aannemelijk. Kabel is een digital coax RCA. Dat is goed, toch?

Ik hoop dat iemand bekend zou zijn met het systeem van Harman Kardon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Even ten overvloede(???): het is een actieve sub, je hebt 'm toch wel op het netstroom aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Schakelaar op de subwoofer op "on" staan? Hoor je helemaal niets als je de kabel aanraakt aan de kant van de receiver?

Edit:
Spuit 11 :P

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 11-03-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
On en de kabel is stil!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Heb je toevallig een 3,5 mm jack naar RCA liggen? Sluit eens een telefoon, laptop of PC direct op de subwoofer aan. Als de subwoofer dan nog niets doet heb je een DOA.

In de Harman Kardon kan je verder weinig fout doen. Alleen instellen dat je wel een subwoofer hebt, maar dat staat ook in de handleiding, Pagina 31.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 11-03-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
Even 'n terugkoppeling. De subwoofer was stuk.

Je verwacht het niet, maar toch. Alles werkt inmiddels naar behoren!
Pagina: 1