kleurinversie - (witte letters op zwarte achtergrond)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.988 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thoralbar9109
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-02-2021
Geachte,

Ik heb momenteel een windows phone maar wil overschakelen naar een smartphone met android. Alleen ben ik op zoek naar de mogelijkheid om zowel in berichten (sms), email, agenda,.. een zwarte achtergrond te krijgen met witte letters, in plaats van de standaard zwarte letters op witte achtergrond. Met de windows phone kan dit standaard gewijzigd worden via de instellingen. Bij de smartphone van mijn vrouw - Lenovo + Android 6.0.1, vind ik enkel zoiets als "kleurinversie", die beschikbaar is via Systeem-Toegankelijkheid. Alleen wordt daardoor eigenlijk alles in negatief beeld geplaatst, inclusief de iconen op bureaublad, het beeld op de achtergrond, foto's,...

Ik vraag me af of je zoiets in de instellingen kan wijzigen zonder dat je iconen en foto's in een negatief beeld komen te staan.

Ik heb ondertussen al enkele apps geïnstalleerd (night mode, lpw+, ...) maar die zorgen er enkel voor dat alles zachter wordt voor de ogen. Sms'en, e-mailen, agendabeheer doe je nog steeds op een witte achtergrond.

Zijn er templates of dergelijke die dit wel mogelijk maken?

thoralbar

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Volgens mij zit in de nieuwere versies van Android wel degelijk een "Night mode" die ditzelfde doet. Anders zou je nog kunnen kijken naar de diverse thema's die te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Welk toestel wil je kopen? Ik neem aan een telefoon met OLED? Anders lijkt me deze wens een beetje vergezocht :P

Zo biedt Samsung enkele thema's om dit te doen en deze neemt ook de styling over van Samsung applicaties. Zelf heb ik op die manier een 100% zwarte achtergrond in veel standaard apps, waaronder SMS.

OnePlus heeft volgens mij wel een dark mode, al verwacht ik niet dat dit terug komt in Gmail.

Veel andere merken hebben deze optie niet.

Verder zijn er letterlijk duizenden SMS, mail en agenda-apps beschikbaar, er is er vast wel eentje met een zwarte achtergrond. Je bent niet verplicht om per se de Google apps te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 11-03-2018 18:19 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Probeer het eens met SquareHome 2.
Daarmee krijg je o.a. de tegels van Windows Phone op je Android device, en daar zit ook de functie 'Colored System UI' in, wat ongeveer zou moeten bereiken wat je bedoelt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoralbar9109
Richh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:18:
Welk toestel wil je kopen? Ik neem aan een telefoon met OLED? Anders lijkt me deze wens een beetje vergezocht :P -> had gedacht aan Huawei Mate 10 Pro of iets dergelijks

Zo biedt Samsung enkele thema's om dit te doen en deze neemt ook de styling over van Samsung applicaties. Zelf heb ik op die manier een 100% zwarte achtergrond in veel standaard apps, waaronder SMS.

OnePlus heeft volgens mij wel een dark mode, al verwacht ik niet dat dit terug komt in Gmail.

Veel andere merken hebben deze optie niet.

Verder zijn er letterlijk duizenden SMS, mail en agenda-apps beschikbaar, er is er vast wel eentje met een zwarte achtergrond. Je bent niet verplicht om per se de Google apps te gebruiken.
-> goeie tip, kan ik zeker installeren inderdaad (wel geen zwarte achtergrond in het menu "instellingen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoralbar9109
McKaamos schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:21:
Probeer het eens met SquareHome 2.
Daarmee krijg je o.a. de tegels van Windows Phone op je Android device, en daar zit ook de functie 'Colored System UI' in, wat ongeveer zou moeten bereiken wat je bedoelt.
-> zopas geïnstalleerd: zelfde resultaten: negatieve iconen en foto's :-(

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 12-03-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
thoralbar9109 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:03:
[...]

-> goeie tip, kan ik zeker installeren inderdaad (wel geen zwarte achtergrond in het menu "instellingen")
Welk toestel heb je nu eigenlijk?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoralbar9109
Richh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:41:
[...]

Welk toestel heb je nu eigenlijk? -> Windows Phone, Lumia 640 (werkgsm, maar we kunnen nu kiezen voor een andere en ik ga dat dus doen aangezien windows heel weinig apps ondersteunt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
ShitHappens schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:06:
Volgens mij zit in de nieuwere versies van Android wel degelijk een "Night mode" die ditzelfde doet. Anders zou je nog kunnen kijken naar de diverse thema's die te krijgen zijn.
Dat is in de DP-versies wel zo, maar is in de final versies elke keer eruit gehaald.
Richh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:18:
Welk toestel wil je kopen? Ik neem aan een telefoon met OLED? Anders lijkt me deze wens een beetje vergezocht :P

Over het algemeen worden donkere modi niet doorgegeven aan apps. Dus dan zou je dat per app moeten regelen.

[hr[
Bij Android is het zwarte er een beetje uit omdat het te hacker-achtig overkwam (4.4 anyone?). Alles is eigenlijk momenteel erg licht en wit. Het is persoonlijk, maar als je dat niet wilt zou je toch echt naar een telefoon moeten met een theme engine. Samsung en misschien nog Sony zijn nog de enige die dat ondersteunen zonder root of iets dergelijks.

Persoonlijk zou ik gewoon lekker met de trend meegaan en accepteren dat op een ander platform (Android) de kleuren anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De realiteit is dat je veel zal moeten opgeven als je van Windows phone naar Android overschakelt, ik heb het ook moeten doen. Heel spijtig dat zo'n superieur systeem wat gebruiksvriendelijkheid (met dank aan het oude Nokia veronderstel ik) en gebruik voor business betreft (oa integratie Microsoft producten,OneDrive etc.) opgegeven is.
Enige voordeel = meer apps nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd bedankt voor de toevoeging, maar het kicken van topics is niet gewenst. Hier komt dan ook een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.