Philips CD1811R

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Beste tweaker

Ik ben momenteel bezig met een paper en moet een analyse doen van deze telefoon: pricewatch: Philips CD1811R hierbij loop ik tegen 2 struikblokken aan. Ik kan twee componenten maar niet identificeren, ook het opschrift opzoeken heeft me niet verder gebracht en vraag daarom nu aan jullie ofdat iemand ze kan identificeren.
Het omvat de vermoedelijke microprocessor links boven de antenne en de zwarte "gel/koelpasta". Zou iemand weten wat een van deze componenten is of wat er precies onder die "gel" ligt?
Foto's zijn hier te bekijken: https://imgur.com/a/m1DLl

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
Die zwarte blob is epoxy en wordt ook vaak een epoxy blob genoemd. Dat wordt vaak gebruikt om te verbergen welke componenten daadwerkelijk worden gebruikt. Het kan verwijderd worden, maar is vaak erg tricky. Daarnaast moet je er niet van uit gaan dat je nog kunt lezen welke chip er in heeft gezeten.

Als je de andere chip bedoelt - met 8 pootjes neem ik aan - dat zou ook van alles kunnen zijn. Denk aan een voltage regulator voor het opladen of een (versterker) package voor de DECT antenne.

Ik weet niet hoe uitgebreid jouw paper moet zijn, maar een conclusie kan ook zijn dat sommige componenten niet te achterhalen zijn en daardoor niet makkelijk te reverse engineren / analyseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:03:
Die zwarte blob is epoxy en wordt ook vaak een epoxy blob genoemd. Dat wordt vaak gebruikt om te verbergen welke componenten daadwerkelijk worden gebruikt. Het kan verwijderd worden, maar is vaak erg tricky. Daarnaast moet je er niet van uit gaan dat je nog kunt lezen welke chip er in heeft gezeten.

Als je de andere chip bedoelt - met 8 pootjes neem ik aan - dat zou ook van alles kunnen zijn. Denk aan een voltage regulator voor het opladen of een (versterker) package voor de DECT antenne.

Ik weet niet hoe uitgebreid jouw paper moet zijn, maar een conclusie kan ook zijn dat sommige componenten niet te achterhalen zijn en daardoor niet makkelijk te reverse engineren / analyseren zijn.
Bedankt voor het snelle antwoord, de tweede component is namelijk het vierkantje met langs elke zijde 8 pootjes, links boven de antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Juist ja, dus met totaal 64 pootjes? Dat is volgens de tekst op de chip de DE19RF19, wat een DECT transceiver chip zou zijn. referentie 1, referentie 2. Datasheet kon ik zo snel niet vinden, maar is vast wel mogelijk door op dat typenummer te Googlen, Ebay of AliBaba te kijken. Eventueel contact opnemen met een leverancier en dan krijg je het zeer waarschijnlijk gewoon toegestuurd.

Misschien volgende keer even een pijl / vierkantje / rondje om het component heen plaatsen kan wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:18:
Juist ja, dus met totaal 64 pootjes? Dat is volgens de tekst op de chip de DE19RF19, wat een DECT transceiver chip zou zijn. referentie 1, referentie 2. Datasheet kon ik zo snel niet vinden, maar is vast wel mogelijk door op dat typenummer te Googlen, Ebay of AliBaba te kijken. Eventueel contact opnemen met een leverancier en dan krijg je het zeer waarschijnlijk gewoon toegestuurd.

Misschien volgende keer even een pijl / vierkantje / rondje om het component heen plaatsen kan wel handig zijn.
Hartelijk bedankt, zou ik je hulp nog mogen vragen bij een component op het oplaadstation? Ik heb namelijk nog een afbeelding bijgevoegd nu wel met een cirkeltje :P Ik heb hier al een kwartier zitten op zoeken maar vind niet echt iets nuttig, ik heb wel al vernomen dat dit een audiochip is maar lijkt mij vreemd mocht deze op het oplaadstation zitten, nietwaar?
Heel erg bedankt voor de hulp al
Zou je misschien eens willen vertellen hoe je je zoektermen opstelt, dit is de eerste keer dat ik dit moet doen. Ik weet niet hoe ik het best zoek en welk nummer ik best opzoek die op de component staat vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door iBombs op 11-03-2018 20:46 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb eigenlijk geen kaas gegeten van elektronica. Echter ben ik een fervent kijker van Big Clive, een nogal charmante Brit die zowat alles uit elkaar schroeft waar hij maar aan kan komen. In zijn meest recente video:

zie je bijvoorbeeld dat hij een chip identificeert en daarvan de datasheets opzoekt door gewoon weg het typenummer in Google te stoppen.

Over jouw nieuwe chip kan ik ook zo snel niets vinden. Het is in ieder geval een chip van de DSP Group, maar verder dan dat kom ik zo snel niet. Het helpt ook niet direct mee dat de chip uit 2005 komt. Misschien dat iemand anders jouw daar verder mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik begrijp dat dit huiswerk is? Dan stel ik voor dat je het zelf uitzoekt in plaats van andere mensen jouw huiswerk laten maken. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.