Toon posts:

Goedkoopste provider in België om naar Nederland te bellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke provider in België heeft de beste/goedkoopste tarieven voor iemand die regelmatig naar Nederland belt? Ik ben op zoek naar een pakket met en zonder een bijbehorende internetbundel.

Als Nederlander woon en werk ik al een aantal jaren in de regio Brussel. Aangezien mijn familie en een groot deel van mijn vrienden nog in Nederland woon, betaal ik nu nog altijd - te veel eigenlijk - bovenop mijn vaste Proximus bundel die ik gebruik (1 euro per gebelde minuut naar Nederland!).

Idealer zoek ik een pakket met 60-80 belminuten, zowel binnenland (België) en naar Nederland + een paar honderd smsen. En dan nog een pakket met ook internet.

Ik vond reeds Lycamobile, met 0,29 cent per gebelde minuut naar Nederland. Met 60 gebelde minuten zit je dan echter nog steeds aan een telefoonrekening van 17,40 euro, en dan komt daar nog sms en eventueel internet bij.

Zijn er mensen hier die betere pakketten hebben kunnen vinden?

Voordat iemand het voorstelt: VoIP heb ik reeds geprobeerd een vond ik niet aan de verwachtingen voldoen. Heb het idee dat je dan sowieso beiden eerst op een (goede) WiFi verbinding moet zitten. :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Aangezien de 4G roamingkosten verleden tijd zijn, gewoon bellen via whatsapp/skype/voip met je Nederlandse abonnement. Check wel even bij de provider wat de voorwaarden zijn van roaming, want dat verschilt nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MeltedForest schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:42:
Aangezien de 4G roamingkosten verleden tijd zijn, gewoon bellen via whatsapp/skype/voip met je Nederlandse abonnement.
Bellen via internet vind ik - helaas - nog niet goed werken. Daarbij begin ik aardig smartphone-moe te worden en overweeg ik een feature phone waarmee je alleen kunt bellen en smsen (eventueel internet via tetheting, maar dat is weer een hele andere discussie).

Daarbij: er is nog een verschil tussen bellen in het buitenland (roaming) en bellen naar het buitenland. Het eerste kost je nu niets meer, maar voor het tweede betaal je nog gewoon kosten bovenop je abonnement.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Je zou CheapConnect kunnen gebruiken (dan of met SIP naar CheapConnect verbinden en dan naar de 'gewone lijn' in NL te bellen of met ConnectMe te bellen via CheapConnect, jij wordt dan eerst gebeld en dan de tweede persoon). Als jij met SIP naar CheapConnect belt hoef je natuurlijk alleen maar rekening te houden met jouw verbinding.

[ Voor 19% gewijzigd door Yeebo op 11-03-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Goedkoopst lijkt mij inbellen op centraal nummer van Dellmont (voipbuster, etc) in BE, mits starttarieven vermeden worden.

Daarna vectonemobile.be.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:56:
er is nog een verschil tussen bellen in het buitenland (roaming) en bellen naar het buitenland. Het eerste kost je nu niets meer, maar voor het tweede betaal je nog gewoon kosten bovenop je abonnement.
Je zou kunnen overwegen (naast je Belgische contract) een Nederlands abonnement te nemen en daarmee vanuit België naar Nederland te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Charango schreef op maandag 12 maart 2018 @ 01:10:
[...]

Je zou kunnen overwegen (naast je Belgische contract) een Nederlands abonnement te nemen en daarmee vanuit België naar Nederland te bellen.
Let er wel op dat je dan moet kunnen aantonen dat je meer in NL woont dan in buitenland (Ik dacht na negentig dagen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Charango schreef op maandag 12 maart 2018 @ 01:10:
[...]

Het lijkt me stug dat je dan goedkoper uit bent.

Via http://www.panggilanmalaysia.com/ kost 60 minuten BE naar NL 30 cent (vast) of 60 cent (mobiel), aangenomen dat bellen via featurephone of vaste telefoonlijn van BE naar BE nog uit de Proximus bundel kan zonder extra kosten.

Of 60 tot 300 cent (Vectone Smart, geen bundel maar wel 19 cent extra per gesprek) of 60 cent (Vectone maandbundel van 5 euro).

Maar misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Pagina: 1